toen mijn zoontje 6 maanden was ging ik ook de bv afbouwen en 2 weken daarvoor gaf ik hem af en toe al een hapje groente
toen met 6 maanden ook fruit gaan geven en hij kreeg last van zijn darmpjes, o.a verstopping.
Ik belde toen het CB want ik dacht dat het door de vaste voeding kwam (fruit en groente) maar ze zeiden dat het waarschijnlijk door de eiwitten uit de kv kwam.
Ik kreeg toen het advies om een week geen bijvoeding te geven en hem eerst aan de kv te laten wennen, daarna starten met fruit omdat het een beetje laxerend werkt (geen banaan)
Ik heb trouwens niet gemengd, volgens het CB had dat geen nut
Mijn zoontje zat toen ook nog op 6 á 7 keer bv. en toen ik met kv begon wilde hij de week erop nog maar 5 keer drinken (om de 4 uur i.pv om de 3 uur) en toen 2 weken later heb ik weer een bv laten vallen.
Dit schema heb ik toen nog 4 weken gedaan en langzaam weer groente en fruit erbij gaan geven.
7.00 b.v
9.00 fruit
11.00 fles
15.00 fles
7.00 groente
19.00 b.v
=2.00 b.v
toen heb ik de nachtvoeding vervangen voor een flesje, kon papa ook eens zijn bed uit hahahahahah
en de ochtend en avondvoeding heb ik nog 3 weken gegeven en toen alleen de avondvoeding nog en toen de week erna een paar dagen om de 36 uur en toen gestopt en na 48 uur nog een keer afgekolfd en dat was het… het einde van een hele mooie periode.
Ik wil je aanraden om het echt heel rustig af te bouwen dus niet om de 3 á 4 dagen een bv vervangen zoals in veel schema’s staat maar eerder om de 10 dagen ofzo
Je kindje kan zich dan aanpassen aan de nieuwe voeding, misschien zou je met 7 1/2 maand kunnen gaan afbouwen als je kindje ook een beetje aan de vaste voeding is gewend maar misschien ben je het kolven ook wel zat.
Mijn zoontje dronk gewoon bij mij en ik kolfde alleen als ik moest werken en ik vond dat altijd z’n gedoe, en dan dacht ik wel eens aan de moeders die full-time kolfde voor hun kindje PETJE af hoor, dat vind ik zo super !!!
Oh ja ik heb hem gewoon nr. 2 gegeven (Nutrilon)
Sucses ! enne gewoon proberen, zijn darmpjes zijn nu ook rijper en kunnen het nu misschien wel verdragen.