ja het is idd logisch dat je kindje de groente niet op krijgt na 2 uurtjes 200ml melk opgeslurpt te hebben
dat is normaal…als je echt naar 3 flessen wilt dan zou je eerst je schema moeten aanpassen…je zou dan met een fles moeten beginnen om 6 uur en dan om 10 uur fruit…en dan pas om 12 uur weer fles en om 15.00 uur groente en de laatste fles om 18.30 of 19.00 uur…dat is het meest logische zeg maar.
hiermee zou je kunnen beginnen en dan kijken of hij alles op krijgt. ze moeten idd wel 200gram groente en 200gram fruit op kunnen wil je naar 3 flessen toe.
mijn schema ziet er als volgt uit:
7.00 uur pap uit bord 180cc+7
10.30 uur fruithapje 200gram (dit word vanaf morgen om 11.00 uur omdat hij anders nog geen trek heeft)
12.30/13.00 uur fles 180cc
16.00 uur groente 200gram
18.30 uur fles 180cc
ik geef nog geen sap omdat hij dat niet nodig heeft blijkbaar…als hij dit allemaal eet dan zit hij eigenlijk propvol. maar als de jouwe meer wilt dan zou je bijv. om 14.30 uur nog een liga met 60 of 80cc diksap kunnen geven. zou geen 180 sap geven dat is echt veel en vult heel erg waardoor hij straks weer de groente niet op kan krijgen. zelfs een paar slokjes sap is al voldoende eigenlijk ze hoeven echt niet alles op.
ik zou als ik jou was niet afbouwen maar gewoon je schema in 1 keer aanpassen. wilt hij meer dan geeft hij dat echt wel aan. dan kun je altijd nog een klein flesje melk geven tussen de middag. maar in principe is het wel te doen hoor hier ook in 1 keer overgestapt. je hoeft de flessen niet op te hogen ze moeten 600cc vocht binnen krijgen op deze leeftijd. en dan zit er in groente en fruit ook nog 200cc vocht. dus dan zit je in totaal weer op 800cc aan vocht. de mijne krijgt 200 niet eens op. 180 is echt de max voor hem. maar wil je het zeker weten maak dan een flesje van 200 en kijk maar wat ie op drinkt.
je moet in principe tussen de eerste en de volgende fles ongeveer 5 uurtjes (later zelfs wat langer) tussen laten…dus om 6 uur, 12.00 uur, 18.30 is wel ideaal voor een goede start. en daar tussen in moet je de groente en de fruit geven.
dit is mijn ervaring ik hoop dat je er wat aan hebt…
groetjes,Selma