Vanaf hoeveel maanden mag een baby leren zitten e

hoi ik maak me ongerust over mijn baby die pas 8 maanden(jongen) is geworden.Hij is een heel drukke baby, daarmee bedoel ik dat hij heel veel en snel tijgert zodra hij de de grond wordt gelegd,probeert te staan, wil staan maar laat dat niet toe omdat men beweert dat hij dan kromme beentje hiervan kan krijgen.Hij begon met tijgeren toen hij 5 maanden oud was.Maar het probleem is dat hij nog niet kan zitten. Hij kan ook niet 5 seconden rustig zitten,wil alleen tijgeren door het huis heen, wil ook niet op de schoot zitten, doet allerlei bewegingen om zich van je los te rukken.Tijdens het eten laat ik hem wel zitten door hem te ondersteunen dan lukt het wel, maar kan niet zelf zitten en probeert ook niet, hij kruipt alleen maar en probeert altijd ook op te trekken.Van de consultatie buro kreeg ik te horen dat hij zelf moet proberen te zitten. Maar toen hij 4 a 5 maanden was had hij al een zithouding maar die mocht ik dan niet forceren van de consultatieburo.Dus heb ik mijn baby niet gestimuleerd om te zitten en nu kan hij nog niet zitten, maar heeft wel en zithouding. Mijn vraag is vanaf hoeveel maanden mag een baby leren zitten en vanaf hoveel maanden mag hij gaan leren staan? Verder houdt hij van zijn babytv en houdt heel veel van spelen en lachen

Hoi,
Even een vraagje is hij erg lang voor zijn leeftijd. Ik had namelijk een neefje die ging pas zitten toen hij bijna 1 jaar was.Hij was vrij lang voor zijn leeftijd en dat ruggetje moet dat wel aankunnen.
We zou ik gewoon rustig proberen hem te laten zitten.
En maar je niet te veel ongerust het komt allemaal we goed.
De 1 is sneller dan de ander met dingen doen. Succes.
groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wie beweert dat een baby kromme beentjes krijgt als hij gaat staan?
Een baby begint pas met staan als zijn lichaam in ideale vorm is. Dat hoeft qua verhoudingen er niet mooi uit te zien… Daarbij heeft de ene baby van zichzelf kromme benen, de ander heeft meer x-benen…

Daarbij zijn er ook baby’s die gewoon fases overslaan… Ikzelf heb nooit gekropen of getijgerd… Ik ben gewoon meteen gaan lopen…
Dus laat je kleine man maar gewoon doen wat hij wilt doen…

Vanaf wanneer een baby mag gaan zitten en staan wisselt sterk. De een is er vroeg aan toe. De ander is later. Ik ken babies die met 9 maanden al liepen. Ik ken er ook die pas met 16 maanden liepen…

jamie wil juist alleen maar zitten! niet uit zichzelf hoor.
dus ik denk idd dat ieder kindje zijn eigen ding pakt.ik heb me i t beign ook druk gemaakt dat jamie niet rolde en tijgerde maar nu geloof ik t allemaal wel.de ene doet dit eerst en de ander dat eerst.
dat zitten komt vanzelf wel,ik zou t wel proberen te stimuleren hoor
doe ik ook met jamie nu ik leg hem steeds een paar keer op zijn buik en laat hem niet alleen zitten,misschien dat jij hem juist een paar keer op zijn billen moet zetten tegen een kussen ofzo dan word hij vanzelf wat sterker

suc6 ermee
groetjes debbie

dw

Hallo,

Ik denk niet dat je zorgen moet maken zoals eerder al is gezegd iedere baby is anders en ze ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier. Onze oudste zat alleen maar heeft nooit gekropen was uiteindelijk een “billenschuiver” maar pas met 13 maanden eerder zette we ze ergens neer en een uur later kon ze er bij wijze van spreken nog zitten. Ze is gaan lopen met 25 maanden en dat ondanks fysio. Ze deed het op haar eigen manier en moest niet gepusht worden.
Dus het komt goed hoor. Volg je gevoel…

Margot, mama van Floor 3-12-2003 en Suus & Evelien 15-11-2006

hallo ik heb zelf een dochter van bijna 10 maanden en zij zit ook nog niet ze is heel laat met draaien dat deed ze pas met 7 maanden van rug naar buik en met 8 maanden van buik naar rug tijgeren doet ze ook nog niet.
ook ik maak me wel een beetje zorgen want vind dit toch wel erg laat maar ik hoop dat het vanzelf toch wel komt ik stimuleer het wel veel door der idd tegen een kussen of in de hoek van de bak te zetten ze was met draaien ook laat dus met zitten ook komt vast van zelf wel je moet alleen geduld hebben

groetjes daphne

@daphne, je reageert op een topic uit 2007
Enne, druk maken is zonde van je tijd, het komt heus vanzelf!

heej

tymor is nu acht maanden! ook hij is een rappe baby! hij zat al met 5.5 maanden zelfstandig! en ook het rollen deed hij al met 4 maanden nu is hij dus acht maanden en kruipt t huis door en staat overal waar hij maar grip kan krijgen,

tevens zit hij al in een loopstoel sinds 6 maanden! dit was voor deze energieke baby een uitkomst, het verhaal van de heupen etc, klopt, maar wel als je er een baby inzet die totaal geen interesse/kracht heeft in de benen! zodra ze al een juiste spier opbouw hebben kun je ze doormiddel van ondersteuning laten lopen/springen in zoo kar

maar elk kind doet t op zijn tempo volgens mij ook al wil jij als moeder/vader iets nog niet als hun t willen zullen ze het proberen ook!

kuss

kusss