Van borstvoeding naar flesvoeding, hoeveel?

He dames!

Ik ben nu dus gedeeltelijk overgestapt op flesvoeding. Ik probeer de ochtend en de avondvoeding met de borst te geven. Thije dronk altijd rond de 2,5 a 3 uur uit de borst, maar nu met de fles is dat natuurlijk anders. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Volgens de verpakking zou hij nu op 5 flessen zitten van 150 ml water. Maar hij krijgt natuurlijk nog 2 x borstvoeding en ook nog snachts de fles. Hij heeft nu om 7:00 de borst gehad. Toen om 9:30 een fles van 150 ml water helemaal op. Nu om 12:30 drinkt hij weer een fles, zeg om 15:30 weer eentje en dan om 18:00 de borst en om 22:00 weer een fles, plus een nachtvoeding!!! Dat is toch veel te veel!!! Dat is al 5 voedingen en dan nog die borstvoedingen erbij. Nou drinkt hij niet elke voeding helemaal leeg denk ik, we zijn gister pas begonnen met die flessen. Moet ik hem wat meer tijd geven om te wennen? Of moet ik er echt 4 uur tussen laten, maar dat is hij niet echt gewend natuurlijk. Wat denken jullie???

[img]http://b3.lilypie.com/oq3Np1.png" alt=“Lilypie 3rd Birthday Ticker” border=“0” />

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik zou het eigenlijk rustig afbouwen hoor,anders krijgen de nieren en darmen van je kleintje een flinke optater met gelijk te verwerken,als ik zou stoppen met borstvoeding(nog lang niet van plan )dan zou ik per 3 dagen een flesje meer geven,zodat hij langzaam kan wennen aan zijn nieuwe melk.

Maar dat is mijn mening.

Ik wens je er wel heel veel suc6 mee.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

ja dat heb ik ook wel gedaan, ben heel rustig begonnen, maar toen kelderde mijn producte echt dractisch naar beneden! Niet normaal hoe snel dat ging. Hij heeft om 7:00 de borst gehad, en pas om half 4 kreeg ik stuwing!!! Ik heb een beetje afgekolft en straks krijgt hij nog een keer de borst. Maar ik wil graag weten hoeveel ik in de flesjes moet doen. Hij mag trouwens meer hebben geloof ik, hij was twee weken geleden bijna 5 kilo, dus dan mogen ze al 180 ml per fles. Mega veel zeg, maar goed, ben niet meer gewend om te denken in ml!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker

[img]http://b1.lilypie.com/q8URp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hallo Mama Kim,

Gewoon volgen wat op de verpakking staat en niet meer geven. Als je kleine man er niet genoeg mee heeft kan je overstappen naar melk voor hongerige baby’s. Hier hebben we dit ook moeten doen toen ons meisje overging van borst op flesvoeding. Maar het aantal flesjes niet overschrijden. Dat is niet goed.

Groetjes,

Tamara

hier ook zo’n periode haha ze gaan gelijk op tamara!
huilen, onrustig,niet alleen kunnen spelen etc. tand op komst en waarschijnlijk een sprongetje.
pfffff ben wel beniewd wat ze dalijk weer meer kan!
lieke is begonnen met zwaaien.
zo leuk he! als wij daag zeggen gaat haar handje omhoog, eerst dachten we dit is toeval, maar ging het steeds meer doen. op cb zeiden ze vamorgen ook dat ze al zwaait!!
we genieten er echt van.
maar wel moeilijk die peiodes pffffff

groetjes gytha

quote:
hier ook zo'n periode haha ze gaan gelijk op tamara! huilen, onrustig,niet alleen kunnen spelen etc. tand op komst en waarschijnlijk een sprongetje. pfffff ben wel beniewd wat ze dalijk weer meer kan! lieke is begonnen met zwaaien. zo leuk he! als wij daag zeggen gaat haar handje omhoog, eerst dachten we dit is toeval, maar ging het steeds meer doen. op cb zeiden ze vamorgen ook dat ze al zwaait!! we genieten er echt van. maar wel moeilijk die peiodes pffffff

groetjes gytha

SORRY MOEST BIJ EEN ANDER TOPIC