Van 5 naar 4 voedingen

Hoe hebben jullie dat gedaan: van 5 naar 4 voedingen?? Joey krijgt nu 4x 180 cc en laatste fles rijstebloemfles 210cc, we moeten m nu wakker maken voor de laatste fles en die dringt ie nog maar voor de helft…
smorgens moet ik m ook wakker maken anders slaapt ie zo door tot 10 uur.
het cb zei als ie op 4 voedingen overgaat moeten dat flessen van 200cc worden dat heb ik geprobeerd maar dringt ie lang niet leeg, hij is heel blij en groeid goed nu ruim 5 maanden en laatste cbbezoek 6600gram 2 weken terug…
wat denken jullie?

groetjes Jonne mama van Joey

je hoeft echt niet perse op te hogen. ik zou gewoon 180 blijven geven als hij om meer vraagt dan naar 200 gaan.
wij hebben hem gewoon niet wakker gemaakt voor de late fles en hij sliep vanzelf door tot 5 uur smorgens. dan ben je eigenlijk al geslaagd. en dan om 5 uur de eerste fles geven en vanaf dan die 4 uur tussen laten. met de tijd worden ze steeds later wakker. waarom maak je hem wakker smorgens? dat bewijst al dat hij voldoende heeft aan 5 flessen waarschijnlijk heeft hij daardoor geen behoefte aan de ochtendfles. ik zou lekker door laten slapen en kijken hoe laat hij dan komt. succes ermee…

Lilypie First Birthday tickers

Laatste fles niet meer doen… waarschijnlijk wordt hij s’morgens wel eerder wakker dan 10.00. Je ziet al dat hij hem niet meer nodig heeft: drinkt hem niet op, zijn nacht begint eigenlijk pas als jij hem de 22.00 voeding geeft vandaar dat hij zo lang slaapt. Als je hem nu eens om 19.00 de laatste geeft zal hij de volgende morgen ook rond 7.00 of iets later komen. Wij zijn met 3 maand al gestopt met de laatste fles dus ik denk dat Joey dat ook wel kan. Je kan dan idd de flessen overdag gaan verhogen maar dat hoeft niet persé.
Je ziet vanzelf of hiuj meer overdag nodig is en dan doe je wat meer in de fles. Eerst even kijken hoe het gaat met de laatste voeding.
Succes

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Wij gaan vanaf morgen de stap wagen om de laatste fles weg te laten. Ik blijf wel gewoon geven wat ik nu ook geef. ik ga de flessen niet ophogen. Maar Muriel is altijd al een vrij slecht drinker geweest. Als ik merk dat ze toch niet genoeg heeft dan kan ik het altijd nog ophogen. Wel spannend he?

Ik zou de laatste fles weglaten en eerst de flessen in verhogen en dan kijken of hij meer wil of niet.
Toen wij van 3 naar 4 flessen gingen ben ik ook gaan verhogen maar heb dat later weer terug gedraaid omdat Dion genoeg aan minder had dus niet overvoeden. Maar zorg natuurlijk wel dat ze voldoende vocht binnen krijgen.

hee,

toevallig vorige week overgegaan naar 4 voedingen. Ons schema is nu:
07.00 fles 180cc
12.00 fles 180cc
14.00 beetje groenten
16.00 fles 180cc
18.00 fruit heel potje
naar bed, hij wordt dan rond 9 u wakker en krijgt dan fles 210cc 2 sch rijstebloem en slaapt dan door tot 07.00

Wij hebben het geprobeerd en het werkt zo, terwijl als we de fles om 20.00 uur gaven, dan werd hij om 1u wakker voor een fles.

succes!

22-12-2009 colin geboren

Wanneer gaan jullie over op 4 flessen?

Onze zoon heeft het volgende schema:

6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 uur 165 ml
22.00 uur: 180 ml.

Hij groeit goed en is tevreden. Wel moeten we hem altijd wakker maken om 22.00 uur. Hij krijgt nog geen fuit oid. Of kan ik er minder dan 4 uur tussen laten?

's Morgens de eerste fles om 6.00 uur moet hij houden, ivm mijn werk. Hij drinkt zijn laatste fles wel helemaal leeg, maar slaapt dan weer rustig verder (zelfs som te moe om een boer te doen). Dus eigenlijk slaapt hij van half 8/ 8 uur tot de volgende ochtend 6.00 uur, met uitzondering van de tijd dat hij zijn laatste flesje drinkt.

Ik hoor het graag van jullie, want het is ons eerste kindje.

Wij zijn met 3 maand van 4 naar 5 flessen gegaan omdat Dion bijna niet wakker te krijgen was voor de laatste fles dus hebben we de 5de fles verdeeld over de andere 4 en kreeg de laatste fles tussen 20.00/21.00 en sliep dan door tot de volgende morgen.
Het is vaak een kwestie van proberen en gewoon doen. Maar ja wat voor het ene kindje werkt werkt voor het andere kindje helemaal niet.

@Mooie_zoon2010: mijn ervaring is als ze er aan toe zijn. dus als ze er zelf niet wakker voor worden wij zijn met 2,5 maand al van 5 naar 4 flessen gegaan. dit vond de cb ook goed. dus ik zou gewoon laten doorslapen en kijken wanneer die komt dan merk je het vanzelf wel

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Wanneer gaan jullie over op 4 flessen?

Onze zoon heeft het volgende schema:

6.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 uur 165 ml
22.00 uur: 180 ml.

Ik hoor het graag van jullie, want het is ons eerste kindje.

ook onze eerste! dus alles is proberen en aftasten maar dit forum is ergg handig.
Joey is nu 5 maanden en een week… en nu zijn we twee dagen met 4 flessen bezig en hij krijgt half 8 zijn laatste fles valt rond 9 uur in slaap en word sochtends 7 uur wakker… precies zoals jullie zeiden! heerlijk…
kan ik zelf ook weer een uurtje eerder naar bed.
7.00 -(10.00fruithapje) 11.00 - 15.00 180cc 19.30 210cc met 3 lepels rijstebloem.

quote:
Wij gaan vanaf morgen de stap wagen om de laatste fles weg te laten. Ik blijf wel gewoon geven wat ik nu ook geef. ik ga de flessen niet ophogen. Maar Muriel is altijd al een vrij slecht drinker geweest. Als ik merk dat ze toch niet genoeg heeft dan kan ik het altijd nog ophogen. Wel spannend he?

inderdaad spannend
ben ook nog de eerste in vrienden kring en buren omgeving dus kon ook niet echt overleggen met andere, dus dit forum is ideaal!

super bedankt voor al jullie reacties joey doet t nu al goed naar 2 dagen ik denk hij moet even wennen! maar ik denk dat ie nou gwn blij is dat moeders m niet elke keer midden in z’n slaap wakker maakt om te drinken haha

Demi is nu bijna 6 mnd (9 juni)
al meer als een maandje zitten wij op de 4 voedingen.
hij slaapt altijd tot een uur of 8 en gaat zo rond 9 uur naar bed
de 5 voedingen redden wij niet en geven nu in de ochtend en de laatste voeding rijsterpap erbij
we moesten hem ook wakker maken volgend het cb maar naar een paar dagen zijn wij daar mee gestop.
Demi is vrolijk, bewegelijk en groeit lekker
groetjes