Van kwaadheid spugen

Hallo allemaal!
Sinds nu twee weken doet Nina op de grond, bank of waar ze zich dan ook bevind spuug neerleggen. Ik schaam me helemaal dood als ik dan bij mensen op bezoek ben. Dit doet ze wanneer ze haar zin niet krijgt. Misschien heeft ze dit wel op het kinderdagverblijf van een kind gezien. Ik kan dit moeilijk negeren vooral niet als we bij anderen zijn. Het is gewoon vies wat ze doet. Het is in ieder geval een vorm van negatieve aandacht trekken. Maar ja als ik het negeer dan kan ik dat niet maken tegenover de mensen waar ik op bezoek ben als Nina daar vanalles onder spuugt. Als ik thuis ben dan mopper ik op haar. Maar ja dan geef ik haar weer aandacht…Wat moet ik hier nou mee?Wat heeft ze toch altijd van die rare dingen. Eerst was het hoofdbonken op de vloer en nu weer dit.Groetjes chantal

Chantal

Hoi
Nanik zit ook in zo’n fase. Ze doet iets wat niet mag en als ik haar dan waarschuw doet ze het nog een keer. PFFF
Ik zet haar op de gang maar daar staat ze te lachen of te zingen (lijkt wel of ze niet snapt dat ze straf heeft). Zo vermoeiend als wat.

Het is bij ons ook echt negatieve aandacht vragen hoor bv als ik met haar zus zit te kletsen dat gooit madam haar eten op de grond of spuugt ze haar drinken uit enz. Negeren vind ik ook moeilijk wat ik roep direct dat ze dat niet mag en dan heeft ze gelijk haar zin.

Geen tips voor je zit in het zelfde schuitje. We spreken gewoon af dat we samen die meiden gaan negeren en dan kijken we of het lukt hahaha

Groetjes
Bianca

Hoi,

Ik zou dit gedrag thuis zoveel mogelijk negeren. Maak de plek wel schoon maar verder kompleet negeren.
Maar bij andere mag je haar wel duidelijk maken dat dit niet kan. Ik zou haar hoe klein en jong ze ook is oppakken en haar direct aankijkend op een boze maar wel kordate manier op aanspreken. Haar dan vervolgens weer terugzetten in de speelsituatie.
Of je zou haar weg kunnen halen bij de spuugplek en haar gewoon ergens anders neerzetten. En bij wie je op bezoek bent duidelijk maken waarom je er niet boos om wordt omdat het op een engatieve manier aantrekken is en als jij er verbaal op reageerd ze de gewenste reactie heeft.

het is een fase een vervelende.

Groetjes

lon106

ik ken dit gedrag maar al te goed totaal negeren echt totaal het spugen opruimen en negeren zolang je er aandacht aan blijft schenken blijven ze het doen

ooooo veselijk chantal,
hoop dat het snel over gaat! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar zou het wel negeren. Negeren lijkt hier op alle fase’s te werken hahah
kan me voorstellen als je bij iemand op bezoek bent dit er moeilijk is maar toch zou ik dat proberen.
Lieke heeft dit wel met eten, mij aankijken, mond open doen en eruit laten lopen, vreselijk en het ergste is ze ligt zelf in een deuk. Als ik haar niet aankijk maar weg kijk slikt ze het gewoon door!
Gewoon aandacht vragen dus maar helaas die krijgt ze niet!

succes he

groetjes Gytha

Helaas denk ik ook dat alleen negeren een oplossing zal zijn. Ook al snap ik bijzonder goed dat dit heel lastig is als je ergens anders bent. Hier zou ik het dus wel opruimen, maar daarbij haar volledig negeren. Ik denk dat dit het beste en het snelste zal werken. Oei wat zijn die hummels er goed in om ons voor het blok te zetten he… Hopenlijk is dit snel voor je afgelopen. Suces en ik ben zeer benieuwd hoe het verder gaat.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ben nu bezig met het negeren ervan. Als ze het hier thuis doet. Loop ik weg en later veeg ik het op. Ik doe maar net alsof het me niks doet. Ditzelfde doet mijn vriend ook. Nu maar hopen dat het werkt. Als ik bij anderen ben en ze doet dit leg ik het even uit waarom ik zo reageer. Bedankt voor de reacties. groetjes chantal

Chantal

hallo allemaal,

wat een herkenbare actie. Mijn dochtertje van 2,5 die gaat sinds 3 weken naar school ( want hier in Belgie is da zo), en sindsdien spuugt ze ook, en begint te slaan. Echt erg vind ik dat. Maar heel duidelijk is dat het gebeurt sinds ze naar school gaat, ik schaam me dood. Ze is heel opstandig geworden.

Hoe is het nu met die van jou

liefs, aylin
mama van mert en maral

A. A.