Van de tut af.. en nu duimen :(

Een paar weken geleden heeft dochterlief geheel vrijwillig haar tutje cadeau gedaan aan de pasgeboren baby van mijn nichtje.
We waren dus helemaal blij, en vooral verrast dat het zo makkelijk ging! Ze heeft geen moment meer om de tut gevraagt, want die was nu voor de baby.
(ok, behalve dan bij opa en oma… want die was er tenslotte nog, dus wil ze er daar dan ook nog mee slapen, haha. Nou vooruit, doe ik niet moeilijk over.)

Maar nu stopt ze ineens steeds dr duim in dr mond! En dan niet alleen in bed (terwijl ze dr tutje dus wel alleen in bed had), maar ook gewoon tijdens het spelen… Heeft ze voorheen nooit gedaan, alleen heel af en toe toen ze net een paar weekjes oud was.

Zou ze er toch nog niet aan toe zijn geweest om zonder tutje te slapen??? Dat ze de duim als vervanging neemt omdat ze toch nog een soort van zuigbehoeft heeft?

wil niet dat ze echt gaat duimen hoor! Dat is nog veel lastiger af te leren, en ik vind het er altijd zo smerig uitzien als ze groter zijn en steeds maar met die duim in de mond zitten…
Dan ga ik nog liever terug naar de tut in bed.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hallo Suzsje,

Tsja wat nu dan he?
Ik denk dat je hier weinig aan kunt doen, het is een natuurlijke reactie.
Onze dochter heeft nooit een tut gehad, maar altijd geduimpt en nog steeds hoor. Zij doet dit echter alleen als ze gaat slapen en als ze eenmaal slaapt valt haar duimpje vanzelf uit haar mondje. En ja wat is smerig. Ik vond het altijd smerig uitzien als kindjes zolang die tut hebben en nog vaak op oudere leeftijd. En zo’n duimpje vind ik dan weer schattig…
Meningen genoeg hierover. En wat is wijsheid.
Ik ben hier misschien wat makkelijker in. Er komt best een tijd dat ze ook hier mee stopt. Tip; mijn moeder heeft het mij vroeger afgeleerd, door mij de hele nacht bij haar in bed te laten slapen, en zij hield dan mijn handjes voorzichtig vast bij het inslapen. Het heeft gewerkt…maar ik zou het jouw niet willen adviseren…

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Hahaha, nee dat advies van je moeder ga ik in ieder geval niet opvolgen

Enne, ja ik vind het ook vreselijk hoor, oudere kindjes die nog altijd met tut lopen. Daarom kregen die van mij het echt alleen in bed, en heel soms als ze heel erg moe of ziek waren bijv. ook wel op de bank. Maar zeker nooit buiten (tenzij ze in de buggy gingen slapen).

Duimpje vind ik er nu idd ook nog wel schattig uitzien, maar is zo moeilijk af te leren en als ze dus met een jaar of 4 / 5 op school in de kring zitten met de duim in de mond… bah! Dat vind ik dus maar niks.
Maar ik vroeg me dus af of het zou helpen weer de tut in bed te geven, dat dat aan haar zuigbehoefte voldoet en ze overdag niet meer haar duimpje in de mond stopt?
Liever niet natuurlijk want wie zegt dat een volgende keer stoppen weer zo makkelijk gaat…?
Voorlopig geef ik in ieder geval niks en als ze duimt zeg ik gewoon dat ze niet dr duimpje op moet eten dan haalt ze m dr wel weer even uit. Hahaha

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

Suszje, bij je moeder heeft ze der tut nog wel begrijp ik, duimt ze daar overdag dan ook? Want dan weet je gelijk of het de zuigbehoefte is of niet.

En ja duimen is heel moeilijk af te leren, mij bij Madelon niet gelukt en die duimt nog steeds om in slaap te vallen en is 21
Moet wel zeggen ze deed het niet op school enzo.

Liefs Michelle

Nou ehm… dat is wel een goeie van je nog niet echt op gelet.

Ze is er overigens ook nog niet heel veel wakker geweest de afgelopen weken
Als ik daar werk komen we om 8.45 aan en dan gaat ze meestal om 9.30/10.00 alweer naar bed…
En meestal blijven we dan 'smiddaags nog, maar nu moest ik steeds weg zodra ze wakker was.

Het is trouwens ook niet zo dat ze nu meteen hele dagen met dr duimelotje in dr mondje zit hoor maar af en toe valt het me opeens op.
Misschien ook wel weer gewoon een fase die ze anders ook gehad zou hebben met tut?

Je hebt van die nagellak die heel vies smaakt…
Misschien als je die op haar nagels doet (gelijk leuk, nagellak op), dat ze het niet meer doet?

Liefs, Anne

Een collegaatje van mij gebruikte sambal…?!

Gr, Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Sylvie duimt ook maar ook wij zijn er heel makkelijk in
Mijn ouders hebben het ons inderdaad ook afgeleerd door vieze nagellak en sambal op onze duim te smeren En het heeft geholpen, al probeerden we wel als papa en mama weg waren het er af te schrobben met zeep haha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Brr ik zou zeggen, houd die nagellak (Bytex?) maar als uiterste, uiterste uiterste, uiterste redmiddel… Pfft, wat een smerig spul was dat zeg