Vanaf wanneer een beetje kleuren en waarmee?

Hoi!

Onze oudste is nu 16 maand (bijna…) en lijkt alsof ze zich regelmatig verveeld met haar speeltjes. Ik wissel wel veel af. Maar toch lijkt ze erop uitgekeken. Wel is t nu de hele dag ‘pip - pippie’. haha dat is haar pop. Tja mama heeft een baby… zij heeft een pop! Maar ook die moet t soms afleggen…
Ik vroeg me dus af vanaf wanneer ze wat kan gaan kleuren ofzo? En waar doen jullie dat mee voor t eerst?? Hoe zijn jullie begonnen? Of hebben jullie andere leuke tips om haar een beetje bezig te houden? Ze loopt / staat e.d. nog niet. Is een billenschuiver en dat doet ze pas een maandje. Dus zal nog wel ff duren voor ze loopt.

Kleuren kan met crayons (weet echt de nederlandse naam niet, kijk even voor de niet toxische variant, igv in mond stoppen) wij begonnen om deze leeftijd ook, maar in het begin doen ze niet echt veel hoor. Verder kun je natuurlijk ook kijken naar vingerverf, maar als je kleine alles in d’r mond stopt is dat misschien geen goed idee (heeft die van mij gelukkig nooit gedaan) Verder is het natuurlijk wat moeilijker als ze nog niet kunnen lopen (die van mij deed het bij 16 maanden al wel en dat maakt je mogelijkheden iets diverser) Uhhh even denken wat je eventueel nog meer zou kunnen doen! Mhhhhh heeft ze een bal? Balspelletjes waren en zijn een groot succes, overrollen, gooien, achteraan kruipen, ook blokken zijn nog steeds super om d’r bezig te houden en ze is nu 3,5!

Wij zijn begonnen met kleuren tussen zijn 1 en anderhalf geloof ik. wij hebben klein duimpje potloden van nijntje. Zijn dikker als gewone potloden dus voor die kleine handjes makkelijk vast te houden.

Gewoon proberen, je ziet snel genoeg of ze het al wat vind.

Liefs Michelle

je hebt van die dikke kleine kleutpotloden van bruynzeel,
die had rico ook rond die leeftijd (met anderhalf) en vond het kei leuk om wat te kleuren. MAAR wij hebben voor zijn 2e verjaardag een schoolbord gekocht met kleurkrijtjes en magneetjes in cijfers en verschillende kleuren… en dat vind hij echt super om e doen. misschien is dat ook wel wat voor je meisie

Inderdaad, vingerverf geweldig!!
Oud shirt van papa aandoen en kliederen maar!
En Jony heeft iets ingekregen ze vondt het zo smerig dat ze het nooit meer gedaan heeft.
Kijk als ze nou heel haar vingers af gaat likken omdat ze het lekker vindt, …
Krijtjes is ook een idee ik weet niet of daar toxische troep inzit. Weet ook niet zo 123 of het al kan met 1,5 jaar. En Inderdaad potloodjes…

Greetz Cora

Dank voor jullie snelle reacties. En dat op de ‘vroege’ morgen.
Zal wel eens gaan kijken voor dikke potloden in de winkel. Beter potloden dan stiften?? En vingerverf… denk dat alles dan onder zit. Ze steekt nog graag d’r handjes in d’r mond. Zeker met broodje eten wil ze ook d’r vingers aflikken… Gaan we t gewoon eens proberen.

@mamavanrico: schoolbord hebben we ook al hangen sinds een maand denk ik. Dat hangt nu voor ons voor t gat van de schoorsteen waar de kachel heeft gestaan. vonden we een leuke ‘afdekking’, maar wel met t idee van dat de meiden daar dan mee kunnen gaan spelen. Kan ze dus over een jaartje vast ook wat mee…

@malawimamajada. crayons… krijtjes denk ik? Weet inderdaad van vroeger dat wij wasco hadden… maar die waren ‘dun’.
Een bal heeft ze. Maar die ruimen we vaak op, want anders is t de hele dag: bajje, bajje!! moeten wij met haar met de bal spelen. Leuk, maar soms zijn we t zat!

Uhh nee krijt is Chalk, Wasco idd, maar daar heb je ook de dikkere versie van speciaal voor kleine handjes!

Oohhh en wat we ook een keer gedaan hebben, papiermache gemaakt, maar dan moet je weer oppassen met vingers! Maar dan lekker kliederen, en ook met vingerverf word het een zooi hoor, maar J vond het echt super fantastisch! Nu verft ze liever met een kwast omdat ze in de jakkiebah fase zit en alles vies is, maar tot een jaar of 2,5 was het echt een heel groot succes. Wat je overigens ook kunt doen, is zelf met water, en bloem een papje maken en kleuren met voedselkleursel, dat is niet giftig (gewoon eetbaar, maar moet er zelf niet aan denken) dan hoef je je ook geen zorgen te maken als er toevallig wat in d’r mond komt, oohh overigens daarna wel een bad plannen, want ze zal van top tot teen onder zitten! Wel fotos maken he!

Wasco is inderdaat leuk! Daar ben ik ook mee begonnen, en dat was een groot succes. Van bruijnzeel heb je hele makkelijke voor de allerkleinsten. Het is een dikek bal van wasco, met een steeltje er aan, zodat ze het makkelijk vast kunnen houden.
Vingerverf heb ik ook veel gedaan, en nu nog. Jessey is nu 20 maanden, maar verven doet ze al heel lang! Gewoon een oude romper aan, blaadje op de tafel plakken met plakband en op de dekseltjes van de verfpotjes een klein beetje verf. Zo af en toe steekt ze een vingertje verf in de mond, maar het smaakt vies enhet is niet giftig, dus ze leert het nu wel af
Stickertjes plakken is ook een succes, al moet ik ze wel allemaal aangeven, want zelf die dingen van het sticjkervel af pulken lukt nog niet.
Kleien is ook leuk, het word een keer in de mond gestopt, en dan is dat zooo ontzettend goor en zout dat ze het niet weer doen Zelf iets maken lukt nog niet echt, maar mama maakt gewoon heeeel veel slakken, en kind freubelt maar een beetje in die stukjes klei

Groetjes Anouk

Sylvie is ietsje ouder en wij zijn sinds een maandje denk ik begonnen met kleuren. Eerst gaven we haar gewoon een leeg print blaadje en een grijs potlood en omdat dat heel goed ging hebben we voor haar een kleurboek en inderdaad dikke kleurpotloden gekocht bij de action.
In het begin ging het altijd goed. Later begon ze ineens op de vloer en kastjes te tekenen. Nu ligt het dus buiten haar bereik en kleuren we echt alleen nog maar samen met haar. Ze vind het erg leuk.
Voor de rest vind ze ballen ook erg leuk. Gewoon om door de kamer te rollen.
En muziekinstrumenten zijn op dit moment ook helemaal hip Gewoon een xylofoon of keyboard. Helemaal leuk!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier ook een poppenmie! haha Ze heeft haar pop zelf omgedoopt tot Nina. Hoe ze bij die naam komt? geen idee! Zo grappig, ze zal het vast ergens gehoord hebben,m aar haar pop heet nu dus nina. Kleuren doet ze hier ook al een tijdje en idd meestal met wasco. Ze heeft ook zo’n tekenbord, weet ff niet hoe die precies heten, maar je kan dan onder aan het bord meteen de tekening weer wissen en opnieuw beginnen. Handige daarvan is is dat het geen echte stift is, dus het geeft niet als ze ermee op de tafel/muren/vloer krassen. Daar zitten alleen wel ook kleine stempeltjes in die ze nog in haar mond stopt, dus die heb ik er voorlopig nog ff uit gehaald.

mama1980

dank voor jullie reacties en ideeen. Leuk! Heb nu al zin met haar aan de slag te gaan. Zal binnenkort t dorp eens ingaan en eens kijken voor wasco of dikke potloden bij onze mini interoys, hema of blokker. ben benieuwd wat ze ervan bakt…(eh… maakt). En de camera maar bij de hand, goed idee!

H. verft en kleurt al maanden.
Ze pakt ook rustig har kleurboeken en etui uit de kast als ze er zin in heeft.

Ik heb ook dikpunters en dan met wasco. Bij de Hema hebben ze die.
Verf pak ik op waterbasis. Bij Blokker, Intertoys en Hema kun je dat gewoon halen.

Is ook leuk om een keer cadeau te doen aan opa of oma.
Een canvas doek en lekker kliederen. Hier geniet ze er echt van.