Van BV naar halfvolle melk

Hoi moeders,

Het is nog even weg, maar beter te vroeg dan te laat. Ik geef mijn zoontje BV en hij is nu 9 maanden. Ik wil straks over gaan stappen naar “gewone” halfvolle melk. Zou ik dan kunnen mengen? Zodat hij kan wennen aan de “gewone” halfvolle melk? Ik had begrepen dat hij vanaf een jaar helemaal over kan op gewone melk?

Bedankt voor het meedenken!

Hoi Varkentje? hihi!

Ik geef ook nog bv maar ik heb ook begrepen dat ze na een jaar op gewone melk overkunnen. Kan me zo voorstellen dat je in de tussenliggende periode poedermelk geeft? Maar ik heb er geen verstand van nog verder en ook nog niet in verdiept dus ik lees met je mee!
groetjes,
Wendy

quote:
Hoi Varkentje? hihi!

Ik geef ook nog bv maar ik heb ook begrepen dat ze na een jaar op gewone melk overkunnen. Kan me zo voorstellen dat je in de tussenliggende periode poedermelk geeft? Maar ik heb er geen verstand van nog verder en ook nog niet in verdiept dus ik lees met je mee!
groetjes,
Wendy

Ja, varkentje ja gna gna,

Ik wil BV blijven geven en dan overstappen naar gewone melk. Die paar maandjes moeten nog wel lukken. Maar de vraag over mengen is, omdat ze dat ook wel eens doen met KV. Kunnen de darmpjes wennen, zeg maar.

Ik weet het niet maar stel je vraag anders even op www.borstvoedingsforum.nl. Daar weten ze echt alles rondom borstvoeding!
Succes!
groetjes,
Wendy

Ik heb geen bv gegeven tot een jaar, maar heb de poepermelk nooit gemengd met de gewone melk. Ik ben rond zijn eerste verjaardag gelijk overgestapt op gewone melk, zonder problemen.

Ben je bang dat hij niet goed reageert, dan zou je kunnen proberen om hem er langzaamaan aan te laten wennen door bijv. eerst de ene voeding volledig te vervangen door normale melk en als dat goed gaat de volgende voeding. Volgens mij is mengen niet noodzakelijk, maar goed…wij zaten dan ook aan de kv…