Van babykamer naar kleuterkamer


#1

Dion heeft een niet al te grote kamer en ik heb de babykamer verkocht (bijna … veel belangstellende via MP)
Zijn ledikant was al verruild voor een peuterbedje en nu gaat de comode en kast weg.
Ik heb het idee om zijn kleding ect. bij mij in de linnenkast te leggen zodat zijn kamertje niet te vol komt te staan met weer een linnenkast.
De basis is er al wel, leuk jongensbehang ect. dus dat is het probleem niet maar meer wat is handig om bv speelgoed in op te ruimen.
Ik zat zelf te denken aan een Expedit open kast van Ikea met 8 vakken en dan de onderste 4 met bakken en de overige open vakken met boekjes ect. te vullen.
Als hij wat ouder is willen we een halfhoogslaper maar daar is hij nog niet aan toe.
Vanaf welke leeftijd hebben jullie de comode weg gedaan?
Heeft er iemand zin om met mij mee te brainstormen?

Lilypie Third Birthday tickers


#2

Onze dochter heeft net na haar derde verjaardag een groot bed plus kast gekregen!
Commode ook niet een tel gemist!
Wij bergen op beide slaapkamers geen speelgoed op, dus daar kan ik je niet mee helpen

Groetjes Manderijn.


#3

ehm… kleding kast is toch handig op eigen kamer… commode etc weg ermee tuurlijk maar oh wat heb ik mezelf voor de kop geslagen soms als de kids wel op een kamer sliepen en de kleding weer ergens anders lag… niet handig!! daar lag dan net weer iemand te slapen of stond onder de douche etc…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#4

Ik heb op de kamer van de jongste ook geen ruimte voor een kast. Maar heb wel zo’n hangnet, die hangt aan het plafond, en daar kan ik veel sokken, rompers, shirten en broeken in kwijt

Groetjes Manderijn.


#5

Dion heeft hier ook een heel klein kamertje. Hij heeft een peuterbed en ik heb de commode en kast laten staan voor kleding, beddegoed ed. Commode gebruik ik niet meer voor Dion. Als hij ouder is krijgt hij een hoogslaper met kast en bureau eronder. Maar zolang hij hier goed op slaapt laten we het zo.
Vrienden van ons hun zoontje heeft met 2,5 jaar een boomhut bed gekregen deze is ook vrij hoog maar hij klimt er keurig uit en is er ook nog nooit uitgevallen. Ze hebben hem zelf gemaakt en de lade is het eerste stuk dicht zodat deze als opstapje gebruikt wordt.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009


#6

Zo’n open kast is best leuk. Vooral die bakken zijn handig.Ik zou er alleen niet al te veel speelgoed in zetten anders loop je wel de kans dat alles tegelijk door de hele kamer word gegooid.
Hier hebben we een inbouwkast in Rens z’n kamer waar heel veel speelgoed in zit. Deze zit op slot en hij moet dus vragen of hij er wat uit mag. verder heeft hij nog wat bakken van ikea met duplo en autotjes enzo staan.
Tafeltje met stoeltjes worden hier ook goed gebruikt. Rens kan er uren aan zitten spelen met z’n duplo.

Groetjes Ramona


#7

Hoi meiden,
Nou Dion zijn babykamertje is vandaag opgehaald, we hadden hem er wel op voorbereid en de mevrouw in kwestie was van te voren wezen kijken met een dikke buik en toen vond Dion het goed dat het naar de baby ging, maar vanmiddag moest hij toch wel erg huilen dat het busje met zijn spulletjes weg ging.

Ramona, het is idd. heel fijn van die inbouwkasten die had ik vroeger thuis ook maar hier helaas niet, Dion heeft nu in de huiskamer veel bakken met speelgoed staan en die gooit hij nooit leeg eigenlijk.
Van de week waren er 2 vriendjes spelen en die gooide wel alles uit die bakken, het was een puinhoop hier echt verschrikkelijk.

Manderijn, goeie tip van z’n han/opbergnet ! ik ken ze van Ikea, die ga ik naast zijn wastafel hangen met luiertjes en doekjes en washandjes en kleine spulletjes TOP.
Ik wilde er al een ladekastje voor kopen maar dan wordt die kamer weer zo vol.

Kimmetje, ik ben er al wel aan gewend dat zijn kleertjes niet meer op zijn kamer liggen. De avond er voor zoek ik vast wat uit en leg dat op zijn stoeltje.
Maar jullie hebben natuurlijk een huis vol kindjes hihihi
Wij hebben een kamertje over daar staat mijn kast en de andere helft van de kast was voor de administratie en ordners enzo dus die moesten eruit en daar moet ik nu weer een kast voor hebben op de zolder.

Pranger, ik heb al een verhoogde halfhoogslaper voor Dion gekocht op MP, als hij volgend jaar op school zit krijgt hij die, ik durf hem nu nog niet neer te zetten omdat Dion s’nachts vaak zijn bed uitkomt, het bed heeft wel een schuin laddertje met een leuning dat is veiliger maar tocht wacht ik er even mee.

Over een paar jaar mag Dion op zolder zijn domein creëren, dat is een mooie ruimte maar nu nog niet hoor.
We hebben de laatste jaren zoveel spullen verzameld GEK word ik er van en zou het liefst alles weggooien, ga ik ook doen hoor binnenkort hahaha.
We zijn wel eens op vakantie in een huisje en dat is basic ingericht en dan heb je eigenlijk ook alles wat je nodig hebt, ik denk vaak dat ik iets nog wel kan gebruiken of ik leg iets weg met de bedoeling het op Marktplaats te zetten wat ik dan weer niet doe. zucht.

Groetjes Sylvia

Lilypie Third Birthday tickers