Van de speen af

Nou t is zover, mn dochter ligt vanavond voor t eerst zonder speen in bed…
ik had er al een stukje over getypt bij baby’s, over hoe ik mijn kleinste meisje AAn de speen kreeg :smiley: en nu op dezelfde dag is de een eraan en de ander eraf.
Ik baalde al een hele tijd van dat gespeen bij mn dochter. Ze was echt verslaafd en dr tandjes stonden zover naar voren. Ik wilde haar er eigenlijk af hebben met dr derde verjaardag, maar 10 dagen daarna was ik uitgerekend, dat kon echt niet vond ikzelf.toen sinterklaas en kerst enzo.
Dus besloten dat we er in januari voor zouden gaan.

vanmorgen zat ik met Isabel op de bank en ik vroeg of ze t leuk zou vinden om een mooie knuffel met mama in de stad te gaankopen? Ja dat leek haar wel leuk natuurlijk. Waarop ik zei, als jij je spenen aan de mevr van de winkel geeft zodat zij ze weg kan gooien mag jij de allermooiste en liefste knuffel kopen die je vinden kan.
nou de deal was gemaakt… :smiley:
daar gingen we, mama met meer spanningen volgens mij dan Isabel :smiley:
zo gezegd zo gedaan. mooie knuffel uitgezocht ( een enorme pony ) en dr spenen ingeleverd. Mutske achter de kassa snapte er niets van, maar ik vond t best.
toen werd t bedtijd, niets aan de hand. Normaal slaapt ze binnen 5 min nu dus niet en na anderhalf uur was ze erg erg verdrietig… maar wij wilden natuurlijk niét toegeven dus eerst ik en later is mn man er bij gaan liggen, en zowaar na drie jaar, drie maanden en drie weken ligt mn meisje voor t eerst speenloos in bed. Ik ben heel benieuwd of t helemaal gaat lukken. Had al bedacht dat ze morgenavond anders maar bij komt slapen mocht t niet lukken manlief werkt dan toch :smiley:

hebben jullie hier ervaringen mee?? ben wel benieuwd!

groetjes een trotse maar ook wel gespannen moeder die dr dochter ook wel een klein beetje zielig vind!

Oh spannend hoor. Morgan mag van ons nog wel even spenen, ze heeft hem overigens alleen in bed en dan geloof ik alleen als ze in slaap val en heel soms pakt ze hem tussen door. Maar succes met de kleine. Lijkt me voor haar inderdaad denk ik erg moeilijk. Alleen zou ik haar niet in bed nemen want dan moet je daar weer vanaf later.

Groetjes,

Michèle

Ik vind eigenlijk wel dat je het goed gedaan hebt hoor! Spenen inleveren en een knuffel voor in de plaats.
Nu gewoon volhouden al zal het niet makkelijk zijn soms. En bij je in bed leggen… Tja, daar zou ik ook niet aan beginnen want dan is het volgende probleem misschien wel daar.
Nick heeft alleen savonds als hij naar bed gaat een speen. Vaak is hij al uit als we nog even gaan kijken bij hem als wij naar bed gaan. We leggen de speen dan wel altijd nog in zijn bedje. Die pakt hij dan als hij weer wakker wordt.
Maar als hij dit nog houdt als hij ouder is dan ga ik hetzelfde doen wat jij hebt gedaan. Een speeltje ipv een speentje!

Succes ermee en wel doorzetten nu he!

Groetjes Bianca

Knap dat ze voor het eerst zonder speen in bed legt. Tim heeft nooit een speen gehad, dus heb hier geen ervaring mee. Succes in ieder geval en ik hoop dat ze het volhoud zonder speen. Ik zou haar idd net als wat Michelle ook al zegt niet bij je in bed nemen. Voordat je het weet is ze daar zo aan gewent dat ze geen zin meer heeft om in haar eigen bed te slapen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Echt goede slaapkids krijgen wij niet en de ervaring is dan ook een nachtje bij paps en mams in bed werkt beter dan er een drama bij haar bed van maken en de volgende avond gaat ze zonder problemen weer in dr eigen bed. Meestal dan…

gisternacht is echt een drama geweest. ze was in en in verdrietig. niet boos wat ik verwacht had. Het scheelde denk ik dat ze dr spenen echt zelf weggegooit had, er was niemand anders om boos op te zijn…
overdag heb ik haar er niet over gehoord en was ze megatrots, nu is t inslapen weer problematisch, hopelijk word t iets minder iedere nacht…
we gaan er weer voor deze nacht…

En hoe is het vanacht gegaan???
Ik denk dat je het prima aanpakt…en weet je 1 nacht je kind bij je nemen kan volgens mij helemaal geen kwaad…pas als het standaard gaat worden.

Goed gedaan hoor! Eva is ook verknocht aan haar speen! Maar ik geef hem nu eigenlijk alleen nog als ze gaat slapen. Volgens mij valt hij 's nachts uit, maar 's ochtends heeft ze hem dan wel weer zelf gepakt. Ik vind dat ze 'm nu ook wel mag hebben nog, maar met drie jaar, zoals bij Isabel, zou ze wel zonder moeten kunnen. Gelukkig heeft Isabel nu haar pony! Volhouden hoor, het is net als met duimen even wennen en ze voelt zich nu misschien wat onveilig zonder speen, maar het komt vanzelf goed! Je hebt het prima aangepakt!

Groetjes Rainbow, trotse mama