Van ledikant naar peuterbed

Hallo allemaal

Heb even een vraagje, mijn zoontje sem is op vakantie begonnen met het nieuwe kunstje “uit bed klimmen”, hebben dus afgelopen zaterdag gelijk een peuterbed voor hem gekocht, het probleem is nu dat hij alleen nog maar wil slapen met het licht aan, terwijl hij dat voor heen nooit heeft gedaan, zelfs niet in de gang een lampje laten branden, waar kan dit aan liggen??
Normaal gaat hij om half 8 op bed s’avonds want dan geeft ie zelf aan dat hij wil slapen maar nu is het half 10 ligt dit nu aan het nieuwe bed??

Sem is 9 augustus 2 geworden,

groetjes sylvia

beste silvia

ik weet het niet precies maar ik dacht het ergens gelezen te hebben,
vanaf deze leeftijd kunnen ze de angste gaan ontwikkelen .
en daar hoort ook het licht aan laten bij.
ik weet niet of jullie gebruik maken van een baby nacht lampje maar dat kan ook erg helpen .
en ook het nieuwe bedje speeld mee het ennigste wat je daar aan kan doen is zijn vertroude spulletjes die hij in het vorige bedje had staan of liggen gewoon verlopig terug te geven .

het is maar een tip dus aub niet verkeerd opvatten.

gr de mama van leyla

veronique daniels

We hebben in de babyfoon een lampje zitten en daar had hij altijd genoeg aan, nu wil hij waneer hij s’avonds
naar bed gaat de grote lamp aan, hebben gisteren een bedlampje gekocht en die laten we nu aan, sliep wel in slaap maar pas rond half 10.
Hij is nu s’morgens ook veel eerder wakker en volgens mij helemaal niet uit geslapen hij reageerd dan zo fel, slaan tegen papaof mij, gooien met zijn speelgoed en het duurt toch zeker een kwartier tot een half uur dat ie weer rustig wordt.
s’middags wil hij zonder problemen op bed en slapt dan nog zeker twee uur, moet ik dat verkorten zodat ie s’avonds eerder op bed gaat??
of zal dat niet helpen?

beste silvia

je kleine man moet zelf aangeven wanneer hij smidags niet meer wil slapen enz.
mijn dochter moet nog twee worden deze maand maar zij wil smidags niet meer slapen en dit doet ze al voor haar eerste verjaardag.
zij slaapt alleen nog als ze helemaal op is omdat ze bloedarmmoede heeft ,
maar voor de rest is ze de hele dag waker .
ik doe haar elke keer om een vaste tijd naar bed bij mij is dat zeven uur .

dat met het slaan moet je gewoon negeren loop des noots even weg bij hem laat hem maar even in zijn sop gaar koken.
het kan ook weer een sprongetje zijn pak het oei ik groei boekje er even bij en kijk wat er in staat.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi allemaal

We hebben een peuterbedje gekocht van het merk bobita, met van die opstaande randen.
Hebben afgelopen maandag gelijk een lampje gekocht voor bij hem op de kamer met een spaarlampje met weinig watt is niet zo vel als zijn lamp boven zijn bed.
Het ene moment als hij wakker wordt is hij heel erg vriendelijk en het andere moment is hij zo driftig dat ik me er soms geen raad mee weet, kan hem dan bijna niet kalmeren.
Voorheen ging Sem tussen 19.00 en 19.30 op bed en sliep door tot de volgende morgen 8.30, nu gaat hij rond 20.30 op bed en slaapt tot 7.15 zal dat allemaal te maken hebben met zijn nieuwe bedje?
We hebben al een speelgoed bak bij hem neer gezet en leesboekjes van het zandkasteel en nijntje, maar tot nu toe staat het nog steeds op de plek waar we het hebben neer gezet.

groetjes sylvia

Hoi Sylvia,

Mijn zoontje heeft op die leeftijd ook die problemen gehad. Hij werd midden in de nacht wakker, was vervolgens overal bang voor: geluiden, spinnen enz. Het schijnt dat ze angsten gaan ontwikkelen en ook meer bewust worden van wat ze dromen.
Bij ons is het vanzelf over gegaan. Wat wel werkt is er voor te zorgen dat hij goed moe is 's avonds en in een diepe slaap valt.
Sla zijn middagdutje over, of maak nog een wandelingetje met hem.

Groetjes,

jantje