Van vier naar drie flessen?

Nora is nu ruim 4,5 maand en slaapt erg goed. De laatste dagen moet ik haar wakker maken om de laatste fles te geven. Ik ben niet zo van de schema’s maar de tijden zijn nu ongeveer zo:

08:00uur Fles 210 7schep
12:00uur Fles 210 7schep
16:00uur Fles 210 7schep
17:00uur fruithapje
20:00uur Fles 210 7schep

Zelf heb ik er best moeite mee om haar wakker te maken, maar de richtlijnen zijn vier flessen. Moet ik dat volhouden en haar volproppen met de fles of zou ze een flesje minder kunnen hebben? Wel apart dat je met een tweede toch anders bent dan met de eerste!

Hoi Judith,

Onze Milou is vandaag precies 4 maanden en wij zitten nu nog op 5 flessen.
Het schema ziet er ongeveer zo uit:
07:00 Fles 150 + 5 schep
11:00 Fles 150 + 5 schep
15:00 Fles 150 + 5 schep
18:30 Fles 150 + 5 schep
23:00 Fles 150 + 5 schep
Deze flessen drinkt ze heel soms leeg, maar andere keren laat ze rond de 150 à 200 staan per dag. We hebben dus een matige/slechte drinker. Waarschijnlijk zit ik daarom ook nog op 5 flessen. 3 November weer naar CB, waarschijnlijk daarna 1 fles eraf.
Milou woog vorige keer bijna 5500 gram en haar lengte was 62 cm, dat is nu een maand geleden, dus ben benieuwd.

Drinkt je dochter wel alle flessen leeg? Dan zou ik haar toch even wakker blijven maken voor de 4e fles, krijgt ze anders wel voldoende melk binnen?!
Misschien als je fruit en groente erbij geeft dat je wel voldoende hebt aan 3 flessen. Ben benieuwd naar adviezen/tips van anderen, ik krijg deze periode natuurlijk ook nog.

Groet Vanessa

ik geef mirte nu net pas 3 flessen.
ze krijgt nu 2 flessen opvolgmelk, 1 papfles ,grote pot groente grote pot fruit, en klein flesje diksap. tussendoor rijstewafel/soepstengel.
ik ben 3 flessen gaan geven toen ze grote potten groente kreeg.
ik maak ze ook bijna altijd wakker voor voeding

Groetjes Gytha

Ik vind het zelf wel erg vroeg om op deze leeftijd al naar 3 flessen te gaan. Wij hebben Tim tot 5 maanden om 23.00 uur wakker gemaakt voor zijn fles. Dit op advies van het CB. Ook al zat hij met lengte en gewicht boven gemiddeld had hij die fles volgens hun nog nodig. Maar ondanks dat we hem wakker moesten maken vloog de fles er wel altijd in. Met 7 maanden mochten we met brood beginnen en konden we weer 1 fles laten vallen. Dus ja hier pas met 7 maanden op 3 flessen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

zo zie maar weer ieder cb is anders.
tegen mij zeiden ze van de week als je grot potjes groente en fruit geeft is een 4de fles niet meer nodig. En kijk maar of ze na de groente nog wat diksap lust en ja dat lust ze meteen. drinkt zelf het flesje leeg hahah

Groetjes Gytha

quote:
@mamievansenna

Waarom geef je die laatste fles niet een paar uur eerder?
Jorg krijgt zijn eerste fles pas tussen 9 en 10.
En zijn laatste tussen 22 en 23u
Hij krijgt er dus ook nog 5
en drinkt ook nog steeds 150cc.
Als ze daar genoeg aan hebben; prima toch?
De een heeft wat meer nodig dan de ander om goed te groeien.

EEN ETER WORDT GEBOREN
EEN VRETER WORDT GEMAAKT!!!

Ik denk als ik die laatste fles eerder geef, ze 's morgens erg vroeg wakker wordt of midden in de nacht ofzo. Ze red het nu namelijk tot 06:15 en dan nog een keer de fop geven, slaapt ze tot 07:00, dat vind ik ook een mooie tijd voor de eerste fles.

En tja het groeien, ik hoop dat als we 3 november gaan ze eindelijk eens zeggen wauw die is goed gegroeid. Tot nu toe pas 1 keer echt goed gegroeid in 1 week. Ging in het begin steeds iedere week wegen, had er na de laatste keer even geen zin meer in en wacht nu tot 3 november. Ze ziet er prima uit en doet het verder goed. Ze heeft nog steeds wel perioden dat ze de fles niet wil of iets slechter slaapt, maar vaak is er dan een sprongetje aan de gang of niet helemaal lekker.

Drinkt Jorg zijn flessen wel leeg, alle 5? Milou drinkt gemiddeld tussen de 620 en 700cc per dag, wel eens een uitschieter omhoog en heel af en toe naar beneden.

Groet Vanessa

Hou het voorlopig nog op vier flessen. Maar ik denk dat het niet lang meer duurt dat ze weer van een fles af is.

Ze gaat na de fruithap naar boven en slaapt lekker door. Heb haar vanavond ook wakker moeten maken.

Van vijf naar vier flessen ging in een keer goed. Toen moest ik haar ook elke keer wakker maken. Vanaf ongeveer drie maanden op vier flessen.

hmm
ja nou ik gaf op die leeftijd ook gewoon 4 flessen
alleen gaf ik niet zoveel per fles.
ik gaf gewoon 150+5 scheppen

Waarom geef je eigenlijk om 17:00 uur fruit?
wat je ook kunt doen, is een klein potje groente geven om 5 uur en om 8 uur nog een flesje. avond eten vervangt een fles
zo heeft ze toch minder fles en iets aanvullends.
en de laatste fles net ovordat je haar naar bed doet s’avonds.
hoelaat gaat ze normaal slapen dan? (s’avonds dus)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Persoonlijk vind ik het echt wel vroeg voor 3 voedingen. Je zou wel kunnen proberen om haar om 10 uur fruit te gevne en dan om 1700 groente. Rens kreeg op die leeftijd zijn laatste fles vlak voordat hij ging slapen. 210+7 is misschien wel veel. Mijn zoon heeft dat nog nooit opgekund.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Rico kon dat ook niet op, ging ie alleen maar meer spugen
hij at het wel hoor daar niet van…het is wat dat betreft een vreetzakje
maar zijn maag kon dat niet aan en daarbij kwam de rest van zijn schema overhoop te liggen (met eten) en dan gaf ik nog maar 180+6 (200 voeding dus) en dat was al teveel

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

ik ben nu ook aan het twijfelen. Sinds een paar dagen doet Lisa moeilijk met de laatste fles… ze krijgt flessen van 180/6 en daar 5 schepjes pitmeel bij… haar schema is ongeveer zo:

8u fles
10u fruit (half groot potje)
12u fles
16u fles
18u groente (half groot potje)
20u fles

Krijgt ze dan genoeg? Want nu is ze heel de dag aan het resten… ben al ff niet op het CB geweest. Inloopspreekuur is hier op donderdag en dan werk ik en zit Lisa op het KDV… 18 nov heb ik pas weer een afspraak. Naar mijn mening groeit ze verder prima…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Hoi hoi

Ik herken het wel Ook mijn zoontje moest ik wakker maken voor de 20 uur voeding
Ben op een gegeven moment later gaan voeden
Dan was hij wel wakker Wakker maken wou ik ook niet
Ik denk zelf ook dat 4 flessen echt nog nodig zijn Anders is het wel heel lang om te overbruggen zonder vocht En loop je het risico dat ze midden id nacht komt
Geef t anders om 21 of 22 uur
Bjorn heeft hier tot 13 maanden een 23 uur fles gehad Ook toen hij allang gewoon at Ineens moest hij er niet meer van weten en was het over Klaar en afgehandeld En hij heeft en nog altijd geslapen van 19.00 tot 8.30

Lilypie Second Birthday tickers

Pffff hebben we vandaag 3 flessen geprobeerd… interesseert haar niks, die laatste om 20u wil ze gewoon niet!!! Vandaag kreeg ze:

8.30u fles (180/6)
10.30u fruit
13.00u fles
17.00u groente
20.00u fles

Maar goed, met heeeeeeeeeel veel moeite en geduld en proberen 80cc erin gekregen. Het probleem is dat ze het volhoudt van 17u groente tot 18.30u á 19.00u en dan nog wil gaan slapen… zou van 18.30u tot de volgende ochtend 8 uur te lang ertussen zijn? Krijg ze rond 20u ook altijd zo moeilijk wakker en dan huilt ze zo van, ik wil nog slapen mama!! Wat denken jullie dat ik moet doen???

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Hoi hoi,

@Wil: bedankt voor je snelle reactie, maar dat is dus net het probleem… rond 18u-18.30 is ze helemaal op en als ik haar dan in bad ga doen, gaat ze helemaal over de rooie en drinkt ze die fles dus ook niet. Ze is echt een slaapkopje… maar of ik nu om 19u of om 19.30u de fles geef maakt toch ook niet zoveel verschil?! Ze slaapt dan van zeg 19u/19.30u tot 7.30u, dus dat is 12 a 12,5 uur. Dan misschien om 7.30u gelijk de fles? En idd om half 5 al groente dan… hmmm…

Grtz Von

Gewijzigd door - yavahn op 30 Oct 2009 21:05:35

Hoi von, wij hebben met mees het volgende schema:

0.700: fles 200cc
11.00: Fles +/- 180cc
14.00: bijna heel potje(klein) groente + toetje
15.15: fles +/- 180cc
19.00:fles 200-240cc

Bij ons ligt mees ook 19.15 moe op bed, ik red die fles ook niet om 20.00 te geven. Was maandag bij de dietiste maar mees moet nog op 4 flessen blijven. Hier is het ook altijd geklooi met de fles, hij heeft nu al een paar dagen dat hij minder drinkt, maar een kind van onze leefdtijd moet tussen de 600-800cc drinken. Vond dat wel een geruststellende gedachten. Mischien heb je er wat aan, suk6.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).