Van 4 naar 5 flessen nu om 05.00 wakker!

Sinds vorige week vrijdag is Joep van 5 naar 4 flessen gegaan.
Ik geef rond 13.00 een klein hapje (fruit of liga met sapje) om 18.00 een groentehap en dan krijgt hij om een uur of 21.00 zijn laatste fles met een eetlepel nutrix. Hij sliep de hele nacht lekker door tot zijn fles van 07.00 maar is nu om rond 5 uur wakker. Ik heb niet het idee dat hij dan honger heeft want hij is blij en vrolijk en meestal krijg ik hem met veel moeite wel weer even in slaap en krijgt hij gewoon om 7.00 de fles. 't is alleen wat vroeg…!
Is dit een periode van wennen (de eerste 2/3 dagen ging het goed) of moet ik iets veranderen?
Joep is donderdag precies 5 maanden

Hoi Anja,

Het kan zijn dat Joep moet wennen aan 1 fles minder.
Ik zou het nog een paar dagen aankijken en anders de fles met
pap wat later dan 21.00 geven.
Weet natuurlijk niet of dat helpt.
Wij geven Anne (19 week) de laatste fles om 21.30 en word elke
morgen om half 6 wakker.
Geven wij de fles om 23.00 wordt ze ook om half 6 wakker.
Anne wordt elke nacht een keer wakker zo rond 4 uur/half 5 en
dan kunnen we het nog rekken met haar speen.
Laat je nog wat horen als je een paar dagen verder bent! Ben erg
benieuwd.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 19 week

Hallo,

Is waarschijnlijk idd een periode van wennen. Hier wordt ons meisje ook meestal heel even wakker rond 2 uur. Gewoon speen indoen en dan slaapt ze terug verder. Wel niet te veel aandacht aan schenken. Want dan worden ze het gewoon en veranderd hun bio klok automatisch naar dat uur.
Hoop dat hij het snel gewend is om gewoon om 7 te eten!

Groetjes,

Tamara

Hoi Anja,

Zoë was de eerste week ook een uurtje eerder wakker dan normaal toen wij de laatste fles hebben laten vervallen. Zij kreeg om 19.00 uur de laatste fles met Nutrix. Overigens doe je best weinig Nutrix in de fles, wij deden altijd 4 maatschepjes van de Nutrilon, misschien kan hij er dan wat langer op teren.

Groetjes,
Inge

Ik heb ontdekt wat het probleem was!!!
Omdat Joep nu nog maar 4 flessen krijgt mag hij natuurlijk per fles wat meer.
Ik had het cb even gebeld en die zeiden dat hij nu 210 met 7 schepjes mag. Ik gaf nog steeds 180 met 6 schepjes. Daardoor was hij overdag ook wat meer ontevreden. Nu is dat helemaal over.
In de laatste fles doe ik nu 2 schepjes Nutrix. Je mag maximaal 3 geven tot 6 maanden dus die 3e kan er altijd later nog bij mocht het nodig zijn.
Gelukkig bleef Joep wel om 7 uur pas eten en hoefde hij niet 's nachts een fles. Hij gaf vannacht even een piepje, gauw de speen er in en hij sliep door tot half 7.
Ik hoop dat dit gewoonte word, half 7 is heel wat anders dan 5 uur! Hoewel het de laatste dagen ook om half 7 nog steeds midden in de nacht lijkt zo donker is het.

Ja dat is logisch 210 heeft hij echt wel nodig, dat had Zoë al met 3 maanden!
Overigens weet ik niet waar die 3 schepjes vandaan komen, zo staat het niet op de verpakking en ik heb er altijd 4 gegeven en dat ging prima hoor.
Ik sta zelf altijd om 6.00 uur op omdat ik 4 dagen werk en dat doet ook nog steeds zeer iedere morgen nu het zo donker is, echt ongezellig!

Groetjes,
Inge

Ik sta net als jij ook 3 dagen om 6 uur op. Vroeg! Maar het went wel.
Heb net even op mijn pak Nutrix gekeken en daar staat toch echt op dat een kindje van 4 maanden 2-3 schepjes mag.
Maar als het bij jou kindje goed gaat dan is er natuurlijk geen probleem.
Joep slaapt weer lekker door op zijn laatste fles, ga binnenkort de fles steeds wat eerder geven, ben benieuwd of hij dan ook door blijft slapen…