Van ene op andere dag verlatingsangst?

Het is me wat, dat slapen bij bij mijn dochter. Zijn onderstussen al vele topics aan besteed! haha. Dan is het ene ‘probleem’ opgelost en dient zich het volgende aan. Vanavond ineens dikke dikke tranen en echt totaal overstuur toen ik haar kamer uit ging. Paar keer terug gegaan om te troosten, maar zodra ik weer weg ging was het echt brullen brullen brullen. De tranen stroomden echt over haar wangen, dit was niet meer zomaar huilen voor het slapen. Ben toen uiteindelijk bij haar op haar kamertje blijven zitten tot ze in slaap viel. Steeds even snikken, dan deed ze haar oogjes open en zag ze dat ik er nog was en was het weer goed. Zo tot ze in slaap viel. Ik neem aan dat dit verlatingsangst is, maar waarom doet ze dit dan niet overdag in de box, of bij haar slaapjes overdag? Iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt deze periode ongeveer en zijn er dingen, naast het kiekeboe spelen, die ik kan doen?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

wij hebben dit ook hier.
overdag nooit geen problemen maar de nachten…
hij krijgt het nu dus ook voor elkaar om in bed te gaan zitten maar valt van vermoeitheid om en stoot dat dus zijn hoofd en dan begint het brullen weer. ik wil er lieer niet bij gaan zitten want hoe lang zit je daaraan vast maar we zijn nu al een uur bezig om hem in slaap te krijgen maar hij is helemaal overstuur dus ik ga maar weer verhuizen

Ja, ik snap je punt, maar toen sliep ze wel binnen 10 minuten en ze huilde al meer dan een uur. Was echt ook helemaal overstuur. Je moet verlatingsangst wel serieus nemen. Het is niet hetzelfde als huilen om aandacht. Je kindje is daadwerkelijk bang en heeft jou op dat moment nodig. Ik vraag me dus alleen af of er dingen zijn die je kan doen om je kindje sneller door deze periode heen te helpen. Je hoort nl wel eens dat dat tot de leeftijd van 3 jaar kan duren. Ik ben natuurlijk ook niet van plan om zo lang bij haar op haar kamertje te blijven zitten tot ze slaapt…

mama1980

ok we hebben nu een truc. we hebben zijn slaapzak aangedaan (romper dus uit ivm warte) en nu kan hij niet meer zitten. mijn vriend heeft het zelfs voor elkaar dat hij rustig ligt hoe??? we hebben het licht aangelaten
we hebben wel een nachtlampje en die staat ook aan en hij slaapt nu bijna dus als hij slaapt gaat het ‘grote’ licht uit en hoop ik dat ie lekker blijft slapen. het gaat alleen nu wel erg snel hoor met wat hij allemaal kan:s

oh jeetje, bang in het donker dus… maargoed, igg wel erg fijn dat je er achter bent wat het is! Dat kan bij mij helaas niet het geval zijn, want haar rolgordijnen sluiten aan de zijkant net niet helemaal af dus komt een spleetje licht binnen. kamertje is dus niet pikkedonker als ze naar bed gaat.

mama1980

hier is het ook niet pikkedonker weet ook niet of dat het echt was hoor of dat het gewoon zijn slaapzakje was maar het heeft nu even geholpen hij slaapt!!! hihi wij gaan nog heel even tv kijken en dan ook lekker ons bed in ben kapot haha

hier ineens hetzelfde sinds 2 dagen! Krijsen als ik wegga, terwijl hij tot een paar dagen geleden gewoon ging spelen. Hij blijft echt overstuur huilen. Gisteren sliep hij uiteindelijk om 23.00 (naast mij andere discussie ) Vandaag weer tot 22.00 bezig geweest. Terwijl hij in slaap valt met zijn fles. Zodra ik hem in bed leg en wegga is het brullen. Vandaag uiteindelijk maar weer bij mij op bed gepakt en toen heeft hij zo’n 2 uur liggen rollen en proberen te kruipen. Toen ik hij moe werd hem ik hem weer in bed gelegd, maar gelijk weer huilen. Toen ik hem oppakte viel hij tegen me aan in slaap. Nu ligt hij wel in zijn eigen bed, maar ben benieuwd voor hoelang.
Gisterenmiddag heeft hij wel een slaapje in zijn eigen bedje gedaan. Vind het zo raar, hij huilt normaal gesproken helemaal niet meer zo vaak. Laten huilen vind ik echt geen optie, je moet zijn hartje eens voelen.

Ik hoop dat het snel overgaat!!

22-12-2009 colin geboren

maar is het bij jou bij elke slaapje of alleen snachts dat is bij mij namelijk het geval en dat vind ik dus zo raar. overdag is er echt niks aan de hand of ik hem nou 2x of 8x in bed leg hij slaapt binnen 5 min maar als ik hem voor de nacht in bed leg is het feest. hij ging nu wel gelijk slapen toen hij zijn slaapzak aankreeg dus dat doe we maar gewoon standaard weer maar dan met deze temp zonder romper (hij heeft een dunne slaapzaak zonder mouwen) want hij heeft het zo snel warm. vanmiddag ook alleen in zijn luier in de schaduw was echt lekker (vond ikz zelf met kleding aan) en bij hem zeg je de druppels over zijn hoofd lopen zo zielig