Hallo dames,
ik ben Eef en nieuw op dit forum. Ik merk dat ik vaak forums raadpleeg om te kijken hoe andere moeders het doen en ik bedacht me, waarom zou ik niet gezellig meekletsen.
Ik had de volgende vraag:
Ik heb een zoontje van 4 maanden. Hij is 7 kg. Hij zou dus van 5 naar 4 flessen mogen. Hij drinkt 170/180 ml per keer. Het consultatieburo gaf groen licht om de late voeding af te bouwen of in 1 x te stoppen, ik moest doen waar ik mij zelf prettig bij voel.
Ik lees veel verschillende reacties. Over een maandje zou hij in overleg al bijvoeding krijgen volgens de consultatieburo arts. Is dit dan wel zinvol? Ik bedoel hiermee, dan ga ik hem 4 flessen geven om daarna met fruit te gaan beginnen.
En omdat hij een late fles gaat missen moet ik hem meer gaan geven tijdens die 4 flessen. Maar 30 ml per keer er ineens bij is best veel natuurlijk.
Ik moet hem altijd wakker maken om 22.30 uur voor de late voeding, hij is nog nooit zelf gekomen voor die voeding. Als hij eenmaal wakker is dan gaat de fles ook helemaal op. Denken jullie dat mijn zoontje eraan toe is of zouden jullie in mijn geval wachten tot 5 maanden als er toch verandering gaat plaatsvinden in zijn eetpatroon (ivm fruithapje, papfles e.d.)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Eefje