Goeiemorgen iedereen,
Ja, ik weet het nu echt eventjes niet meer. Jullie komen soms met hele goeie tips, dus hoop ik (duim duim) dat iemand mij hier bij kan helpen.
Sophie is een nachtbraker. Gaat er om 19:00 in en slaapt tot 05:00. Met tussen door 's nachts 2 a 3 keer wakker worden omdat ze de speen niet kan vinden, gedroomd heeft, ligt te hoesten, of gedraaid ligt en niet meer terug kan komen. Dit is dus voor haar normaal. Heel soms (1 a 2 keer per maand valt ze daarna weer in slaap tot een uur of 05:45). Meestal ligt ze te spelen, gillen en te mopperen. Ik ga er dus een paar keer uit om te doen wat ze nodig heeft. Ik probeer wel om haar het maar lekker uit te laten zoeken. (nb madam kan nog niet staan, en ze weigert zichzelf in bed terug te draaien lijkt wel alsof ze het nog steeds niet kan/durft) Ze ligt nu sinds gisteren in een winterslaapzak (met mouwtjes) met pyjama en sokken. Het is 's nacht bij haar op de kamer best koud (rond de 16/17 graden). Dit omdat ze dan wat meer bewegingsvrijheid heeft en hopelijk zelf weer terug (gaat) draaien… Gistermiddag begonnen hiermee, heeft netjes 1 1/2 uur geslapen
Nu geef ik even haar dagritme:
06:30/07:00 bordje pap met een paar stukjes brood, flesje thee/water
08:30/09:00 slapen
10:30/11:00 wakker, drinken en broodkorstje
12:00 flesje 150 cc opvolgmelk, boterham, halve cracker evt flesje water
13:30/14:30 slapen
15:30/16:00 fruithapje, broodkorstje, water
16:45/17:00 warm eten (soms potje, soms mee eten, soms 1/2 potje en mee eten)
18:45 200cc melk (sinds gisteren pap)
19:00/19:15 slapen
Nu moet ik er bij vertellen dat ik een hele stevige tijd achter de rug heb van inde zwangerschap niet slapen wat leidde tot PND en antidepressiva, maar gelukkig voor een korte periode, en met veel hulp van buitenaf na enkele maanden al weer medicijnen vrij. Echter slapen blijft een probleem. Als Sophie niet slaapt, slaap ik ook niet. Mijn man wil en kan ook graag helpen, alleen het probleem ligt bij mij. Hij slaapt als een blok. Hoort nog geen kanon al zouden ze die in z’n oren afschieten… (walgelijk ja, ja)… en dan moet ik hem dus wakker maken, met als gevolg, dat ik dan dus toch wakker ben ik hoor nl. ALLES en slaap dan ook al JAREN met oordopjes in… Dus kan ik het net zo goed zelf “afhandelen”. Enfin, dat ben ik. Maar het gaat mij om Sophie. Als zij nou eens op een of andere wonderlijke manier zou kunnen doorslapen tot zeg… 06:00 dan zou ik al heel blij zijn…
Nu is ze vannacht weer een paar keer bezig geweest, maar ja ze is dan ook verkouden moet ik er bij zeggen… Ik weet het niet meer. Ze is bijna 1, en slaapt nog steeds zulke idiote nachten… Ik houd mezelf voor dat het ooit over gaat maar heb nu wel zoiets van HELLUP… wanneer gaat ze nou wat langer slapen…
Dus bij deze please…alle tips zijn welkom!!!
NB ze is verder een heerlijke vrolijke klets tante die ook nog eens stevig is (11 kilo)
Vergeet niet te genieten!!