Van fles naar vast

hallo mama’s

Ik ben vandaag bij de kinderarts geweest,( vanwege medicijnen en ze wil gewicht in de gaten houden) Daimy drinkt sinds anderhalve week veel minder, nou zei de kinderarts dat ze toe kan zijn aan ander voedsel. ( ze is nu 5 maanden)
Ze krijgt van mij al fruithapje, nou zei de kinderarts dat ik het kan uitbreiden met pap en groenten hap.
Nou is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en hoe ik dat het beste kan doen.
Moet ik bij het fruithapje ook nog melk geven ? Ervoor of ernaar ?

Daimy komt ongeveer elke ochtend rond half 7/7 uur, dan wil ik nog wel een flesje geven want die drinkt ze meestal wel helemaal net zoals de avond fles.
Dan moet ik dus overdag de fruithap en groentenhap doen, moet dan de melk ervoor of erna ??
Het zijn heel vragen , maar vind het een beetje moeilijk om nu in te schatten of ze wel genoeg heeft.
Kan s avonds ook de pap met lepel gegeven worden of zou ze dan erg wakker zijn en niet verder willen slapen ?

Liefs een mama met heel veel vragen

[img]http://b1.lilypie.com/cowPp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

hoi,

fruit geef je tussendoor dus tussen 2 voedingen in.
Ik zou haar eerst groente geven en dan een fles na.
Zo heeft ze honger en zal ze naar alle waarschijnlijkheid aan haar nieuwe hapje wennen.
Zou een paar dagen dezelfde smaak geven zodat z er aan kan wennen.

over de pap ik zou het gewoon in een fles geven en niet met lepel. denk dat ze dan te wakker wordt zou het gewoon in fles geven met papspeen.
Je kunt pap ook smorgen’s geven dan kun je het wel met een lepel geven.

Het kan inderdaad zijn dat ze toe is aan vast voedsel hoor en dat ze melk beu is.
Valt demi niet af??

Nou wens je veel succes en houdt het fototoestel erbij he want het is zo leuk!

Groetjes Gytha

Ben het eens met Gytha. Lekker melk/pap in de fles blijven geven.
Wij gaven/geven 's ochtends brinta door de melk en 's avonds rijstebloem.
Speen gewoon aanpassen wanneer je het dikker maakt.

Puck is 1 jaar en we geven pap nog steeds met de fles. Ze in de ochtend hongerig en heeft geen geduld voor een lepel.

Succes en gewoon je gevoel blijven volgen.

dank jullie wel voor de reacties.

Nog een vraagje kan je liga gewoon mengen door een potjes fruithap en hoeveel lig dan ??
Hoeveel melk zal ik na het warme hapje aanbieden ?? Gewoon kijken wat ze lust ? En zal ik met een half potje beginnen?
( als ze het zoiezo al lekker vind)

Ik gebruik nu al een papspeen, want ze krijgt uit de gewone speen geen voeding. Hoop dat het lukt met nog dikkere voeding.

groetjes een mama met nog meer vragen

[img]http://b1.lilypie.com/cowPp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Daimy valt trouwens niet af…, maar komt ook niet super veel aan. Is en blijft een fijn meisje.
Ze is nu bijna 5 maanden en net 5 kilo. Kinderarts maakt zich nog geen zorgen maar ze wil het wel in de gaten houden.
Ben geneigd om elke week te gaan wegen maar weet niet of dit verstandig is, omdat ik er anders zelf zo onzeker over wordt.

liefs

loesie geef jij je dochter/zoon brinta dat is helemaal niet goed voor de kleine eris speciale pap voor voor die leeftijd

lieke was met 5mnd ook maar 6 kilo. Blijft ook fijntjes.
Ach die moeten er ook zijn, als ze goed levendig is prima toch.

Ja zou kijken wat ze lust van de groente en de fles na dat geven ze zelf wel aan hoor.
En je kunt een halve liga eerste stap verkruimelen in een potje groente. een beetje op gevoel doen, misschien is een halve wel te veel voor een klein potje.

succes groetjes GYtha

quote:
loesie geef jij je dochter/zoon brinta dat is helemaal niet goed voor de kleine eris speciale pap voor voor die leeftijd
Justin kreeg van mij met 5 a 6 maanden ook brinta en het ging prima Brinta is vanaf 7 maanden volgens mij Ach ja gewoon doen wat het beste is voor je kindje hoor loesie

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

misschien bedoelen jullie met brinta wel gewoon bambix… maar zit de brinta pap er nog mega in gebakken…

ik kan in ieder geval geen brinta vinden in de supermarkt, wel 100 verschillende soorten bambix…maar ik kan het ook fout hebben hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:
lieke was met 5mnd ook maar 6 kilo. Blijft ook fijntjes. Ach die moeten er ook zijn, als ze goed levendig is prima toch.

Ja zou kijken wat ze lust van de groente en de fles na dat geven ze zelf wel aan hoor.
En je kunt een halve liga eerste stap verkruimelen in een potje groente. een beetje op gevoel doen, misschien is een halve wel te veel voor een klein potje.

succes groetjes GYtha

Hai Gytha,

kan je in een potje groenten ook liga verkruimelen ???
Er gaat een hele wereld voor me open, had nog niet verwacht dat ik nu al vast voedsel zou geven. (hahhah)
Kan ik haar ook al wat drinken geven had wel diksap gevonden vanaf 4 maanden.
Of is dit slecht voor ze ?

Groetjes Angelique

ja hoor je kunt liga ook in groente verkruimelen, heb ik nooit gedaan.
maar kan wel.

je mag ook diksap geven maar ze heeft het echt nog niet nodig melk is nog het belangrijkste voedingsstof.
je kunt ze wel al een beetje eraan laten wennen.

groetjes gytha