Van borst naar fles

Hallo allemaal,

Ben al een beetje door het hele forum geweest, maar heb nergens gelezen of er dames bij zitten die ook na verlof weer moesten beginnen met werken en die in eerste instantie borst hebben gegeven, maar als ze beginnen met werken daarmee willen stoppen.

Ik wil dit namelijk wel. Ik begin 1 april weer met werken en wil vanaf maart gaan afbouwen en de fles introuduceren en een ritme opbouwen als het lukt.

Hebben sommige van jullie hier ervaring mee

Our littel angels is Larissa

Ik ben een paar weken voordat ik weer moest werken, begonnen met afbouwen. Dit ging vrij goed. De eerste voeding die ik eraf haalde was de 15:00 uur voeding, dan de tweede ochtend voeding, en uiteindelijk wilde in de eerste en de laatste voeding bv blijven geven. Maar omdat de productie al zo ver achter kwam, lukte dat helaas niet. Dat vind ik echt heel erg jammer, maar dat is niet anders.

Als jij wilt afbouwen voordat je naar dje werk gaat, moet je daar een paar weken mee beginnen omdat het wel een tijdje duurt voordat de voeding eraf is. Het kan per voeding soms wel een week maar minimaal een paar dagen duren. Dus je moet er wel tijd voor uit trekken!

Je hoeft niet te stoppen, want je werkgever is verplicht om je de ruimte en de tijd te geven om af te kolven. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik met een hele nieuwe baan begon en ik niet het probleem wilde hebben met doorlekken. Mocht er een volgende komen, dan neem ik nu wel in overweging om bv te blijven geven.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Judith,

Even een vraag. Je zegt dat je de voeding van 1500 als eerst heb vervangen. Maar ik heb nog helemaal geen ritme met Larissa. Ze kmt nu ongeveer om de drie uur en heel soms om de 4 uur. Ze is toen ze geboren werd wel een beetje klein geweest. Ze woog 2460. Nu weegt ze 3500 zou het hiermee te maken hebben.

Hoe heb jij een ritme bij je dochter gekregen. Ik hoor heeeel graag van je.

en ook van anderen…

Our littel angel is Larissa

Een ritme was eigelijk zo gevonden bij Anna, maar Anna is nu eenmaal geen moeilijke baby. Misschien helpt het om vaste tijden aan te houden. Ik heb met Anna geen vaste tijden gehad. Als ze honger had dan gaf ik haar de bv.

Het is het belangrijkste dat je eerst de voeding afbouwd die ze het minst leeg drinkt. Bij mij was dat dus de 15:00 uur voeding. (de ene keer om 15:00 uur en de andere keer om 15:30 uur) als je die hebt afgebouwd (geen spanning en stuwing meer op je borsten) kun je met de volgende beginnen.

Als je nog meer vragen hebt, kun je me ook wel mailen hoor! En het cb kan je ook helpen!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Ik heb zowel borstvoeding als de fles gegeven tot acht maanden.
Ik heb ook eerst de late middag voeding eraf gehaald en daarna de ochtend
voeding.
Ik gaf dus s’morgens een voeding. Dan twee flessen overdag. Bij thuiskomst voeden en de late avond voeding. Deze kolfde ik meestal. En dat paste ik aan naarmate ze minder nodig had.
Met ritme heb ik nooit problemen gehad. Ik heb van het begin met een ruimte van een half uur op vaste tijden gevoed.

En wat Judith ook al heeft aangeven begin op tijd met afbouwen en maak voor de zekerheid een voorraadje afkolf aan. Voor als je het niet red.

groetjes

lon106

ik begin met werken als Larissa 3 maanden is. Zou ze dan al zonder nachtvoeding kunnen? en lon ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met afkolven omdat ik het niet redt, wat zou ik niet redden dan?

Our littel angel is Larissa