Van 5 naar 4 flessen en slecht slapen

Hoi hoi
Ik heb weer even een vraagje : Tim liet vanaf vorige week zondag ineens 4,5 a 5 uur tussen 2 flessen omdat ik hem meer ben gaan geven . Met het gevolg dat hij s’avonds om half 9 nog 2 flessen moest . Ik heb toen de laatste fles van half 11 laten vallen en door die van half 9 wat nutrix gedaan . Dit heeft ging best wel goed maar nu huilt hij de laatste paar nachten wel een keer of 3 een kwartier en valt dan weer in slaap . En s’morgens is hij om half 6 al wakker terwijl hij eerst tot 7 uur sliep .Hij is s’nacht heel erg onrustig wat hij eerst nooit was . Nu heb ik vanmorgen het CB gebelt en die adviseerde om de laatste fles wat te rekken en dus later te geven . Nu dacht ik met groente of fruit te beginnen zodat alles een beetje opschuift . Kan ik het beste met groente of met fruit beginnen en op welk tijdstip ?? Tim is 20 weken .

Groetjes Dorethe

hoi je kunt het bes eerst met wat fruit beginen,ik weet niet hoelaat hij de flessen krijgt.

wij deden meestal rond 10 uur

Hoi hoi
Dat is heel verschillend omdat hij nu ook heel verschillend wakker is . Eerst kreeg hij de eerst om half 8 , dan half 12 , half 4 , 7 uur en half 11 . Gisteren was het 7 uur , 12 uur , 5 uur en half 9 . Vandaag was het tot nog toe 6 uur en 11 uur . Als ik om 10 uur zou gaan geven dan moet ik hem er voor wakker gaan maken want hij slaapt tot hlaf 11 , 11 uur . Misschien is het iets om het dan meteen te geven ???

Groetjes Dorethe

moetje gewoon effe kijken wat voor het beste werkt gewoon tussen door geven

Hoi Dorethe,

Je hoeft niet perse om de 4 uur voeding te geven hoor.
Dit hebben wij nog nooit gedaan.
In het begin toen Anne nog erg klein was gaven we haar voeding als ze wakker werd na een slaapje. Soms was het om de 5 uur.
Ook 4 flessen in plaats van 5 is geen ramp.
Anne is haast 10 mnd en die zou nog 2 flesjes moeten maar wil hem alleen
smorgens nog.
Voor de rest krijgt ze sap. Ook bij het broodeten en nog wat yoghurt na.
Savonds voor het slapen gaan geven wij haar kwark met diksap.

Wij gaven Anne de fruit en groente tegelijk. Ging prima!
Niet eerst fruit geprobeerd en dan pas groente.
Bij de 1ste ook zo gedaan en ging gelijk goed.

Succes!
Groetjes Heleen.

elke/anne

zo moet het dus wel hoor eerst met fuit en dan met groente raar advies geefje overigens

om de 4 uur is het beste,en niet op verzoek dat doe je met borst voeding

en waarom groente en fruit tegelijk altijd eerst met fruit beginen en dan met groente was ok het advies van het cb.

een kind kan ookeen allergie heben

Hoi hoi
Ik geef hem ook pas de fles als hij wakker wordt . Er zit dan 4.5 a 5 uur tussen . Vanavond kunnen rekken tot half 10 de laatste fles ( op advies van het CB ) .
Ben benieuwd hoe het vanacht gaat . Ik ga morgen met fruithapje beginnen . Ik denk nadat hij na zijn eerste fles wakker is . Ongeveer 11 uur .
Bedankt voor de reacties .

Groetjes Dorethe

11 uur is prima toch dorethe hier verschilde het ook in het begin hoor met de tijden komt allemaal vanzelf wel hij is nog maar klein en moet zijn ritme eenmaal vinden

je kunt het fruithapje eerst proberen en dan later als hij het lekker vind
groente hap proberen na 2 weken of zo mag ook wel eerder

dorethe heb dit van de site kijk hier anders effe naar

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=9115

Lieke het is niet erg als je de flesvoeding een keer wat later geeft.
Dat komt echt niet zo nauw, en zeker als je kindje nog slaapt dan moet je hem
echt niet wakker maken omdat de 4 uur al weer om zijn.
Een babytje geeft het zelf wel aan als ie weer trek heeft.
En dit is zeker geen raar advies! Laat iedereen in zijn waarde.
Iedereen doet het op zijn eigen manier.
Bij ons op het cb gaven ze destijds het advies om gewoon met fruit en groente
tegelijk te starten en al met 4 mnd te beginnen.
Een vriendin die in eindhoven woont kreeg het advies tot 6 mnd te wachten.
Overal anders dus.
Het gaat er trouwens ook om dat ze genoeg vocht binnen krijgen en tijd is niet zo erg.

Groetjes Heleen.

tuurlijk is het niet erg als ze de voeding wat later krijgen vooral als ze slapen als ze wel eerder wakker zijn dan wel geven natuurlijk.

en ik laat wel degelijk iedereen in zijn waarde elke/anne

Hoi hoi
Nou ik heb hem vanmorgen een gepureerd peertje gegeven en dat vondt hij heerlijk . Hij hapte al vrolijk naar de lepel toe . Kei leuk om te zien . Hopelijk kunnen we het hiermee wat rekken want gister avond heeft hij om half 10 gehad en was vanmorgen om 7 uur wakker dus dat is weer normaal . Wel heb ik hem tussen door een keer of 3 gehoord . Dat wakker worden s’nachts is volgens mij dromen want hij is dan niet wakker . Zou misschien met zijn sprongetje te maken hebben .

Groetjes Dorethe

Hoi Dorethe,

Wat fijn dat hij zo lang heeft geslapen. Houden zo!
Kunnen jullie ook wat langer blijven liggen.
Hier om kwart voor 7 wakker.
Heb je vast een mooie foto van gemaakt van het eerste fruithapje.

En Lieke als je kleintje eerder wakker is dan kun je natuurlijk de fles e.d.
gelijk geven.
Dit deden wij ook destijds.
Maar slaapt ie nog dan lekker laten liggen.

Groetjes Heleen.

Hoi hoi
Met zijn eten gaat het nu prima . Om een uur of 11 fruithap en dan schuiven alle flessen een uur op zodat ik prima op half 10 uit kom . Alleen hij is nog steeds een paar keer per nacht aan het huilen . Vannacht wel 5 keer . Een kwartiertje huilen en dan is het weer over . Ik ga wel even kijken maar hij legt altijd gewoon met zijn ogen dicht . Zou het dromen zijn of het verwerken van de dingen van overdag ??? Hij is overdag ook wel heel erg druk met vanalles , omrollen , met geluid lachen zijn voeten pakken enz enz . Kom zo nogal wat nachtrust te kort .

Groetjes Dorethe