Van baby naar een juniorbed

Na wat vragen aan mijn moeder kwam ik erachter dat ikzelf vrij jong was toen ik van een babybedje overging naar een peuterbedje, ik raakte in paniek in een babybed. Dit kwam waarschijnlijk doordat ik mezelf opgesloten voelde.
Mijn dochter, bijna 15 maanden, lijkt hier ook “last” van te hebben. Nu hebben we bij Ikea een leuk juniorbed gezien, ikzelf deed het veel beter in zo’n bedje, dus ik zou bijna hetzelfde gaan proberen met mijn eigen dochter. Ze weet hoe ze eruit moet, netjes eerst met haar voetjes, dat doet ze nu vanaf de bank of ons bed. Als het niet werkt is het ook geen probleem want dan bewaren we dat bedje voor later, maar ik vraag me af of er andere mammas zijn met het zelfde “probleem” Dus graag jullie ervaring! Overigens is haar slaapkamerdeur op een kier of dicht en deze kan ze niet zelf opendoen, ze kan ook niet in kasten of wat dan ook, haar speelgoed ligt beneden dus mocht ze eruit klimmen kan ze zichzelf geen pijn doen. hooguit knuffelen met een teddybeer

Groetjes!

[img]http://lb1m.lilypie.com/H3Z2p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

H.ayley ligt nu een mand of 5 in haar peuterbed.
Ze was toen dus een maand of 18.
Al wel weer ietsje ouder maar als ze over de rand ging hangen kon ze zich zo over haar ledikant heen kiepen.

De dochter van een vriendin van mij was wel een maand of 15 toen ze overging en dat ging prima allemaal.
Ze heeft haar maar 1 keer in haar prinsessentent gevonden :smiley:

Ik zou het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis en zoals je zelf al zegt: als het niet gaat kan het lediakntje altijd weer terug.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Marijn was 17 maand toen hij zijn juniorbed kreeg. Dit zonder problemen gegaan. Ik had er wel een bedhekje voor. Deze kosten bij de Ikea maar €7,50.
Het opgesloten voel herken ik niet, maar als dit opgelost kan worden met een groot bed en dat lukt is dat toch een prima oplossing.

Gewijzigd door - pranger7 op 15 Jan 2012 16:25:55

esmeralda was 1,5 jaar toen ze naar grote bed ging(gelijk een 1 persoons) nooit problemen mee gehad.

geen extra rekje of matras op de grond gedaan zo dat ze niet hard of niet kon vallen.
deuren zijn hier altijd open dus ze kon zo naar onze slaapkamer lopen of naar de wc boven.

Gewoon proberen joh… als het helpt!

Hier een dochter van bijna 3, en een ventje van anderhalf… beide nog in het ledikantje! Als ik de kinderen zo aardig in kan schatten, is ons ventje eerder aan een groot bed toe, die is veel ondernemender, en zou dus denk ik sneller ontdekken dat ie uit dat bed kan

2,5 en naar een juniorbedje … gaat prima …

Als je er een goed gevoel over hebt, zou ik het gewoon doen.

Damian was 11 maanden. Het ledikant was een ramp. De box ook dus op advies van het cb ren groot bed geprobeerd en het ging gelijk goed. Gewoon proberen en anders heb je hem vast voor als ze er wel klaar voor is