Vanaf 9 maanden op de fiets?

Bij wie was dit echt zo? Of is het in het algemeen op latere leeftijd? Het lijkt mij zo leuk /gezellig om te fietsen. Maart ben ik jarig dus wil dan fietszitje vragen…

Net als met vele andere dingen verschilt het per leeftijd. De gemiddelde leeftijd om in een fietsstoeltje te kunnen zitten is idd 9 maanden. Maar je kan dit gaan doen op het moment dat je kleine goed, zelfstandig kan zitten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi mini-boy

Tip:

toets even bij zoekfunctie fietsstoel in en je krijgt tal resultaten!

groetjes Gytha

Wat Sandra zegt: als ze goed zelfstandig kunnen zitten…dus dat kan ook pas met 10 maanden zijn…

Hier is het fietsstoeltje al aangeschaft, maar nog geen goed-zittende Erik!

Groetjes!

Hoi,

Mijn zoontje zat inderdaad al met 9 maanden in het fiets-stoeltje. Maar hij kon toen al wel goed zitten en dat is erg belangrijk, Ze moeten zelf kunnen gaan zitten. Het is belangrijk dat het hoofdje sterk genoeg is en het ruggetje ook.

Wanneer ze te vroeg in een fiets-stoeltje zitten kan dat gevaarlijk zijn en er een wervel los schieten in de nek. Dit heb ik horen zeggen en wel eens gelezen.

Ik zou dus echt wachten tot je kindje sterk genoeg is en dan gezellig met ze gaan fietsen. Het is nu toch nog niet zo mooi weer en fietsen in het zonnetje is veel leuker.

Succes!

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 03 Mar 2009 22:51:04

Ja 9 maanden duurt ook nog even… maar het lijkt me erg gezellig… vooral met het mooie weer!

Jurian zit al wel goed in zijn kinderstoel maar zelstandig lukt het hem niet zijn evenwicht te houden… dus oefenen …

bouw het ook op. Ga niet direct een uur fietsen. Kleine stukjes en steeds verder…

geldt dit ook voor een autostoeltje? Jurian zit nu nog in de maxi-cosi.

Wij hebben toevallig een autostoeltje gekocht voor Erik vorige week, die gaan we vrijdag halen. Erik past gewoon niet meer in de maxi-cosi, hij begint er met z’n hoofdje bovenuit te komen. Tja, en dan is het niet veilig meer. We hebben nu een autostoeltje gekocht die een klein beetje in ligstand kan, dat is beter zolang ze nog niet heel goed kunnen zitten. Dat autostoeltje dat wij hebben gekocht is voor kinderen van 9 tot 18 kilo; Erik is al 12 kilo, maar ja…als we een andere zouden kopen zou hij daar langer in kunnen, alleen die is berekend op oudere kindjes die al heel goed kunnen zitten. Dus Erik past daar qua gewicht al in, maar qua ontwikkeling nog niet. Niet altijd een zegen om voorop te lopen, haha. Dus we zullen misschien niet lang met deze kunnen doen, maar ja…veiligheid boven alles toch?

Groetjes!

quote:
geldt dit ook voor een autostoeltje? Jurian zit nu nog in de maxi-cosi.

Als hij prima in de maxi-cosi zit is het geen probleem.
Denk trouwens dat hij wel al in de volgende autostoel kan.
Want in een autostoel kunnen ze vaak toch wel wat liggen,
dus wordt de hele rug ondersteund, en zitten ze in de gordels,
zodat ze niet alle kanten op bewegen.

M.

ik heb een fietsstoeltje gekregen als kraamkado van m’n schoonzussen en schoonbroer, en sander heeft een fietsstoeltje voor op de mountainbike gekregen!! echtleuk joh!!!
we moeten alleen nog een hele poos wachten voor dat we kunnen fietsen maar goed…de stoeltjes hebben we al!!!

groetjes!!

karin

Gewijzigd door - karin aaltink op 05 Mar 2009 09:37:18

Ik heb mijn mamma fiets overgenomen van iemand met stoeltjes (voor en achter) erbij, dus alles staat nu in de schuur want wegbrengen met de fiets zit er nu ook niet in Was alleen wel lachen met het voorstoeltje, dat zat er op en ik zou het allemaal meenemen, alleen mijn buik paste er niet meer tussen (was 7 maanden zwanger toen). Dus stoeltje in de fietstas gedaan en zo maar meegenomen.

Groetjes,

Michèle

…ja die buik dat was wat zeg…
had ook zo’n megatoeter…nu zat er ook wel een grote vent in, haha…
maar hij zat mij ook vaak in de weg, om het zo maar eens te zeggen!

groetjes!!

karin

Ha ha ha bij mij maar een mutsje van 44cm en 6 pond. Maar ik had megaveel vruchtwater. En ik kon echt nergens meer bij op het laatst. Mijn baas heeft zelfs overwogen om een stuk uit een bureaublad te zagen en dat op mijn bureau te plaatsen omdat ik mijn buik niet meer kwijt kon. De ARBO arts ging helemaal uit zijn dak want ik had de totaal verkeerde zit houding, maar ja er was ook geen andere mogelijkheid

Groetjes,

Michèle

hahaha…gelukkig is dat weer voor bij( voor een poos)
volgende zwangerschap zien we wel weer…

karin