Van lepeltje eten

Jurian slurpt zijn fruit van het lepeltje… haha fatsoen kent hij nog niet

Maar via cb begrepen dat het goed is voor spraakontwikkeling etc. dat ze van het lepeltje eten. Maar ik krijg het lepeltje niet in zijn mond… is dit juist wel belangrijk? ik denk dat het door zijn tandjes komt dat die zeer doen. Want tandenpoetsen etc is op dit moment ook geen pretje.

Kort samengevat: hoe eten met het lepeltje??

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik doe het voor bij rico.
zeg dan hapje voor mama (hij vind de lepel interesant) en die stop ik in mn mond en ga ontzettend irritant overdreven happen hahaha.
dan vind ie het grappig en dan doe ik dat lepeltje daarna in zijn mond (ook hij speelt met zijn tong en slurpt maar dat is al een goed begin mini-boy! zo gaat het altijd. gewoon zelf voordoen dat imiteren ze)
het komt vanzelf en je mag best het lepeltje in zn mondje doen niet te ver natuurlijk gewoon de helft van het rondje van het lepeltje:S snapje?
enne oefening baart kunst, het is een hele andere mond motoriek zowel de tong moeten ze anders leren gebruiken en de kaak.
en ze zijn dat neit gewend dus doen ze eerst slurpen en met die tong uitsteken enzo. daarna komt het happen.
nu sinds vandaag doet rico zijn mondje echt GOED open als ik dat lepeltje voor m uit hou of aan kom “vliegen” ermee
eerst deed ie dat ook wel soms maar niet zo als nu…dus dat komt wel goed meid!

Wat Inge zegt, enorm overdreven voordoen. Had er kaakkramp van…

Werkt wel. En uiteindelijk krijgen ze het onder de knie, alhoewel meneertje hier de ene keer heel goed hapt en de andere keer ook aso zit te slurpen…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahaha, ja en weet je wat rico dan ook doet die eigewijze smurf…

eerst maakte die hele zachte bvvv en pff geluidjes
nu doet ie dus kei hard PFFFFFFFFF en BVVVVVVV met speeksel je weet wel wat voor geluid er dan uitkomt.
en meneer vond het erg grappig vanochtend toen ik hem net een hapje banaan in zn mondje had gedaan…nou nou ik zag eruit! en hij maar lachen die gekke babs

en mini-boy hoe gaat het er nu mee? ben toch wel erg benieuwd

maar doet dat ik dit niet mondeling hoef mee te delen kan bijna niet meer praten zulke zere kaken

haha mijn man zegt wat zit jij nu ‘achterlijk’ te doen… tja van mijn moedercollega’s als tip gekregen

Moet eerlijk zeggen dat het echt werkte… ook scheelde het dat ik Jurian nu in de kinderstoel had gezet en hij dus op gelijke hoogte zit met mij en de tafel. Dus het ging al een stuk beterder! Bedankt voor het meedenken en de tips!! Wat ben ik toch blij met zulke collega’s …

wij zijn ook superblij met jou hoor mams!
enne dat komt idd echt goed, oefening baart kunst en vooral nog heel vaak blijven doen. voor je het weet gaan ze spetteren (wat rico erg leuk vind)
heb snoetepoetsers gekocht vandaag die zowel rico als ik nodig hadden

[img]http://lilypie.com/pic/090202/URwI.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/4KCXp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

oh die snoetepoetsers had ik ook gekocht van de week… maarre ze zijn alweer in de prullenbak beland want Jurian stond helemaal onder de uitslag ervan! Dus wees er maar alert op … zit toch iets van parfum in…

dat spetteren zit ik nog niet op te wachten … de doekjes / slabben zijn nu al niet meer schoon te krijgen! Iemand tips om ze weer wit te krijgen of fruit/groentevlekken vrij?

ja ik weet niet hoe je het schrijft maar je hebt een middeltje “shout” ofzoiets haha, dat moet je erop doen schrobben met de ribbelkant van de shout fles en dan effe late intrekken dan in een sopje doen end aarna in 't wasmachine.
die fruit gaat er hier wel goed af maar die worteltjes pff heel zn pyama broekie zat onder en zn slabbertje ook natuurlijk.
je hebt ook slabs met mouwtjes…denk dat dat wel gepast is met meneer klieder

Toen ik Morgan wortels gegeven had heb ik daarna meteen haar kleren en slab in koud lauw water met een scheut robij gezet. Daarna in de wasmachine. Geen vlek meer te zien. Zelfde toen ik haar van de ‘mishandeld’ had en alles onder het bloed zat (voor de dames die het nog niet wisten, Morgan trok met nagels knippen haar duim weg toen mamma knip deed… dat bloed als een rund) ook alles in lauwkoud water gezet met een scheut robijn en alles is eruit. Deze tip heb ik van mijn kraamhulp, als ze spugen ook zo doen dan kan het er niet intrekken en je hoeft niet elke dat een was te draaien

Groetjes,

Michèle

ooh super advies thnx meid!
ja worteltjes en chocolade en tomaten spul das allemaal rottig om uit te wassen normaal gesproken. niet chocolade en tomaten al nodig zijn maar toch.

doe jij poep rompers ook met robijn??
of schrobben met shout? of zoiets dergelijks?

nee hoor zet alles in het water met robijn en alle is schoon. Ik ben zelf allergisch voor zeep en schoonmaakmiddelen en iets als shout is de pest voor mijn handen dus gebruik ik liever niet.

Groetjes,

Michèle

ik heb dat ook gehad maar ben er volgens mij overheen gekome
maar in ieder geval bedankt ik ga het zeker uit proberen

Bij mij is het op mijn 14e pas begonnen dus ik kom er niet meer vanaf ben ik bang

Groetjes,

Michèle

nee die kans is groot ze zeiden toen tegen ons dat als ik het met 14 terug zou krijgen dat ik er niet meer vanaf zou komen (want het stopte plots toen ik 11 was ofzo) maarja eenmaal daarvan af heb ik weer andere klachten

Ha ha ha lekker allemaal he. Ach ik doe alles met keukenhandschoenen en zo dus het is te beperken en ik loop de hele dag mijn handen in te smeren.

Groetjes,

Michèle

Is dit dan geen giller? Ik heb eczeem op m’n handen, ben allergisch voor alles wat met schoonmaakspul te maken heeft maar ik ben óók allergisch voor die handschoenen! Zucht. Daar is dan weer niet goed over nagedacht…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Er zijn hypoallergene handschoenen Mriek. Volgens mij van ah of sorbo.

Groetjes,

Michèle

hahaha, dat is lastig idd.
kun je niet tegen latex?
hmm ook lastig met condooms dan niet dat je die nu nodig hebt maar toch
hahaha.
weet je waar IK nou last van heb. droge handen! sinds ik zovaak met mn handen in het water zit om zn flesjes schoon te maken na het eten.
en dat is zo irritant alsof je een schone theedoek pakt en daarmee in een glas moet om droog te maken dat irritante rot gevoel heb ik constant in mn handen. ben ook veel aan het smeren met dove handcreme maarja dit blijf je toch houden.
en idd heb wel exceem plekjes op mn knokkels onder mn vingers…alleen rechts:S
ook allemaal sinds de bevalling vreemd allemaal die hormonen

Hebben jullie een tuinen Inge?? Niet zo’n ding achter je huis maar die winkelketen.

Groetjes,

Michèle