Van 5 naar 4 flessen en steeds vroeger wakker

Hoi, ik kan het wel een beetje nuanceren, er verschenen hier ongeveer elke dag in het forum topics over schema voor baby van 4 maanden en dan de volgende topic was over een schema voor een baby van 16 weken… Voor ons zagen we daar geen verschil in,op een gegeven moment heb ik dan ook gezegd, gebruik de zoek functie hier eens, want anders komen er mensen niet weer terug omdat het alleen nog maar over schemaatjes voor baby’s gaat.Terwijl mensen ook peutertjes en kleuters en schoolgaande kindertjes hebben!!

De periode van schema’s ligt achter de meesten en ja er staan tig topic met hele goede tips in de zoekfunctie

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Vind het wel jammer van de schema"s. Het is altijd makkelijk om even te vragen aan iemand anders wat die ervan denkt. In de vorige topic kan je vaak toch niet je antwoord vinden.
Als de periode van schema’s achter de meeste ligt dan moet je geen forum maken voor baby’s van 0 tot 1 jaar.
Of 1 waar duidelijk staat dat het niet over schema’s mag gaan.
Veel problemen van kleintjes gaan toch over de schema’s. En het is handig om jouw schema aan iemand uitteleggen.
Moeders met oudere kinderen kunnen toch gewoon naar de andere forums gaan die daar speciaal voor zijn.
Je zegt dan sommige mensen niet meer terugkomen, maar ze blijven ook weg als je niet meer over schema’s mag praten ( niet meer mag neerzetten). Want laten we wel wezen, wie heeft er last van ???

Liefs Angelique

Hoi hoi
Ik ben blij dat karelsmam haar schema met mij wilde delen want zodoende zag ik in waar het bij mij verkeerd zat . Ik heb daardoor het ritme van mijn kleintje ontdekt . Ik heb de zoekservice ook wel bekeken maar niet gevonden wat ik zocht .
Dus bij deze bedankt karelsmam . Vandaag heeft het weer prima gegaan . Mijn man zit hem nu zijn papfles te geven en dan gaat hij weer lekker slapen . Deze mama hoopt dat het vanacht weer zo gaat als afgelopen nacht .

Groetjes Dorethe

angelique er zijn er genoeg die hebben geklaagt ik vond het ook niet nodig in de zoek machine staat genoeg als je ht goed intikt

elk kind heeft baad bij een andere schema en ik zelf persooonlijk vind dat je zelf je weg daarin moet vinden tuurlijk kunje het iemand vragen maar de zoek functie is er niet voor niets

Gewijzigd door - lieke33 op 09 May 2008 21:44:20

Als je overal zelf je weg in moet vinden hoef je ook geen forum te beginnen.
En misschien bij de regels zetten dat je geen schema’s mag opschrijven en bespreken, De mensen die klagen die hebben zelf zeker geen last gehad met schema’s. Ik vond het erg handig om schema’s te bespreken en meerdere met mij.
Ik kan er toch niks aan doen dat anderen dit probleem niet hebben en misschien die tijd al achter hun hebben.

liefs angelique

dat andere mensen klaagden komt niet door wat jeij zegt maar puur het feit dat er te veel schema’s werden neergezet hoor.

en ja mensen mogen klagen en de mods zagen dit ook het forum is er niet om constant toics over schemas neer te zetten

en nogmaals kijk maar eens in de zoek functie dan zieje genoeg schemas staan

he dames, het is fijn een plek te hebben waar je over je kinderen kan schrijven toch?
ik zeg toch nergens vanaf nu geen schema’s meer?

ik zeg alleen dat er op een bepaald moment alleen nog maar schema’s voorbij kwamen en dat we toen gezegd hebben, kijk eens bij de zoekfunctie.

Als jullie je vinden hier, bij elkaar en jullie kinderen zitten net in dezelfde periode, joepie niets lekkerder dan dat. Daar is Ikkeben ook voor

maar stel jij plaatst vandaag mijn kind is x maand oud, je krijgt antwoord van miep en miep plaatst morgen dezelfde vraag en overmorgen jij weer etc etc.en truus nummer 4 plaatst in een tijdsbestek van 2 dagen weer dezelfde vraag terwijl het gisteren en eergisteren ook al gevraagd is…

Dat bedoelen we hier met plaats aub niet al teveel schema´s. maar als een schema in je antwoord past prima!

Zeker als het je eerste kind is is niets fijner om te horen dat je niet zelf het wiel weer hoeft uit te vinden maar nogmaals

Kijk even iets verder op ikkeben.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Goedemorgen allemaal !!!
Jaaaaaaaa mijn ventje heeft de hele nacht geslapen . Ik heb geen kickje gehoord . Hij lag er om 9 uur in na een lekkere papfles en was vanmorgen om kwart over 7 wakker . Heerlijk !!!

En Karelsmam hoe is het bij jou vergaan ???
Ik hoop ook zo ongeveeer .

Groetjes Dorethe

Hoi Dorethe, nou dat is sterk - ik zit hier net te lezen.

Karel is gisteravond om zeven uur op bed gelegd (hij was helemaal op) en heeft doorgeslapen tot vanmorgen half zes. Da’s dus nog iets te vroeg, maar ik vind het helemaal niet erg. Zeker niet als je bedenkt dat mijn kereltje vandaag pas officieel vier maanden oud is. Hopelijk houdt hij dit een beetje vol, zodat ie kan wennen aan het idee van zo’n lange ruk doorslapen.

Gefeliciteerd met Tims resultaat, ik ben blij dat het zo goed is gegaan.

Karelsmom~

hai kim,

Ik snap wat je bedoelt, het is niet handig als er meedere dezelfde topics staan. Maar in deze topic was het toch helemaal niet vervelend ?? Ze hebben er allebei wat aan gehad. Maar ik reageerde eigenlijk op lieke die zei liever geen schema, maakt in deze topic toch niks uit ??
Nou ja laat maar.

Even vraagje aan karelsmom, krijgt jouw kindje nu op 7 uur laatste fles ?? Daimy is nu 6.5 maand en de laatste voding is om 9 uur, omdat ik anders niet uit kom. Hoe heb je dat vervroegd ??

Liefs Angelique

Hoi Angelique, nou ik heb eigenlijk niet echt netjes afgebouwd, zoals ik misschien wel had moeten doen, maar ben op een gegeven moment gewoon gestopt met die laatste fles. Hiervoor kreeg hij die een tijdje om half twaalf, toen om half elf, hier vlak voor om tien uur, en na een gesprek op het CB waar ze zeiden dat ik het best een keer mocht proberen om die fles nu gewoon weg te laten. Dat heb ik uiteindelijk dus gedaan. De eerste twee nachten waren onderbroken (maar niet heftig voor mij) en vannacht dus voor het eerst doorgeslapen. Alhoewel hij nog wel te vroeg wakker wordt. Maar dat komt nog wel, denk ik. Ik haal hem steevast pas om half zeven van zijn kamertje, hij weet inmiddels dus wel dat ie er voor die tijd gewoon niet uitgehaald wordt. Ik laat hem dan trouwens niet huilen, hoor, maar ga naar hem toe voor een slokje water of een speen, en een aai over zijn bol - maar pas om half zeven doe ik de gordijnen open en praat ik hardop. De ene keer werkt het beter dan de andere keer, maar ik geloof in regelmaat en de aanhouder wint.

Karelsmom~

angelique dan heb je mij verkeerd begrepen,je kunt beter op een forum eerst de zoek optie proberen eer je schemas gaat plaatsen dat bedoelde ik er mee anders krijge onnodig veel schemas

quote:
liever geen schema's neer zetten a.u.b.

stond latst ergens

Dit stond er toch ??? Er staat niet, probeer eerst de zoekoptie, en zet dan pas schema's neer. Maar ja het maakt ook niet uit.

Liefs angelique

ja angelique omdat dat er een ergens stond dit komt niet van mij zelf af
ik heb het toen ook gelzen en vandaar dat ik het er neer heb gezet anders krijge nogmaals te veel schemas

quote:
ja angelique omdat dat er een ergens stond dit komt niet van mij zelf af ik heb het toen ook gelzen en vandaar dat ik het er neer heb gezet anders krijge nogmaals te veel schemas
Ik snap wel dat je het heb neergezet, maar was handiger geweest met wat meer uitleg er omheen. Zoals kim het op schreef is het te begrijpen. Maar voor een nieuwe iemand die met een vraag zit komt het nogal raar en kortaf over.

Liefs angelique

Heee Karelsmam
Super !!! Kei goed !!!
En nou maar hopen dat ze het allebei vanacht en de volgende nachten volhouden hihihihi .

Ik durf hem alleen nog niet goed om 19.00 te geven ben bang dat het dan weer half 6 smorgens gaat worden . Ik werk er wel langzaam naar toe .

Groetjes Dorethe