Van borstvoeding naar vast voedsel?

HoiHoi!
Mijn meissie is inmiddels 4 maanden en drinkt met veel succes borstvoeding. Ik wil dit graag nog even volhouden. Is het mogelijk om direct vanuit de borstvoeding over te stappen naar vast voedsel, zonder flesvoeding als tussenstap te gebruiken?
Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te pakken?

Groetjes Ladydy

Ik zie niet in waarom je flesvoeding als tussenstap zou moeten gebruiken???
Overstap van bv naar vast voedsel, is niet anders dan van fv naar vast voedsel hoor.
Gewoon rustig aan beginnen met een gepureerd fruit of groentehapje.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Hoi hoi,

Je moet de bijvoeding (vast voedsel) in eerste instantie ook echt zien als erBIJ. Dus je geeft borstvoeding en je introduceert wat vaste voeding. Na een tijdje ga je 1 borstvoeding (of fles) vervangen door vast voedsel enzo verder. Op de website van borstvoeding.com kun je heel fijn lezen hoe je vast voedsel kunt introduceren.

Ik begrijp nu nl. uit je reatie dat je van borstvoeding in 1x over wil op vast voedsel? Realiseer je dat je kindje nog heel lang melk nodig heeft? In ieder geval tot haar 2de jaar?

groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Je kunt niet nu al enkel vast voedsel gaan geven hoor.
Maar je hoeft geen tussenstap te maken naar flesvoeding hoor.

Pas als er echt goed fruit of groente gegeten word laten ze vaak zelf 1 voeding qua melk vervallen.