Van alles en nog wat afbouwen

Hoi,

Ons zoontje is nu 5 maanden en we moeten nu gaan afbouwen met de Puckababy. Dat betekent dus dat zn armen vrij mogen.
Nu zijn er verschillende manieren om het te doen… en ik weet dat ik het gewoon MOET doen… maar ik wilde graag weten of iemand al ervaring heeft hiermee.

ZL slaapt ook nog in de kinderwagenbak in zijn ledikant. Daar wil ik hem binnenkort ook graag uit hebben. Vannacht geprobeerd om hem in zn eigen ledikant te laten slapen in PB. Maar toen ik ging kijken lag hij helemaal aan de andere kant van het bed, overdwars en op zn zij. Lijkt me dus niet verstandig om het op deze manier te doen.
Toch maar eerst af van de PB en dan pas uit de bak, zodat hij zijn armen kan gebruiken bij het eventuele rollen?

En dan ga ik ook nog over een maandje stoppen met BV… dat dus ook al afbouwen (pas in de kerstvakantie…) + bijvoeden dan…

Haha als ZL 6 maanden is is t al een echte vent

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen wil delen!!

Groetjes Evelien

Hallo Evelien,
Ik kan je geen tips geven wat betreft het afbouwen van bv, want ik geef geen bv, maar waarom slaapt de kleine man zolang in een bak ??? Misschien dat meerdere moeders dat doen, maar ik heb van het begin af aan gewoon laten slapen in ledikant. Het is nu denk ik best wel heftig om uit de puckababy en in het ledikant te laten slapen. De bak is toch een stuk kleiner en dan voelt hij zich toch nog enigzins beschermt. Mijn advies zou denk ik zijn om de puckababy af te bouwen in de bak zodat hij nog een beetje beschermd ligt. Als je alles ineens probeert dan snapt hij er helemaal niks van is mijn mening. Dus ik zou eerst PB afbouwen in de bak en als dat goed gaat dan langzaam een slaapje in zijn ledikantje proberen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Gr. Natasja

[/url]

Ik ben niet bekend met de pucababy of met bv, maar Morgan sliep ook een hele tijd in haar bak. Ze is heel klein en haar bedje vond ze te groot. Om de overgang minder groot te maken hebben we haar bedje kleiner gemaakt met rollen. Ik heb twee eenpersoons dekbedovertrekken opgerold en naast haar gelegd. op deze manier had ze zijkanten en voelde het minder groot. Nu ligt er alleen nog een rol in een boog boven haar hoofd. Dat houd ook meteen warmte tegen met deze koude nachten. En ze slaapt al sinds de eerste nacht zonder problemen in haar bedje.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

De reden dat hij nog in de bak slaapt is idd omdat het bed nog te groot voor hem was. Hij kwam gewoon niet in slaap. Toen hij eenmaal in de bak lag, viel hij vrij direct in slaap.

Was ook niet van plan hoor om alles tegelijk te doen hahah… geef hem rustig de tijd om te wennen!

Ik vind t altijd een beetje eng klinken met die rollen/kussens langs het bed. Bang dat ZL gaat draaien en er met zn hoofd tegenaankomt en dan … brrr

Groetjes Evelien

Nee hoor is niet eng. Als je ze goed oprolt dan kan er niks gebeuren. Dan zijn het stabielen masieven dingen. Morgan heeft er ook nog steeds 1 in haar bed en die ligt er wel met haar hoofd tegen aan maar dat kan geen kwaad. En beetje bij beetje gaat ie meer naar boven tot ze hem niet meer nodig heeft. Op zit moment houd het ook lekker de warmte tegen. Ze is een ontzettende koukleum. Dus zo heeft ze een warm knus nestje. Oh ja en de legt ook wel eens haar knuffeldoekje tussen de rol en de speen, voordeel is dat mamma dan niet haar speen hoeft terug te geven want die valt niet uit.

Groetjes,

Michèle

Hallo,
Met die speen snap ik niet helemaal, wil je zeggen dat de speen dus niet uit haar mondje kan ??? Lijkt me juist erg gevaarlijk. Stel dat ze een keer moet spugen en daardoor de spuug niet wegkan ???
Gr. Natasja

[/url]

Nee hij kan er gewoon uit hoor, Ze duwt alleen zelf het doekje tussen haar speen en de rol, maar ze draait ook regelmatig naar de andere kant toe dus hij ligt niet vast. Alleen laatst had ze een nacht dat ze steeds de speen terug moest en nu ze die rol heeft tegen de kou hoef ik er minder uit. Nee geen zorgen dames als er 1 goed op der dammetje let zijn wij het wel. Ze heeft ook een babyfoon met camera want ze gaf heel veel op en is daar bijna in gestikt. Ze bleek kiss te hebben en dat is behandeld en samen met Nutrilon AR is het spugen over gelukkig. Het was meer gekscherend dan serieus bedoeld.

Groetjes,

Michèle

Nog even, Morgan slaapt zo ie zo met een spuugdoekje op haar hoofd. Zonder kan ze niet in slaap komen omdat ze heel snel afgeleid is. Bij het cb nagevraagd en het kan geen kwaad. En als ze het zat is dan trekt ze het zelf weg.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Waarom je afbouwen met de bakerzak> Puck heeft er 8 maanden in geslapen…

Groet Loes

de pb moet je gaan afbouwen voor de 6 maanden… dit omdat het omrollen etc gevaarlijk kan zijn want ze kunnen zich dan niet gemakkelijk weer terug rollen.

afbouwen van de pb (hier was het een inbakerdoek) viel me erg mee… ik zag er enorm tegenop! Je moet 1 slaapje afbouwen… en dit 3 dagen vol houden… gaat het goed dan de volgende slaap tot je hem niet meer nodig heb! maar gaat het niet goed dan weer minimaal een week de pb aandoen… anders val je weer in het oude ritme! net als met het starten moeten ze er even aan wennen maar wees ook hier in consequent en bied duidelijk rust en regelmaat aan. Leg je kind in een slaapzak… !

bv heb ik niet gegeven … (tja 2 weken maar… ) dus kan ik je niets over vertellen…

succes ermee…

Dank je wel voor jullie reacties…
Morgen beginnen met PB afbouwen na de 0600 voeding. Dan is hij vaak zo slaperig dus dat moet wel goed gaan. We zullen zien…spannend!!

Groetjes Evelien