Van bv over op flesvoeding

mijn zoontje is 5 maanden en weigert de flesvoeding!!!
wil wel flesjes drinken hoor datis het probleem niet.
wie kan mij helpen aan tips???
ik ben met alle tips blij
aan het consultatiebureau heb je namelijk niks!!!
die zeggen gewoon dat ik mijn kind dan maar de hele dag groente en fruit moet geven TERWIJL ZE JUIST ZEGGEN DAT JE NIET MAG BIJVOEDEN MET BV!!! snappen jullie dat nog???

karin en ons mannetje quinten

Hoi Karin,
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je borstvoeding hebt gegeven
tot nu toe en dat je wil overgaan op flesvoeding.
Ik kan me voorstellen dat quinten moet wennen en eerst weigert.
Misschien is het een idee eerst wat te kolven zodat hij went om
uit een flesje te drinken in plaats van de borst.
Als hij daar eenmaal aan gewent is kun je proberen over te stappen
op opvolgmelk.

Ook wil ik je adviseren niet te snel op te geven maar het te
blijven proberen. Ik wens je veel succes en ik hoop dat je veel
adviezen krijg waarmee je een beetje verder komt.

Groetjes van Miranda.

Ik heb een extreme flesweigeraar. Heb een heleboel geprobeerd zelfs de adiri breastbottle. en hoedjes voor op de tepels zodat ie aan het rubber zou wennen, niets van dit alles. Ik probeer het nog steeds al is het maar met wat water in een flesje zodat ie er zelf mee knoeien kan, maar Jessin is nu ook 8 maanden. Waarom mag je niet naast borstvoeding, iets anders geven ? Nog nooit van gehoord. Jessin krijgt hier lekker groente en fruithapjes vanaf dat ie 4 maanden is. Probeer anders eens pap van poedermelk te maken ( poedermelk met rijstebloem speciaal voor baby).
Succes.

hij lust dus wel afgekolfde melk uit de fles, maar geen kunstvoeding?
heb je al verschillende merken geprobeerd, je hebt van die kieskeurige baby’s die al heel goed het verschil proeven?

hallo karin

(Mandy ik begrijp eronder dat hij wel uit een fles kandrinken maar die voeding zelf weigert hij. dat denk ik he. )

Karin, ik geef ook nog bv en vaste voeding ook (groenten met vlees en fruithapjes) en dat van haar 4maanden.

quote:
TERWIJL ZE JUIST ZEGGEN DAT JE NIET MAG BIJVOEDEN MET BV
Dat mag wel hoor, maar HOEFT eigenlijk niet als je bortsvoeding met vaste voeding ook te beginnen tot 6 maanden dan is het wel nodig om bij te voeden(vaste voeding) omdat dan je niet alle nodig voedingsstoffen hebt zitten in je melk om te voldoen aan de behoeften van je kind. Maar meesten beginnen vroeger dan die 6 maanden met vaste voeding ook. Alyssa was wel geinteresseerd in ons eten en dan ben ik eraan begonnen toen ze net geen 4 maanden oud was. Maar jij wilt bortsvoeding stoppen denk ik he? Dan raden ze aan om af te bouwen, niet ineens te stoppen, ik weet niet hoeveel keren je aanlegd?

Bij mij is het zo dat ik weinig bv heb en dan moet ik wel melk ‘bijvoeden’ omdat ze te weinig melk drinkt op een dag.
De dokter had me wel verwittigd dat ze dat niet van de eerste keer vlotjes zou drinken. (zie ook topic waar ik mijn probleem gezet had via deze link : http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=5829 )

zoals assie zegt probeer ook eens pap met poedermelk, heb ik ook deze ochtend gedaan en dat ging heel goed binnen!

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

pffff…

respect, respect voor alle borstvoeders!!!
Ik was er geen ster in, kan je dus helaas ook niet verder helpen!
Succes ermee!!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

Hoi Karin,
We zijn nu twee dagen verder,
hoe gaat het nu met Quinten ?

Een lieve groet van Miranda
( mama van Joyce )

hallo allemaal bedankt voor de vele reacties

het gaat iets beter met quinten hij heeft afgelopen vrijdag 2 keer een flesje gedronken van 160 bv met 30 cc gemaakte flesvoeding!!! de eerste keer dronk hij het zo leeg maar deed met het tweede flesje alweer moeilijk!!! uiteindelijk wel gedronken pffff maar wel wat gespuugd!!!
pap heb ik al geprobeerd om te geven dus zoals jullie begrijpen was dat geen succes maar meneertje eet nu wel lekker groenten, bruine bonen met appen en sperciebonen vind hij heel lekker, ga vanavond bloemkool proberen SPANNEND!!!

groetjes van karin en Quinten

Hallo Karin,
Ik ben de moeder van een jongetje van 6 maanden, tot en met nu heb ik aan hem borstvoeding gegeven en 2 maanden geleden wilde ik overstappen naar kunstvoeding, maar mijn kindje wil het absoluut geen andere soort melk; hij is erg kieskeurig ik ben 4 maanden geleden begonnen met groente en fruit maar hij moet toch wel melk krijgen en ik wil heel graag overstappen!! Ik heb jouw verhaal gelezen en ook adviezen van andere moeders ik ben echt benieuwd welke soort melk heb jij gegeven toen jouw zoon eindelijk begon met flesvoeding ?? ik moet zeggen dat ik behoorlijk moe geworden ben want bij hem is echt niets gelukt?? ik heb alle soorten melk en flesjes geprobeerd!! Heb jij mischien advies voor mij ??
groeten,
Sara en thomas

hi sara

inmiddels is mijn zoontje anderhalf en ben ik zwanger van nummer 2.

dit speelde vorig jaar, ik heb mijn zoontje bv gegeven tot dat hij ook niet meer aan de borst wilde,dat was rond de 9/10 maanden , mijn probleem was dus dat hij echt niks anders wilde, ook ik heb alle merken en spenen uitgeprobeerd.
toen besloot ik maar om te blijven kolven tot hij 1 jaar oud was.
En ik moet zeggen toen accepteerde hij ineens friso of nutri 3 in een tuitbeker en warm.

in november is mijn zoontje naar de creche gegaan voor een dagje, ik had gezegt dat hij geen gewonen melk dronk maar dat ze het wel even konden proberen en wat er toen gebeurde, jahoor daar dronk hij gewoon een tuitbeker koude melk, de deugniet!!! vanaf toen ben ik thuis ook melk gaan geven en sindsdien drinkt hij alles van optimel tot gewone melk en vla etc…

Maar je ziet ik heb dus ook erg getobt en toen maar besloten dat uiteindelijk bv het beste was voor hem, hij is ook het hele eerste jaar nooit ziek geweest.

Ikhoop dat je wat hebt aan deze informatie, ik hoop dat de tweede makkelijker is maar anders weer gaan kolven ben ik bang!!!

groetjes karin mama van boefje quinten en bijna 30 weken zwanger van ???

[img]http://www.kidzsite.nl/final/home/images/tmp/16984.png" alt=“babyquintenw.kidzsite.nl” border=“0”>

Hoi,

Ik heb een zoontje van ruim 4 maanden en vandaag heeft hij voor het eerst een flesje kunstvoeding geaccepteerd! hoera!!!
Mijn advies is … blijven aanbieden 1 keer per dag! Even laten proeven …als ie gaat huilen dan zet je het flesje weer weg (hij moet er uiteraard geen negatieve gevoelens bij krijgen) Laat je man of vriend het flesje geven en zorg dat je zelf even uit beeld bent.
Uit mijn ervaring opt kinderdagverblijf:Er zijn veel verschillende soorten flesvoeding…friso is de voeding die qua smaak het meest op borstvoeding lijkt…dat kan je ook proberen.

Heel veel succes!!! Volhouden en veel geduld hebben dan komt het echt wel goed!