Van 6 naar 5 flessen? Teveel?


#1

Hallo,
Even een vraagje. De onzekerheid slaat weer toe. Ben er alweer zolang uitgeweest. Mijn dochtertje is namelijk alweer bijna 5 en nu hebben we na lang proberen een zoontje gekregen. Allemaal hartstikke gezond, maar ben er wel weer even uit. Hij is morgen 9 week dus 2 maand. Slaapt bijna door en als hij door slaapt geef ik hem 5 flessen. Als hij niet doorslaapt krijgt hij 6 flessen. logisch. Maar als ik 5 flessen ga geven geef ik hem 5x 180ml water met 6 schep nutrilon. en bij 6 flessen 6x 150ml water met 5 schep. Is dit niet allemaal te veel. Het is natuurlijk precies dezelfde hoeveelheid, maar is het niet teveel voor zijn leeftijd? Ik moet donderdag naar het CB en dan weet ik hoeveel hij weegt, maar volgens mij weegt hij inmiddels meer dan 5 kilo.
Of ben ik nu weer lekker onzeker aan het worden?
Groetjes Carol


#2

maximaal een liter babyvoeding per dag.

richtlijn is 120 tot 150 ml per kg lichaamsgewicht per dag.

en verder : volg je gevoel… borstgevoedde kindjes weet je ook niet hoeveel ze drinken


#3

Ik ben er ook al even uit ( ze zijn hier al 10 en 8 jaar inmiddels ) en heb daarbij bv gegeven en op vraag gevoed. Ik ben zowiezo nooit zo van de schema’s geweest. Ben benieuwd wat het cb zei.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Niet te strak aan hoeveelheden en schema’s vasthouden. Zelf heb je ook niet elke dag op precies dezelfde tijden zin in precies dezelfde hoeveelheden van precies hetzelfde eten.

Baby’s zijn ook mensen, dat wordt nog weleens vergeten.

Groetekes, Sje


#5

Over het gewicht; heb je niet een weegschaal voor jezelf? Want dan kun je ook je kind wegen he!

Wij deden niet aan vaste tijden en aan het aantal cc’s. Zoals borstvoeding op verzoek werkt, kun je met flesvoeding ook snel genoeg zien wat je kindje nodig heeft en van je vraagt.
Los van de klok en van de cc’s werkt vaak wel zo goed.

Groetjes Manderijn.


#6

En hij is me toch flink gegroeid!!! 6,3 kilo. Hij heeft dus gewoon zoveel nodig. Mijn dochter was echt een scharminkeltje. CB was tevreden en zei dat het goed was. Niet dat ik me daar veel van aantrek. Voor mijn gevoel kom ik daar alleen om te wegen en meten en inentingen. Voor mijn gevoel was 5 voedingen van 180 best veel. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat mijn dochtertje nooit zo’n innemer was. Maar hij doet het goed. Wordt vast een beer van een vent later. Er was nog een babymeisje van 6 maanden die was net zo groot en net zo zwaar als hem. Dat was wel even lachen. jongens zijn nu eenmaal wat grover. In elk geval bedankt voor de reacties.
Groetjes