Van fles naar vast

hallo mama’s

Ik ben vandaag bij de kinderarts geweest,( vanwege medicijnen en ze wil gewicht in de gaten houden) Daimy drinkt sinds anderhalve week veel minder, nou zei de kinderarts dat ze toe kan zijn aan ander voedsel. ( ze is nu 5 maanden)
Ze krijgt van mij al fruithapje, nou zei de kinderarts dat ik het kan uitbreiden met pap en groenten hap.
Nou is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en hoe ik dat het beste kan doen.
Moet ik bij het fruithapje ook nog melk geven ? Ervoor of ernaar ?

Daimy komt ongeveer elke ochtend rond half 7/7 uur, dan wil ik nog wel een flesje geven want die drinkt ze meestal wel helemaal net zoals de avond fles.
Dan moet ik dus overdag de fruithap en groentenhap doen, moet dan de melk ervoor of erna ??
Het zijn heel vragen , maar vind het een beetje moeilijk om nu in te schatten of ze wel genoeg heeft.
Kan s avonds ook de pap met lepel gegeven worden of zou ze dan erg wakker zijn en niet verder willen slapen ?

Liefs een mama met heel veel vragen

[img]http://b1.lilypie.com/cowPp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

hoi,

fruit geef je tussendoor dus tussen 2 voedingen in.
Ik zou haar eerst groente geven en dan een fles na.
Zo heeft ze honger en zal ze naar alle waarschijnlijkheid aan haar nieuwe hapje wennen.
Zou een paar dagen dezelfde smaak geven zodat z er aan kan wennen.

over de pap ik zou het gewoon in een fles geven en niet met lepel. denk dat ze dan te wakker wordt zou het gewoon in fles geven met papspeen.
Je kunt pap ook smorgen’s geven dan kun je het wel met een lepel geven.

Het kan inderdaad zijn dat ze toe is aan vast voedsel hoor en dat ze melk beu is.
Valt demi niet af??

Nou wens je veel succes en houdt het fototoestel erbij he want het is zo leuk!

Groetjes Gytha

Ben het eens met Gytha. Lekker melk/pap in de fles blijven geven.
Wij gaven/geven 's ochtends brinta door de melk en 's avonds rijstebloem.
Speen gewoon aanpassen wanneer je het dikker maakt.