Van 5 naar 4 flessen

Nu krijgt Demi 5 flessen van 180cc en een half potje fruit en een half potje groente. Dit is ongeveer zijn schema: 18.00 - 10.00 - 12.00 fruit - 14.00 - 17.00 groente - 18.30 - 22.00 papfles.
Ik heb van de week geprobeerd om hem 4 flessen (210cc) te geven, maar hij schopt heel het nieuwe schema in de war met zijn slaapjes! Ik wilde het volgende schema proberen: 8.00 - 10.00 fruit - 12.00 - 16.00 - 18.00 groente - 20.00 papfles.
Hij heeft heel erg moeite met de grote hoeveelheden (hij eet ook al zijn flessen van 180cc niet helemaal op). En hij slaapt 's ochtend vaak van 11.00 tot 14.00 uur. Moet ik hem dan voor zijn fles wakker maken? Anders kom ik 's avonds in de knoop. Dan is die laatste fles weer pas om 22.00 uur? Of moet ik gewoon nog even wachten…

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

Halve potjes groente en fruit van 4+ ?
Dan zou ik persoonlijk wachten met een fles er af te doen tot hij hele potjes eet… Of mag hij om een bepaalde reden geen hele potjes?

Groetje Anouk

Ja, hij mag wel een heel potje, maar ik moest het rustig opbouwen. Hij krijgt nu pas 2 weken fruit en groente. Week 1 heb ik hem een paar hapjes gegeven. Week 2 een half potje. Volgende week wilde ik hem weer wat meer geven en de week daarop een heel potje. Of is dat te snel?

Saskia

Volgens mij mogen ze best een heel potje als ze het lusten hoor. het zijn nog van die kleine potjes toch die je nu hebt? Wat betreft de flessen; als je kindje ze niet leeg drinkt kan er misschien best een af. Ik zou het gewoon proberen. Bij Minke veranderde haar schema ook regelmatig door de voeding/ flessen, maar ze pakken vaak weer snel een nieuw ritme. Ik maak Minke wel altijd wakker voor voedingen, maar niet op de minuut precies hoor. Het is ook een verschil of ze dan al 2 uur slapen of net een half uur, vind ik…
Het is gewoon een beetje zoeken en op je gevoel afgaan.
Succes en groetjes!

met 5 maanden zat dylano ook op 4 flessen en was alleen de laatste om een 210 de rest 180 had ze eerst inderdaad allemaal verhoogd en hij at ze ook wle allemaal op en ook zijn groente en fruit maar er zat geen actie meer in die zat veel te vol hahahaha. wel makkelijk als je kindje het zelf aangeeft doet dylano pas sinds een paar weken is wel zo makkelijk

Groetjes Michelle

Dani is 5,5 maand en krijgt ook 4 flessen. Hij heeft die 4 flessen eigenlijk al sinds dat hij een maand of 3,5 is. Dat ging dus eigenlijk best snel. Hij krijgt 4 flessen van 210 + 7 scheppen. Sinds vorige week krijgt hij nu ook fruit en groente. Fruit sinds gister een heel potje en groente ook bijna. Het schema is ongeveer.
tussen 07.00-08.00 1ste fles
rond 09.30/10.00 fruithapje
tussen 11.00-12.00 2de fles
tussen 15.00-16.00 3de fles
rond 17.30/18.00 groente
tussen 19.30-20.30 laatste fles

Tijdens wisselen nog weleens omdat Dani volgens mij zijn schema een beetje aan het omgooien is. Normaal sliep hij 's ochtend om 09.00 meestal nog wel een uurtje. Maar sinds een paar dagen wil hij dat niet meer en gaat hij pas na zijn fruithapje. Dan slaapt hij meestal tot aan de 2de fles. 's middags is zijn langste slaapje (2-2,5 uur) en dan meestal ook wakker net voor zijn 3de fles, Het slaapje rond etenstijd vervalt nu ook af en toe.

Ik denk dus dat je prima naar 4 flessen kunt gaan. Je zou kunnen kijken of Demi na het fruithapje wil slapen en dan als hij wakker wordt zijn 2de flesje?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Merel mocht tot 6 maanden nog geen bijvoeding, maar wel al 4 flessen. Eerst gaf ik 180+6 per fles (en 's-avonds een beetje rijstebloem erbij), maar daar had ze niet genoeg aan. Ze had te weinig plasluiers en kwam ineens ook 's-nachts, terwijl ze vrij snel doorsliep. Ik mocht toen 210+7 per fles geven. Jij geeft al bijvoeding, dus volgens mij mag je inderdaad naar 4 flessen. Ons schema was toen: 06:00 uur - 11:00 uur - 14:00 uur - 19:00 uur. Toen ik mocht beginnen met bijvoeding, moest ik weer naar 180+6 omdat ze anders te vol zat voor de bijvoeding.

Groetjes Natasja

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ga het gewoon proberen.
Gisteren heeft Demi per toeval maar 4 flessen (180) gehad, omdat hij zoveel geslapen heeft. Ik heb hem om 18.30 uur zijn groentehapje gegeven (2/3 potje) en om 21.30 uur zijn laatste fles (met 2 schepjes rijstebloem). Vanmorgen werd hij pas om 6.15 uur wakker. Eerst heeft hij liggen spelen, maar om 7.00 uur kreeg hij honger en heb ik hem zijn 1e fles gegeven.

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik ga proberen om het schema van Saro aan te houden. Ik denk dat dat ook wel goed zal zijn voor Demi. Heb jij die laatste fles steeds vroeger gegeven of heb jij die in 1x vervroegd naar 20.30 uur?

Saskia

Ik weet niet wat hij met slapen gaat doen natuurlijk maar hier zit de laatste fles sinds een week op 4 om kwart voor 7 - 7 uur en dan de eerste voeding weer om 7 uur

Groetjes Michelle

Nou, ik heb het dit weekend geprobeerd en het gaat hartstikke goed! Demi wilt zijn eertste fles om 6.30 - 7.00 uur en met al zijn geslaap is de laatste fles keurig om 20.00 - 20.30 uur. Alleen gaat Demi al om 19.00 uur naar bed! Ik heb hem voor zijn laatste fles wakker gemaakt om 21.30 - 22.00 uur. Ik dacht, als ik hem toch moet wakker maken, laat ik hem eerst even lekker slapen.

Is dit slim of moet ik de dag zo gaan indelen dat hij, als hij gaat slapen, zijn laatste fles krijgt? Ik ben dan alleen bang dat hij 's nachts wakker wordt…

Saskia

Kun je hem ophouden tot een uur of 8?
en anders zou ik het gewoon proberen de laatste fles te vervroegen kun je met iedere keer een kwartiertje doen maar ook gelijk in 1 keer. hier pakte dat goed uit

Groetjes Michelle

Ik zal het eens proberen en hopen dat ie dan ook tot 6.00 uur door slaapt…

Saskia

Ik heb geprobeerd om hem wakker te houden tot 20.00 uur, maar dat is me niet gelukt. Het was gewoon zielig. Hij lag helemaal met z’n oogjes te draaien van de slaap!

Ik geef Demi nu 4 flessen van 180 (210 is veel te veel) en een potje fruit (3/4) en groente (heel potje). Ik maak hem nog steeds wakker voor de laatste papfles om ±21.30 uur. Ik doe dit liever dan hem na een half uurtje slaap wakker te maken. Hij slaapt heel goed door (vanmorgen 6.30 uur omdat ik er zelf uit ging) dus ik laat het voorlopig maar even zo…

Bedankt voor alle tips!
Saskia