Van tuttelotje naar duimelotje..wat nu?

Rico tut overdag niet meer met zijn fopspeen, S’nachts nog wel maar dat is niet erg… het punt is dat hij nu overdag gaat duimen. echt sinds een paar dagen zet het ineens op! of hij zuigt op zijn vingers of hij duimt, en het duimen begint ie nu echt concequent te doen overdag.
Wat nu?
Ik bedoel, een tut kun je gewoon afpakken en wegleggen maar ik kan moeilijk zijn duim wegleggen
Zou dit ook met zijn laatste kiesjes te maken kunnen hebben? dat zat ik in de eerste instantie wel te denken omdat zn temp ook 38,4 was tegen de middag en voor het slapen nog een keer nagekeken voor de zekerheid…of ik wel pcm zou geven of niet, en het was nu 38,6.
Hij is verder ook best vervelend en jengelig, maar verder oogt hij niet ziek ofzo.

maar goed wat nu als het tutten over is gegaan in duimen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Uh tjaah… ik weet het niet wat je ertegen moet doen…
Maarre ik heb tot mijn 10e jaar geduimd, dus weinig geruststellend.

Wat je kunt doen is van die vieze nagellak op zijn nageltjes doen (speciale, met een vieze smaak), als je daa rnu mee begint, gaat hij misschien niet meer duimen, maar weet niet of je daar op zit te wachten…

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Als het ineens is zou ik het even aankijken. Wat je zegt misschien zijn kiezen. Morgan zat ook ineens weer op een bijtring te kluiven vanmiddag. Je zou wel kunnen zeggen dat het niet mag dat het vies is op zijn vingers te kluiven, dus zeg maar afleren. Maar best kans dat ie er weer mee stopt als zijn kiezen weer rust houden. Enne of je pcm moet geven, ja kan pcm is niet alleen tegen koorst he, het is ook een pijnstiller. Ik heb morgan er ook een gegeven gister ondanks dat der temp maar 37.5 was. Maar gewoon om even der kaken rust ter geven en haar een goede nacht te laten maken.

Groetjes,

Michèle

Tja als het echt duimen is, zal je er een harde dobber aan hebben om het af te leren. Madelon duimt nog steeds

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik denk kiesjes…
Julian heeft dit nl. een paar weken geleden ook gedaan en ik dacht: je gaat toch niet opeens duimen hè? We hebben er een beetje een lolletje van gemaakt en na een paar dagen was het over en zie: zijn één na laatste kiesje is er

Ik denk dat je je pas echt zorgen moet gaan maken als hij het op momenten doet waarop hij heel erg moe is…want dan zoeken ze toch vaak troost bij iets.

PCM geven wij alleen als we denken dat Julian pijn heeft. Met een beetje verhoging naar bed kan geen kwaad. Ik neem zelf ook niet elke avond mijn temp om te kijken of ik misschien met een pcm naar bed moet

@Michele: Rijco deed dat idd ook zovan: Rico bah! ieeeww weet je wel van die geluiden maken dat het vies is. maar rico lacht m kei hard uit en stopt zn duim weer terug in zn mond Ik hoop niet dat als we dat gaan zeggen hij het expres doet, net als naar de kastjes lopen om ze open te trekken en de inhoud eruit te halen, als ik zeg nee doet hij het expres
boefje! Nee ik weet dat pcm ook kan bij pijn, maar ik had niet de indruk dat hij pijn had, normaal gezien stopt hij dan zn hand in zn mond en gaat dan huilen om aan te geven dat ie pijn heeft. maar toch dacht ik: misschien irriteert het alleen en is het niet pijnlijk dus heb m gewoon pcm gegeven.

@Michelle: ohjee! nu nog? haha! mijn nichtje die had een fopspeen toen ze 13 was hahaha was ook zoiets grappigs, nu is ze 21 en doet het niet meer maar ze zegt als ze de kans had dat ze zo weer die tut in dr mond zou doen…en ja verder is ze heel volwassen hoor hihi!.

Hij zit nu ook de hele tijd aan zn oren te trekken en te gapen, hij is zwaar moe, snap er weinig van.
heb hem maar voor de tv gezet want hij gaat constant op zijn buik op de vloer liggen en gaat dan met zijn benen gek doen, (open dicht open dicht snapje) en kruipt zo heel zielig vooruit, hij kijkt ook duf uit zn ogen en sabbelt op zn duim

He het blijft een peuter he

Groetjes,

Michèle

Tja als het duimen is denk ik dat je er weinig tegen kunt doen. Wij hebben voor Tim nooit een speen gebruikt en hij duimt sinds hij 5 maanden is. Hij doet het alleen in bed met zijn knuffel, nooit als hij zijn bed uit is.

Groetjes,
Sandra

ja het blijft een peuter michele… haha
net ook weer buiten…rent ie op de zandbak af, en wel zo snel dat mama er met ahar hakken niet zo heel snel achteraan kon als normaal;0
enfin hij pakte een chipje uit de zandbak en stopte het in zn mond
GADVERDAMME dacht ik.
ik zo: Rico dat is heel erg vies en dat mag je niet meer doen!
Rico zo: mama TOM!! (mama stom)
nou en bedankt! haha gekkie.

@Sandra: ik kan het idd niet forceren om eht niet te doen maar ik hoop dat ie er snel mee ophoudt.

Ha ha ha je moet ook geen hakken aan doen als je weet dat je achter je kind aan moet

enne ach ja nu zijn we stom als ze 16 zijn haten ze ons

Groetjes,

Michèle

Ik hoop het ook voor je Inge.

Groetjes,
Sandra

@Michele: hahahhaa ooooooh ja, krijgen we dat ook nog!!

even een UPDATE!!
Rico heeft onder 2 kiezen in 1 keer bij.
niet in puntjes per keer zoals dat met de 1ste 4 ging maar gewoon compleet ineens door,
nog niet helemaal op de goede grote maar wel elk stukje is gewoon door per kies.
boven voel ik een scherp randje en als dank beet hij mijn nagel stuk (letterlijk)
een deel van mijn nagel is platgedrukt van zijn kies aan de andere kant zit er een scheur in en is blauw ((*@&#$&($!!! dat deed pijn!!)

Gefeliciteerd enne snap je nu waarom ik mijn vingers niet in die pyrana mond zet???

Groetjes,

Michèle

haha ja ik las het in je topic net
maar onder ging voelen goed, boven niet
mn nagel klopt nog steeds nu
en poetsen gaat onder nu supergoed.
boven is het nog drama en hij kwijlt als nooit tevoren
zou dat komen omdat die kiezen helemaal achterin liggen? dat hij MEER kwijlt als bij andere kiezen en tanden?
echt mijn broek en de bank zijn zeiknat van die kwijlbal

hmm ik heb een kat gehad die zo kwijlde

Enne poetsen is nog steeds drama hier helaas. Vanavond was ik alleen zoals altijd op donderdag maar ik kan echt geen 2 min poetsen hoor ook met zijn twee is dat een ramp. Ben blij als ik die borstel erin krijg.

Groetjes,

Michèle

@Inge ja Madelon duimt nog steeds en verder ook heel volwassen hoor

@Michèle
Tanden poetsen gaat hier redelijk goed maar 2 minuten kom ik ook niet aan hoor.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@Michele: haha krijgt die kat van jou ook tanden dan??
Enne wat je zegt, volgens mij hoeft het nog niet 2 minuten wel bij die kleintjes? ik dacht 1 minuut of anderhalve minuut bij melktanden, ik weet niet hoe ik daarbij kom, volgens mij toen rico 6 tanden had dat ik die vraag es gesteld had en dat ze toen zeiden dat 1 min voldoende was.
moet dat nu dan wel gewoon 2 minuten? want ik ben idd ook al blij als ik de borstel erin krijg en hooguit 1 minuut kan poetsen.

@Michelle: haha ik geloof je! sommige gewoontes leer je gewoon niet af en dat is ook niet erg als je er zelf geen last van hebt, haha daar gaat het om niet?

Het inslapen was drama
hij bijt overal op nu! die laatste 2 moeten echt door komen want hij beet zelfs zijn balon kapot zo erg de neiging heeft ie om te bijten.
die knal in zn gezicht had alleen niet zo’n positieve uitwerking, EN hij schrok EN zn balon is stuk

@ Inge nee mickey verliest ze hooguit van ouderdom

Groetjes,

Michèle

haha, gerum!
Vanacht is vrij goed gegaan alleen vanochtend bar vroeg wakker, hij bijt aan alles wat los en vast zit, echt ongelofelijk. hij beet vanochtend b.v. in de verwarming!! die is echt niet helemaal in orde hahaha, dan kijkt hij mij aan en zegt: mmmm!! hap hap!
tja wat zeg je daar nu weer op?
verder gaat het wel redelijk, alleen had ie vanochtend al 5 poepluiers gehad.
niet extreem dun ofzo maar wel slijmerig en het stonk naar rotte vis. Ondertussen heeft ie dus weer uitslag op zn billetjes. ik denk dat die laatste 2 door aan het komen zijn, of het duurt niet lang meer