Van streek wakker worden

HELP!!!

Ons zoontje is nu voor de 2e avond op rij erg van streek telkens wakker in bed.
Gister was het 4 uur op rij dat hij van streek en ontroostbaar wakker werd.
Nu ligt hij er vanaf kwart over 6 in…erg moe en is ondertussen2x ontroostbaar wakker geworden.
Net mee naar beneden gegaan en dan is het meteen goed…en lacht hij!
Wat moeten we doen?
Het is een ontzettend slechte slaper.

HELP

Kan met het sprongetje te maken hebben waar je eerder over schreef, dan willen ze dicht bij mama in de buurt blijven en is alleen op het kamertje slapen toch wel heel alleen.

Lastig om te adviseren. Ik zou denk ik niet gelijk de kleine uit bed nemen, maar in bed laten om te troosten. Erik is ook wel eens wakker geworden nadat hij in bed was gelegd en dan liep ik naar hem toe, liet ik het donker op de kamer en deed ik z’n speentje weer in z’n mond. Ik zei dan zachtjes dat het goed was en dat hij weer moest gaan slapen. Meestal ging dat goed. Volg je gevoel: probeer jij dit ook maar werkt het niet: lekker even uit bed nemen, troosten en daarna weer terugleggen. Ik zou dan denk ik wel op z’n kamertje blijven en niet mee naar beneden nemen, daar zijn weer teveel prikkels. Op z’n kamer krijgt hij toch de boodschap dat hij weer gaat slapen na het troosten.

Nou ja, hopelijk kan je er iets mee. Veel succes!

Groetjes!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoe oud is-ie? Kan inderdaad met een sprongetje te maken hebben. Of met uitproberen.

Gouden tip: niet uit bed halen en mee naar beneden nemen! Hoe jong ze ook zijn, ze hebben snel genoeg door dat ze met papa en mama kunnen sollen. En lekker beneden bij papa en mama is veel leuker dan in bed liggen.

Dus uit bed tillen om hem te troosten, geen punt, maar niet van zijn kamertje af! Voor je het weet is er geen weg meer terug, want hij weet nu dat-ie het voor mekaar kan krijgen om lekker naar beneden te mogen. Doordat-ie meteen beneden begint te lachen, valt-ie keihard door de mand!

Het gaat je een paar avonden een hoop gekrijs opleveren maar op een gegeven moment weet die kleine man dat er met papa en mama niet te sollen is. Bereid je voor: dan gaat-ie wel iets anders zoeken om jullie tot wanhoop te drijven. Bijv. moeilijk doen met eten, luier verschonen etc. Ook dan is het toverwoord: negeren!

Je zou kunnen proberen zijn bedje een kwartslag of halve slag te draaien. Dat klinkt suf maar dat wil nog weleens wonderen doen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Nov 2008 22:37:20

Bedankt voor jullie berichtjes terug.
Ik ga hem vanavond troosten en indien nodig zal ik hem pakken.
Hij wil alleen zijn speen de ene keer wel en de andere keer niet en zonder speen is hij ontroostbaar…maar ja…dan is hij kwaad en wil geen speen!!!
Vannacht uiteindelijk zijn bedje naar onze kamer verschouwd, maar meneer werd zeker 8x wakker!

Ik zal het proberen om hem te laten huilen als ik hem niet tot bedaren kan brengen, maar ik ben geen moeder die haar kind lnag kan laten huilen of over de zeik wil laten gaan!

Bedankt in ieder geval!

we kegen een tip van jullie: bed verplaatsen!

Ik heb hem meteen achter de kast in de hoek gezet zodat hij niet kan zien of er iemand binnen komt.
Hij keek nu telkens naar de deur, maar dat is nu dus voor bij!
Kijken of het helpt vanacht!

THANKS!
Danielle

Nou ben benieuwd! Als je het bedje maar niet meer naar jullie kamer sleept. Op een gegeven moment gaat-ie dat veel te gezellig vinden! Niet doen! Hij heeft een eigen kamertje waar hij moet slapen.

Groetekes, Sje

denk dat het uitproberen is… ons zoontje doet het ook (even oud he!)… maar die doet het dan smiddags na zijn middagrust van hooguit half uurtje … dan begint hij toch te krijsen dat je denkt dat er iets erg is… maar zodra hij me ziet krijg ik een brede grijns zo van … hehe dat is gelukt! … laat hem als ik hem hoor meestal minimaal kwartier huilen (helpt niet hoor … hij blijft aanhouden) maar denk dan van ok kom er maar uit… en dan in de box lief zijn! daar doet hij het gerust weer… maar dan negeer ik het! hij zit voor mijn gevoel in een sprongetjes fase waarin hij heeel veel aandacht wil… en uitproberen is… tja is niet altijd leuk… maar doordat ik weet dat hij mij een brede grijns geeft denk ik er is niks ventje!

ook ga ik soms zijn kamertje soppen maar dan moet hij wel in bed blijven! hij weet dan dat ik bij hem ben… praat tegen hem … en dat vind hij goed!

en heeft het geholpen om het bed te verplaatsen? gaat het beterder met hem?

durf er nog niet echt een uitspraak over te doen.
Vannacht kwam hij 1x brullend.
\merk wel dat hij het fijn vind als wij beiden in zijn kamer zijn en praten, maar ja…da kan zo natuurlijk ook niet om beiden uit bed te moeten voor die kleine man!
Hij valt dan wel weer in slaap.
ik wacht het maar een paar nachten af!

Groetjes Danielle