Van ledikant naar peuterbed?

het is vanmorgen voor de tweede keer gebeurd dat fabiano uit zijn ledikant is gekomen. hij is niet gevallen maar hij is er netjes vanaf gegleden. hij zag er trots uit. hij is twee jaar en drie maanden. hoe hebben jullie dat gedaan… en wanneer. van ledikant naar peuterbed. ik heb al een peuterbed gekocht een tijdje terug maar weet niet goed hoe ik het aan moet pakken om hem er aan te laten wennen. hebben jullie hier ervaringen mee? dan hoor ik dit graag… alvast bedankt

maureen

Hoi,

Ja hoor, hier hebben wij ervaringen mee, haha!
En HOE!
Stephan deed het dus niet zo netjes maar duikelde gewoon over de rand van zijn ledikant en eindigde dus met een doffe klap met zijn hoofd op de grond.
Doodeng vond ik dat!

Hij was toen nog geen twee jaar, hij was nog wat jonger.

Wij zagen als oplossing om gewoon twee spijltjes uit het bed te halen.
Op die manier lag hij toch nog beschermd tijdens het slapen (door de overige spijlen) maar hij kon er ook op een “normale” manier uit.
Wel meteen de deurklink omhoog gezet trouwens, zodat hij niet zijn kamertje uit kon.

Maar Fabiano is al ouder dan Stephan destijds was.
Stephan hebben we op de leeftijd van Fabiano voor het eerst in een “groot” bed gelegd.
We hadden een autobed voor hem gekocht en daar zitten een beetje opstaande randjes aan.
Net als bij een peuterbed eigenlijk (alleen is een peuterbed kleiner, maar goed, dat maakt niks uit. Wij kwamen gewoon toevallig dat leuke autobed tegen en vanwege de opstaande randen gaat dat prima).

Dus volgens mij zouden jullie Fabiano al gewoon in een peuterbed kunnen leggen hoor!
Bij Stephan hebben we op die leeftijd ook even staan twijfelen, maar het ging prima!!
En nog steeds trouwens!

Heel veel succes!

Groetjes, mamma van Stephan

is hij er ook nooit ik weet niet hoe vaak uitgekomen s’avonds? en vond hij het niet eng enzo? nou op zich zou het wel goed uikomen om hem nu in het peuterbed te leggen. want dan kan alessandro weer in het ledikant van fabaino en de baby zometeen weer in het bedje van alessandro… hihih zo word alles doorgesluist. nou oke ik denk dat ik van het weekend of misschien donderdag alsm mijn man vrij is het bed neer ga zetten. ik vind het wel spannend hoor. wat een ander gezicht zal dat zijn zeg. nu is het best een knul in een ledikant en volgens mij als hij in zo’n peuterbed ligt is het weer een klein jongetje. nou weer een stap verder. het is wat he? ja we moeten er toch aan geloven… ze blijven immers niet klein. bedankt voor de tip bieb!!

maureen

Hoi,

Zowel Pepijn als Tijmen laggen zo rond hun 2e jaar in een peuterbed. We hebben zo’n meegroeibed dat in de kleinste stand net zo groot is als een ledikant. Hier zit ook een verwijderbaar hekje aan zodat ze er niet uitvallen.

Tijmen klimt gewoon over het hekje heen en hebben we het er gisteren afgehaald. tijmen is nu 2 jaar en 2 maanden.

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

oh kijk eens aan… ja wij hebben ook zo’n meegroei bed gekocht. nou ik heb tot nog toe alleen nog goede berichten gehoord. we nemen de stap maar!! thanks

maureen

Nou, succes dan!
Altijd wel spannend hè, hoe ze dan reageren! Gaan ze wel slapen of juist niet, gaan ze lekker donderjagen (nu ze eruit kunnen) haha! Stephan doet het gelukkig (nog) niet.
Hou je ons op de hoogte?
Ben wel benieuwd hoor!

Groetjes, mamma van Stephan

ja die stap van babybed naar een grote bed ,is best wel moeilijk .tanja gaat binnenkort ook naar een groter bed ,ik vindt wel spannend hoor .maar tanja is ook zo n vroed kont in der bed, dus moeten we even kijken hoe we dat het besten kunnen op lossen .veel succes maup

groetjes marielle trotse mama van tanja

thanks!! ik denk dat het van het weekend word dat we het om gaan draaien
kuss

maureen

dylan en kaitlyn waren allebei 2 1/2 toen ze over gingen naar 1 persoonsbed

en moet zeggen het ging harstike goed geen problemen niks gehad

hey mijn dochter word twee en ik had een vraagt of ze al in een gewoon bed kan of dat ze nog in haar baby bedje kan blijven ligen wand ze smijt tegewoordig haar matras uit haar bed en ze knabbeld ook aan haar bed nu ze is nogal brud en ze is al een paar keer uit een gewoon bed gevalen om dat ze er te veel in speel heeft iemand een goede tip voor me

overleggen naar een groot bed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou z’n klemhekje in de deuropening zetten als je kleine in een groot bed gaat slapen, of eigenlijk nu al omdat hij zijn ledikant al uitklimt.
Zo kan je de slaapkamerdeur gewoon open laten staan en dan hoef je je kind niet “op te sluiten” … of kan hij daar ook overheen klimmen ?

Ik heb altijd onze slaapkamerdeuren open.
ion is nog klein hoor dus voorlopig hoeven wij er nog niet over na te denken hiihhhih