Van borst naar fles

Hoi!

Mijn meisje (10.5 week) gaat over op de fles omdat ze koemelkvrij moet. (ik kan dit niet eten omdat ik ook al andere allergieen heb)
Ze heeft altijd borstvoeding op vraag gekregen maar ik merk dat het met de fles moeilijker is.

wie heeft er tips om een nieuw/ makkelijker voedingsritme te krijgen.
moet ik haar geven als ze na 2 uur al weer honger heeft?

hoe doen/deden jullie dat?

ze krijgt voeding uit een nuby closer to nature fles met speen 1 (we gaan naar speen 2)

groetjes MamaMartine

Hoi hoi,

ik ben zelf na 2 weken overgestapt van borst naar fles omdat ik aan beide borsten 2 keer borstontsteking had. Kolven ging niet goed omdat ik veel te veel melk had. En heb ook tabletten moeten slikken om het te stoppen… (2 keer zelfs)
Ik gaf ook op vraag, en dat heb ik heel lang met de fles ook nog gedaan.
Maar ik merkte ongeveer met 4 maanden dat het beter ging als ik vaste eettijden had voor Jason. (Heeft ook koemelkallergie)
Bij het CB zeiden ze altijd tegen mij dat er minimaal 2 en maximaal 4 uur tussen de voedingen mag zitten.
Maar ik vind zelf altijd dat je sowieso op je eigen gevoel af moet gaan.

Ik zou zeggen:
Als ze na 2 uur weer honger heeft, gewoon geven! Zolang als dat goed gaat

Ik heb verder geen ervaring met die fles. Ik heb altijd Avent gebruikt.

Succes!

Hi, ik zelf de eerste 6 maanden op vraag bortvoeding geven en daarna langzaam afgebouwd naar de fles. Ik zou de tijden van min. 2 uur maximaal 4 uur wel aanhouden. Borstvoeding kan op vraag, omdat er niet iedere keer even veel voedingsstoffen meekomen voor je kindje. Bij de fles is dat constant, dus kun je beter inschatten hoeveel je kindje binnenkrijgt en kun je zorgen dat dat klopt met wat het nodig heeft.

Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

hebben jullie een voorbeeld met voedingstijden? vannacht kwam ze om 3 uur, daarna om 7 uur en nu om 11.30. ze krijgt een fles van 160/5
het cb zei dat ik op 5 voedingen uit moest komen.
Wie kan min een richtlijn geven?

Groetjes, MamaMartine