Van borst naar fles voeding

hoi hoi

Misschien iets heel raars maar ik vroeg me af of meerdere vrouwen dat hebben of hebben gehad.
Fabian is nu 6 weken, en ik wil eigelijk deels fles en borst gaan geven.Maar de eerste keer fles voeding geven ben ik best bang voor dat het verkeerd valt en dat hij ziek word.krampjes enz nu met de borst weet ik gewoon dat het goed is dan zal je zeggen dan blijf j toch borst geven maar ik wil op een gegeven moment overstappen op flesvoeding.
Ja die hormonen he pfffffffff

Maar hebben meer vrouwen dit gehad en zo ja help hahaha

groetjes deborah

Hey,
Ik ben na 6 weken een Borst gaan vervangen door fles.
Moet zeggen dat Glenn daar heel goed op reageerde.
Heeft geen last van krampjes gehad. maar ik produceerde ook slagroom volgens mij… Hahaha… Noemde mezelf altijd een slagroom fabriekje…
Jammer was alleen dat mijn borstvoeding van dat moment ook steeds minder werd en ik vrijwel ook meteen ben gaan afbouwen naar fles voeding.
Glenn was vanaf dat moment wel erg tevreden.
Ben overgestapt naar flesvoeding van de kruitvat.
En daar ben ik ook heel tevreden over…
Groetjes Kristine

(Slapen als een roos vanaf dat moment)

Gewijzigd door - kristine op 13 Dec 2010 19:21:26

Ja dat vond ik ook een super voordeel van flesvoeding zoals Kristine zegt, de tijd die er tussen zit is veel langer en baby meer tevreden. Maar je kunt wel flesvoeding èn borstvoeding doen ik zou dan wel zo snel mogelijk beginnen met de fles. Ik vond de difrax flessen erg fijn die zijn anti-kramp en de speen lijkt veel op een tepel dus Joaquin accepteerde deze fles meteen. Ik heb wel heel vlug afgebouwd (3 dagen pijn 1 keer gekolfd en 1 keer in de week nog 3 weken Joaquin de borst gegeven) en toen was het vrij snel opgedroogd als je niet wil dat het zo snel gaat moet je wat vaker aanleggen. Je kunt voor dit soort zaken het beste informatie vragen bij je verloskundige of het CB. Succes! xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Onze Joël is nu 3weken, en ook ik ben de borstvoedng aan het afbouwen.
Wij hebben vorige week de BV van 23uur vervangen voor de FV, en vanaf gister ook de BV van 17uur vervangen voro de FV… Maar merk dat de melkproductie wel achteruit gaat, want hij wil niet graag meer aan de borst, dus ook vanaf vandaag de de BV van 11uur vervangen voor de FV… we doen het nu om en om!!

Liefs, Melanie

Hallo. Ik ben net bevallen van mijn zoontje (7nov2011). Heb een dikke week borstvoeding gegeven, maar door dat ik hele erge tepelkloven heb. Moest ik daar mee stoppen en ben nu overgegaan op flesvoeding. Ik geef hem nu af en toe nog wel een borstvoeding omdat je moet afbouwen daarmee. Maar hoe lang moet ik hem nog de borst aanbieden, want als ik hem aan de borst heb gehad, heeft hij nog steeds honger want er komt bijna niks meer uit mijn borsten. Het lijkt erop dat ik niet veel melk meer produceer bij beide borsten. Weten jullie hoe lang ik nog moet doorgaan met hem de borst te geven?groetjes romina

Hi,
Afbouwen is eerder voor jouw borsten dan voor je kindje. Als jij vrijwel geen melk meer produceert, zou ik gewoon helemaal stoppen en volledig felsvoeding geven.

Succes!

hoi
ja je kan nu beter stoppen met aanleggen. telkens als je aanlegt krijgen je borsten toch weer sein om melk aan te maken. pas ald je niet meer aanlegt zal de melk productie echt stoppen.

groetjes!