Vanaf vrijdag, nog steeds koorts

Hoi dames, ik had zaterdag al een topic geplaats, maar ik wil nog ff extra advies van jullie …misschien hebben jullie nog dingen die helpen of die ik kan doen voor die kleine smurf…
vrijdag kwam ze thuis met verhoging van het kdv, 38.5 was het toen, savonds had ze 40.4 wel goed gegeten en gedronken… alles verder eigenlijk normaal…
zaterdag overdag, wast een drama, ze wilde alleen maar op je borst liggen en een beetje baby tv kijken… savonds had ze weer 39.6 … die nacht is ze om 05.00 uur wakker geworden heb ze weer goed gedronken, en zondagmorgen had ze 37.5 dus koorts vrij, ze was weer helemaal gezellig, wilde absoluut nie op schoot, alleen maar lopen en met blokkies gooien… gisterenavond, zondagavond dus bam weer 39.0 …dus wederom een pcm (dit hebben we eigenlijk vanaf vrijdag al gedaan om de 8/9 uur) , weer lekker doorgeslapen… vanmorgen om 07.00 uur heb ik haar voor mijn werk nog een papfles gegeven, helemaal leeg…en 38.1 had ze, dus heb ik haar toch nog een pcm gegeven, want ze voelde gewoon echt best warm aan, daarna knort ze weer lekker verder, mijn man is vandaag thuis, en ik zit toch wel lichtelijk gestresst op me werk, vind haar zo zielig wor…

ik ga zo de dokter bellen dat manlief toch naar de huisarts kan, want het duurt nu wel lang vind ik ! zijn er nog dingen die ik kan doen tegen de koorts? kunnen dit kiesjes zijn die doorkomen ? mijn moeder vertelde dat ze vroeger mijn sokkies in de azijn gooide, 50%water en 50% azijn, en dat dat super goed hielp…dus misschien dat ik dat vanavond ff ga proberen… hebben jullie nog tips, of hebben jullie kids dit ook wel eens gehad ???

Vervelend he als je kindje ziek is, ik voel me dan ook altijd ongerust. Maar als ik jouw verhaal lees, klinkt het niet zorgwekkend. Zolang ze goed drinken ( eten hoeft niet eens) mag de koorts een paar dagen duren. Maar ik ga ook altijd snel naar de huisarts hoor . Ik voel me dan altijd gerustgesteld als die zegt"gewoon uitzieken". Volg je moedergevoel!

hoi linette, ja ik wil het ook ff horen van die dokter hoor…
heb me nooit echt schuldig gevoelt op me werk, maar nu wel… ookal is manlief bij haar, voel me toch zuur dat ik er nu niet voor haar ben …

Ik zou ook even bij de huisarts langs gaan, beter het zekere voor het onzekere!
En wat Linette1 zegt: Volg je moedergevoel! Een beter gevoel is er niet!
Sterkte!

thanks marmama, ja papa gaat vanmiddag langs bij de huisarts, maar hij belde net al dat ze nu geen koorts meer had en dat ze pyamadaggie houden, ze lagen samen languit op bed,babytv te kijken ! hihihihi

dus dan is ze helemaal tevreden he, ik hoop dat het nu weg blijft, anders krijgt ze vanavond lekker azijnsokkies … jekkie maar ja als het werkt…

Dat klink alweer geruststellend, lekker met papa een pyamadag en baby-tv!
Maar idd wel even fijn dat ze nog langs de huisarts kan.

Je kindje heeft de koorts nodig om het gevecht met b.v. een virusje aan te gaan. Het beste is om dit niet te onderdrukken met paracetamol, maar als je besluit dit toch te doen (boven de 39 doe ik het ook) dan om snelle temperatuursschommelingen te voorkomen even 24-36 uur lang paracetamol blijven geven op vaste tijden met tussenpozen van max. 6 uur. (info van kinderarts na koortsstuip van jasper)

Verder doe ik meestal wat luchtige kleding aan zodat ie de temperatuur wat makkelijker kwijt kan, evt. sokjes even uitlaten, en natuurlijk voldoende drinken.

De tip van sokjes in azijnwater ken ik niet, ik ken wel azijn als middeltje tegen wespensteken maar bij koorts… ben benieuwd of het werkt!

Beterschap voor je kleine meid!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

NEE CAROLINE, GEEN SLOKKIES AZIJN … had ik dat getypt, sokkies…
sokjes in de azijn met water dopen !
(voordat we misverstanden krijgen)

maar werkt dat tegen wespen ? want ik heb hier zware allergie tegen wespensteken,dus weer handig voor mij

nou mijn man smsste om 12.00 uur dat ze nog steeds koortsvrij is ! gelukkig…maar ik geef haar voordat ze vanavond naar bed gaat nog een pcmolleke hoor, ben er niet gerust op, is ze morgen dan nog koortsvrij, dan ist okay !

maar ja was de eerste keer dat ze wat mankeerde,dus voor ons was dat ff een nieuwe ervaring… (wij mogen dus absoluut nie zeuren,) want koortstuipen, damn dat lijkt me zo eng… ik vond dit al helemaal niks …

maar laat me nog ff weten hoe ik azijn kan gebruiken tegen wespen,want dat vind ik wel intressant, want bij mij ist ziekenhuiswerk als ik gestoken word… dus misshcien wel handig voor mij

maar is ze nu wel of niet door de dokter gezien?
hoe is het nu?

sokjes ja, geen slokjes…staat er ook hoor
dat zou wat zijn!

Bij een zware wespenallergie gaat het echt niet helpen hoor… de azijn trekt de ‘brand’ er een beetje uit en verzacht de pijn. Bij ernstige wespenallergie zou ik zeker altijd zo’n uitzuigding (geen idee hoe die heten) op zak hebben, dat helpt meteen. En als je echt risico hebt op anafalactische shock (ziekenhuiswerk) dan kan je toch een injectie antigif krijgen die je altijd bij je moet hebben of een soort therapie waarbij je steeds steeds een heel klein beetje wespengif krijgt zodat je lichaam zelf antistoffen aan gaat maken? Helemaal precies weet ik het ook niet, maar ik weet wel dat azijn alleen maar verzachtend is en je niet van je allergische reactie af zal helpen.

Fijn dat je kleine meid geen koorts meer heeft, hoop dat het zo blijft en ze zich weer fit voelt.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

nou ze zijn gisteren bij de dokter geweest (papa en pippy)
en waarschijnlijk heb ze de 6e ziekte, zeg maar huidje met discodip als de koorts over is, nou da is ook zo want ze had gisteren een beetje polkadothuidje… maar ze was behoorlijk vrolijk, en koortsvrij en vooral wakker…maar zat zichzelf nog wel een beetje in de weg !
(papa zag een beetje scheel toen ik om 16.00 uur thuiskwam) want ze wou alles maar 5 minuten en dan wast krijsuhhh…

we hebben haar eerder op bed gelegt, maar daar trapte mevrouw dus niet in dus toen hebben we haar om 20.00 uur eruit gehaald, ze wilde echt ff entertainment… (we waren inmiddels al vanaf 19.00 uur op en neer aan het lopen omdat ze de longen uit haar lijf gilde, en als ze net ziek is geweest vond ik dat beetje onnodig) om 20.00 uur tot 20.30 uur gek met zijn 3e liggen doen op bed, kiekeboe en kietelen, daarna terug in haar bed, en we hebben haar nie meer gehoord…

hoe de stand van zaken nu is weet ik niet want ik zit op me werk,maar vanmorgen had ze geen koorts om 07.00 uur maar heb haar toch een pcm gegeven… vanmiddag is ze bij le buurvrouw waar ze helemaal wild van is,dus komt vast wel goed… we hopen alleen dat ze donderdag beter is, want dan moet ze naar het kdv … dan moeten wij allebei werken namelijk, en maandag gaan we op vakantie, wel in NL dus da scheelt maar wel zo fijn voor haar als ze zich dan weer wat beter voelt…

carolien thanks voor je wespentips… ja ik heb die troep gehad om me imuum te maken tegen wespengif…hielp nie echt …want toen ik gestoken werd, was het nog zkh… en uitzuigding heb ik ook… maar ja het is voor mij gewoon very very hard rennen als ik een wesp zie…maar het is altijd handig om te weten die middeltjes… je kan het maar proberen wor !