Van speen nr1 naar speen nr 2...krampjes?

hallo dames!

heb een vraag…ruben is van speen nr 1(die wat op fles zit) naar speen 2 gegaan…kan hij daar krampjes van krijgen?
ik heb niet het idee dat hij te gulzig drinkt…
heb hem net een uur lopen zussen…hij schreeuwde moord in brand…

groetjes!!

karin

hoe snel doet hij over de fles met speen nummer 2? heb je hem goed uitgekookt? euh… zie trouwens dat jullie zoon nog geen 3 maanden is. Was hij echt al toe aan de nieuwe speen? Hoelang deed hij over de andere speen?

Jurian is pas met 5 maanden (meen ik uit hoofd) over gegaan naar speen 2 en zit nu nog op speen 2 … speen 3 gaat hier nog te snel…

hij deed een 20 min. over fles met speen 1 soms een half uur, met speen 2 10/15min…
of ben ik te voorbarig geweest…er staat op bijsluiter van fles dat speen 2 met 3 maanden kan, dus ik dacht ik probeer het gewoon…had er direkt spijt van!

karin

heb hem zeker goed uitgekookt…

karin

haha … dacht ik ook wel hoor … maar dacht gewoon even hardop mee. Nou als hij er bijna een half uur over deed dan is het wel tijd om over te stappen. En die 10 tot 15 minuten dat is juist prima dus daar kan het niet aan liggen. Ook zei je dat hij niet gulzig dronk oid dus misschien moeten we ergens anders oorzaak zoeken.

Is hij bekend met darmpkrampjes? De eerste 3 tot 6 maanden zijn de darmen nog volop in ontwikkeling waardoor ze er soms erg veel last van kunnen hebben. Doe evt meer water in zijn voeding dan poeder. Dus bijv. 130 water met 4 schepjes ipv 120 water. Is maar 10cc meer maar kan wel helpen met de voeding niet te zwaar maken voor de darmpjes en water is altijd goed voor de darmen.

hij heeft nog niet vaak krampjes gehad…bijna nooit eigenlijk!
ik zal eens proberen met 10 cc meer water…hopelijk helpt dat…
vond het echt zielig…
heb ook al ff gegoogled wat je er tegen kon doen als baby’s krampjes hebben maar er zij zoveel verschillende dingen…
een warme theedoek om buikje…
je eigen hand op buikje en zachtjes masseren…
sommige houden een fohn erop( niet te warm natuurlijk)
en ga zo maar door…hopelijk krijgt ie dat niet te vaak…
in ieder geval bedankt voor de tip…straks direkt proberen!!

karin

een fohn erop … wat idioot sorry hoor … maar dalijk is het te heet… vind dit wel echt ver gezocht! er zijn zoveel makkelijkere hulpmiddelen… druppels van VSM, Nutriton (=johannesbroodpitmeel), massage over buikje bij navel met de klok mee, op je arm (gestrekte arm en hij/zij met het hoofdje naar beneden de armpjes en beentjes erlangs en zijn gezicht in jouw handpalm), ABC dolphus (bij natuurwinkel te koop), extra water (ook evt overdag een keer zonder voeding erbij).

En zag dat er iets nieuws wat gekomen maar dat moet ik even nakijken, staat denk bij het topic darmpkrampjes?!

Je ziet maar … ik heb alles gedaan wat hierboven staat dus heb er genoeg ervaring mee.

Wij hebben toen ook alles geprobeerd, bij de één werkt het ene wel goed en bij de ander weer niet. Bij ons werkte ABC Dophilus goed. Infacol is dat andere succesproduct (hier nooit geprobeerd overigens). Vervelend Karin, hopelijk is het snel weer over!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dat met die fohn vond ik ook al wreed maar het staat echt op internet!
en ik dacht het zelfde als jij mini-boy…een idioot plan…
ik dcaht dat nutriton alleen voor spugen was…zo zie je maar…
weer wat geleerd…ik kom ook nog maar net kijken haha
ik probeer het eerst met iets meer water en als dat niet werkt gaan we naar het volgende idee…
maar die fohn gebruik ik alleen voor mijn haren hoor!

groetjes!!

karin

Tim heeft de eerste paar maanden ook krampjes gehad ondanks dat hij borstvoeding kreeg. Ons werd cina baby aangeraden, maar bij hem werkte dat niet. Als hij krampjes had hield ik hem op zijn zij op mijn arm en dat werkte goed. Ook kun je hem op zijn rug op je schoot nemen en fietsbewegingen met zijn beentjes maken. Klinkt misschien raar maar beide werkte hier heel goed.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja klopt dat is ook een goed idee… fietsbewegingen maken… dan komen je darmpjes ook in werking…

succes Karin! ben benieuwd… hoe ging het verder met de speen nummer 2?

speen 2 met 10 cc meer water ging goed…
gisteravond en vanmorgen nog geen last gehad…gelukkig!
maar zal nog niet te hard schreeuwen
heb ook gelezen dat krampjes meestal s’middags en s’avonds komen(klopt dat? stond namelijk op site waar dat idee met fohn ook op stond)
mag ik ruben dan ook gewoon een klein beetje water geven zonder voeding erin?
heb dit nog nooit gedaan namelijk…

groetjes!!

karin

ja water zonder voeding mag hij wel hebben. Dat heeft Jurian als advies van cb gekregen toen hij er zoveel moeite mee had (ontlasting) let wel op dat het dunner is dan voeding dus dan zou ik zeker de 1e speen nog pakken ipv nummer 2. Maak het in magnetron warm / of flessenwarmer en dan tot lauw afkoelen zodat hij geen koud water binnen krijgt (dat is nl wel vragen om krampjes)…

Later op de dag is het vaak wel erger dat komt omdat de darmen snachts (zonder voeding) tot rust komen en ze over de dag heen meer voeding krijgen dus dan moeten de darmen weer aan het werk

en nou nog eens wat…zou het heeeeeel msschien ook door zijn sprongetje kunnen komen?
vanavond krijste hij weer zo en als ik hem oppakte was hij stil…heb hem ff laten krijsen en ben de was gaan doen toen is ie in slaap gevallen…
normaal had ie wel een huiluurtje maar dat was zeurderig huilen…dit is krijsen!
maar oppakken en hij is tevreden…toen dacht ik…dit kon ook nog wel eens het sprongetje zijn…
vandaag ging het de hele dag goed tot ie naar boven ging en in bed werd gelegd…

groetjes!!

karin

dat kan heel goed!..

sterkte met de sprong!

Het blijft een baby, dus uiteindelijk kan alles meespelen…

Groetjes!

ja dat is zo maar het is soms wel vissen hoor!
en helemaal omdat ie zo krijste, dus toen dacht ik…dat zijn krampjes!
normaal met sprong dan krijst ie niet zo!
maar gisteravond was ie stil als ik hem oppakte en als ik hem wer in bed legde begon hij weer…en toen ging er bij mij een lampje branden!

ik leer het nog wel…duurt alleen even

karin

Haha. Alle begin is moeilijk, maar uiteindelijk komen we er wel!

Groetjes!

Minke kon ook pas de 2-speen aan na 5 maanden en de 3-speen pas met 6 a 7 maanden! Ze dronk er anders veel te snel uit ( en moest dan ook huilen na de fles)en dat kan inderdaad krampjes geven. Hier hielp Cinababy ( homeopathische druppeltjes) ook goed. Ook deed ik soms even een korte "pauze"tussen het drinken van de fles, dan gaf ik tussendoor even een minuut de speen en dan ging ik daarna weer verder.
groetjes!

nou denk dat het toch de sprong was want hij heeft nergens last meer van…alleen als ie nog een dikke boer moet…maar dat lijkt me logisch…dat kan behoorlijk in de weg zitten!
en speen 2 gaat super moet ik zeggen!!
maar toch bedankt voor de tips…als ie wel krampjes krijgt weet ik wat ik moet doen!

groetjes!!

karin