Van 5 naar 4 flessen

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen hoe ik van 5 naar 4 flessen kan gaan.
Milan drinkt nu 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes, maar daar laar hij bijna altijd wel +/- 60 cc van staan.
Hij is nu 3 maand, en weegt 7 kilo.

Is het ook wel verstandig om dan naar een fles minder te gaan? en moet ik hem dan iets anders extra geven of hoeft dat niet?

Liefs Vanny

Groetjes Vanny, mama van Milan

Over schakelen naar 4 flessen gebeurt toch alleen maar als het kindje ook goed fruithap eet? Dan is die fruithap de vochtvervanging van die fles die uitvalt.

Ik zou er niet zomaar een fles tussenuit laten vallen zolang hij nog geen fruit krijgt.

Groetekes, Sje

Volgens mij is het ook zo wat Sje zegt
Fruit word de vervanger van de 5de fles
Ik zou het anders zo maar ff laten en hem heerlijk zijn 5de flesje lekker laten drinken
Fruit mogen ze van het cb nog niet he (de zeurpieten)
Moet wel ff erbij zeggen allebei mijn ventjes zaten met 3 maanden aan het fruit hoor en ze reageerde er prima op

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ze moeten inderdaad tegenwoordig sneller van die flessen af zeg
ik ben van 5 naar 4 gegaan door de avond fles weg te laten , maar niet met drie maanden hoor ,veel te vroeg
je moet wachten tot er genoeg fruithapje ingaat dan zou je een fles kunnen laten vervallen , en welke dat is , is voor iedereen verschillen ik heb eerst de laatste laten vervallen
en straks laat ik de fles van 1600 vervallen , als ze brood gaat eten en pap , schuif ik het fruithapje naar 1600 inplaats van de fles
en drie flessen blijven ze dan best wel weer een tijdje hebben
maar met drie maanden hebben ze nog best 5 flessen nodig hoor en zeker als ik lees dat hij nog niet zoveel per fles drinkt

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Het leek mij ook wel vroeg om naar 4 flessen te gaan.
Ik laat het zo nog even…
Geniet er van als mijn mannetje lekker aan de fles zit.

In ieder geval bedankt voor de reacties

Groetjes Vanny, mama van Milan

Mijn zoon is op dit moment 15 weken. Vorige week, dus bij 14 weken, is ie over gegaan van 5 voedingen naar 4 voedingen. Ik had hezelfde: 5 voedingen kreeg ik er gewoon niet meer in. Hij liet zoveel staan. Dus ik heb 4 flessen van 220 cc aangeboden en toen dronk ie om de 4 uur wel gewoon zijn flessen (bijna) leeg. Gisteren was ik bij de arts van het consultatieburo en die vond het prima. Als mijn zoontje 4 voedingen krijgt en dan tussen de 180 en 220 cc drinkt is dat prima. Bijvoeden met fruit ofzo is niet nodig. Hij krijgt genoeg binnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes,
Sacha