Van 5 naar 4 voedingen

Hoe hebben jullie dat gedaan: van 5 naar 4 voedingen gaan. Mijn dochter krijgt nu 5 x 180 cc (incl voeding). Voor de laatste fles, rond 11 uur, moeten we haar wakker maken en smorgens maak ik haar ook meestal maar wakker, rond 8 uur. Dus volgens mij kan ze wel naar 4 flesjes Verdeel je dan die 5 voedingen over 4 flesjes, dus dat je ong even veel geeft? En hoeveel uur laat je dan tussen de flesjes zitten? (nu 4 uur)

Ik ben bij Indy gewoon op een gegeven moment gestopt met haar wakker te maken voor de laatste fles. Je hoeft de hoeveelheid van 5 flesjes niet te verdelen over 4 flesjes hoor. Ik weet niet hoe oud je dochter nu is. Indy is 6 maanden en krijgt 4 flessen van 210 cc (water) en er zit meestal 4 uur tussaen.

07.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur

Zij gaf op een gegeven moment ook zelf aan dat ze aan 4 flesjes genoeg had.

Groetjes
Annemarie

ook wij hebben sonne op een gegeven moment gewoon door laten slapen

bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik haar maar laat doorslapen binnenkort

Onze dochter is 3,5 maand, ook ik heb het idee dat ik haar voor de fles van 23.00 echt wakker maak in haar diepste slaap. Ze drinkt m wel slapend helemaal leeg.

Vanaf welke leeftijd kan je overstappen naar 4 flessen? Ze krijgt er nu 5 van 180 ml.

Mamamiek

Hoi Mamma Miek

Mijn zoontje Dilan is nu 4 maanden oud en bij hem ging het ook precies hetzelfde, het was zelfs zo erg dat als ik zijn luier aan het verschonen was hij bijna altijd gewoon door sliep of heel geiriteerd keek, maar toch at hij de fles op.

Een week geleden ging ik het zelfde ritueeltje af en toen ik de fles in zijn mond wilde stoppen deed hij zijn lippen stijf op elkaar, hij wou echt niets drinken.
en die nacht heeft hij ook gewoon goed doorgeslapen.

Maandag op het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat hij in principe nog wel 5 flessen nodig heeft, maar ik ga hem echt niet meer wakker maken.

Drinkt je dochtertje de fles altijd helemaal leeg? Zo ja, dan kan je haar misschien wat meer aanbieden. En ik zou het gewoon een nachtje proberen.
Word ze tussendoor wakker dan zou je haar met een speentje kunnen proberen te sussen.

Ik wens je veel succes met wat je ook besluit te doen.

Groetjes

Stella van Es