Van 3 naar 2 slaapjes

Goed zo wil je eigen plan trekken das het beste

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

dat zijn indd superaby’s Wil dat kon dylano die op tijd geboren is ook niet hoor!!! die zijn gek in dat boek

Liefs Michelle

Ik heb net even het hele topic gelezen, maar persoonlijk begrijp ik ook niet waarom je zoveel wilt veranderen. En waarom je zo in schema’s denkt. Mijn gedachten is dat als een baby slaapt hij het wel nodig zal hebben. Gewoon Bo lekker zijn eigen schema aan laten geven. Wil hij slapen gaat hij slapen en als hij wakker is geef je zijn eten. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat hij iedere dag op compleet andere tijden slaapt, naar bed gaat etc. Want structuur is ook belangrijk. Maar wij eten ook niet stipt op tijd onze boterham en de ene dag eten we ook meer dan de andere dag. Bo zal het lekkerste in zijn vel zitten als hij gewoon kan slapen wanneer hij dat wil. Dan maar gewoon 3 slaaptjes, hij zal het wel nodig hebben. Tim is ook altijd een grote slaper geweest. Pas tussen de 6 en 7 maanden ging zijn 3e slaapje eraf. Ze geven het vanzelf wel aan als ze er geen behoefte meer aan hebben.

Tim slaapt s’ochtends van 10 tot 11 uur en van half 2 tot 15. 00 uur a 15.30 uur. Soms slaapt hijs 'ochtends anderhalf uur, maar meestal een uurtje. Ook s’middags kan het nog wel eens afwijken, maar meestal zijn dit zijn tijden. Om 20.00 uur gaat hij naar bed en s’ochtends wordt hij tusssen 7 uur en half 8 wakker. Gisteren was hij een keer niet moe om 10 uur, hij was echt nog klaarwakker. Heb hem dus niet naar bed gedaan. Om half 12 werd hij moe en toen heb ik hem op bed gelegd en toen heeft hij tot half 3 geslapen. Dus ja dan maar een keer zijn boterham om half 3. Echt niet dat dit heel erg is voor een keertje. Nu ligt hij wel al sinds 10 uur te slapen.

Dit was even mijn advies, maar je moet gewoon kijken natuurlijk wat voor jou het beste voelt. Iedereen doet het op zijn eigen manier en iedereen heeft een andere mening. Gewoon doen wat voor jou het beste voelt, ongeacht wat iedereen daar van vind. Jij kent Bo het beste en weet het beste wat goed voor hem is.

Succes en het gaat vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Indd lekker van genieten ik hier helemaal geen knuffelkont

Liefs Michelle

Sanne is dus ook te vroeg geboren 1 maand. Inderdaad in het begin was haar ontwikkeling niet volgens het boekje. Ik heb er trouwens veel last van gehad. Dat ze te vroeg was. Huilbuien etc. Jij dan Wil? Zeggen ze ook mog kun je er lekker 16 week lang van genieten!!! Nou ik had toch liever dat ze 1 maand langer in mijn buik had gezeten. Die maand had ik emotioneel wel nodig. Maar goed het gaat stukken beter met mij. Dus niet zeuren verder. En kruipen doet Sanne ook nog niet hoor. Het boek Oei ik groei klopt ook allemaal met Sanne haar sprongen, gelukkig is die 6 maand sprong van haar niet zo lang geweest 2week ofzo. Maar wat ze na die sprongen kunnen volgens het boek!!! Nee dat gebeurt hier ook niet. Komt vanzelf.

Goh, Zal dan toch wel bij vroeggeboren zo zijn. Emoties. Kon je er wel goed over praten dan. Ik heb 2 lieve meiden leren kennen via zwangerschapscursus. Maar die hadden geen vroeggeborenen, maar wel last van emoties. Maar ik begrijp je volkomen. Ook ik kon niet genieten. En pas inderdaad toen ik aan het werk ging, ging het beter. Ik kon het toen beter loslaten. En achteraf gezien schieten bij mij ook de tranen in de ogen bij het zien van foto’s. En meid als je wat kwijt wil zeg het maar. Gaat het nu wel wat beter met je?
We moeten denk ik nu niet te ver doorschieten, want jouw topic ging toch ergens anders over!!! Maar ben wel benieuwd naar jou. Mag ik je opzoeken op hyves?
Groetjes Carolien.

Wij zijn nu een aantal dagen bezig met met de slaapjes van Dani terug te brengen van 3 naar 2 en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed gaat!
Na zijn middag slaap gaat hij dus niet meer extra naar bed toe. Nu moet ik wel zeggen dat het scheelt dat hij overdag ook goed slaapt de afgelopen periode. Soms op het KDV iets minder, maar dan wordt hij wel door alle kindjes vermaakt.
Meestal is hij rond 15.30/16.00 wakker en dan houden we hem dus op. Ik merk dat hij rond 18.00 uur wel moe wordt. We doen hem dan toch nog even te vermaken. We gaan bijvoorbeeld in badje/beetje spelen etc. Hij krijgt rond 19.00 uur zijn laatste flesje en ligt de afgelopen dagen uiterlijk 19.30 in bed. Van de week zelfs om 19.00 omdat hij echt moe was.
Gaat dan vrijwel altijd gelijk slapen (even afkloppen haha) en wordt rond het zelfde tijdstip wakker als dat ik hem om 20.30 in bed zou stoppen. Nl tussen 06.15 en 07.00. Vind ik netjes en hij slaapt dan in ieder geval tussen de 11 en 12 uur en dat was voorheen 10-10,5 uur. Dus tot nu toe is het positief!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn Saro!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

goed van dani saro

Liefs Michelle