Van 2 naar 1 slaapjes

Wanneer gaan ze van 2 naar 1 slaapje? Demi gaat de laatste tijd pas om 11.30 uur slapen tot ± 13.30 uur. Vaak valt hij 's middags in de auto nog een half uurtje in slaap, maar dat is het. Hij is toch nog veel te jong om zo weinig te slapen? Heel z’n schema is in de war! Hij moet natuurlijk om 12.00 uur z’n boterham.
Nu is zijn schema zo:
8.30 pap 180 cc
11.00 fruit 200 gr
13.30 boterham (soms nog later omdat hij nog slaapt)
14.00 fles 120 cc (eet hij bijna nooit)
17.30 groente 200 gr
19.30 fles 150 cc

Is dit goed of zal ik ipv fruit z’n boterham al om 11.00 uur geven?

Saskia

Ik wacht ook je reacties af, Joey zit namelijk met hetzelfde. Hij maakt er niks meer van met zijn ochtend slaapje, en daardoor kom ik er met de boterham niet uit. Ik vind 11 uur zo vroeg voor brood, maar aan de andere kant red hij het makkelijk.
Als Demi dat slaapje van een half uur in de auto niet heeft, is het dan tot half acht nog een beetje gezellig? Joey slaap nu ook al een paar dagen van ongeveer twaalf uur tot half drie, en dan is de middag/avond weer te lang. Normaal ging hij 's middags om 3 uur weer naar bed tot half 5…

Lilypie

Lilypie

Als Demi niet dat half uurtje slaapt moeten we hem echt bezig houden tot 19.30 uur, maar echt vervelend wordt ie niet gelukkig. Ik vind het alleen wel een beetje zielig als ik zie dat hij zo moe is. Ik heb hem ook een keer om 17.00 uur nog even op bed gelegt en hem om 17.30 uur door papa eruit laten halen. Ging ook goed gelukkig, want meestal vind ie het niet leuk om wakker gemaakt te worden…

Saskia

Tja dat is ook een optie, maar ik denk dat Joey heel kwaad word als ik hem na zijn groentehap even in bed leg. En als ik dan al het geluk heb dat hij even slaapt, dan is wakker maken inderdaat een reden om sjagrijnig te worden, haha! Wat kunnen ze het je toch moeilijk maken…

Lilypie

Lilypie

jullie kindjes zijn 's morgens gewoon te laat wakker (lees jaloerse moeder hahahaha) dylano is om half 7 wakker dus die gaat om half 10 naar bed tot 11 uur en dan van 2 tot half 4 Is al een paar maanden zo

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

ik zou gewoon het brood erna geven hoor, dan zijn ze tenminste uitgerust en kunnen ze goed eten. Het feit dat hij niet eerder wakker wordt, geeft ook aan dat hij geen trek heeft!
En het gaat vanzelf weer schuiven, en dan komt het wel weer uit.
Seth slaapt nog 3x om half 10, 1 uur en ongeveer half 5. (hij slaapt wel maar ongeveer 3 kwartier per keer)
liefs, Anne

Lilypie

Ja dat is het ook hoor michelle, meneertje wenst voor half 9 's morgens niet uit bed gehaald te worden… Hij denkt dat het hier een hotel is geloof ik, al vind ik dit uitslaaphotel zelf ook wel fijn… Tis lang geleden dat ik voor 8 uur uit was…

Lilypie

Lilypie

wat een luxe

Liefs Michelle

Ja, daarover hoor je mij ook niet klagen. Gemiddeld is onze vent om 8.00 uur pas wakker!
Vandaag was hij toevallig al(!) om 7.00 uur wakker en heeft hij maar van 12.00 tot 13.00 geslapen. Nu zal hij zeker vanmiddag nog wel even willen slapen…

Ach, dat houd het spannend

Saskia

hoi
hier t soort zelfde probleem, wij zijn net opvakantie geweest waar we emma wat later in bed deden en dus haar hele schema verschoof…
zij komt nu tussen half 8 en half 9 uit bed en gaat ook pas om 12 uur weer slapen tot ong 14uur dan om half 6 nog een uurtje, maar dan gaat ze 's avonds pas om half 9/9 uur naar bed. Maar als ik haar aan het eind van de middag niet laat slapen stort ze echt heel vroeg in…
lastig! vooral omdat ik woensdag weer moet werken en dan moet ze dus om 6uur50 haar bed uit, en ik vindt het zo zielig om haar wakker te maken!

dus ik lees ook mee!

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jurian had al vroeg het schema van 11.00 - 12.00 slapen (dan wakker maken), en broodje eten/spelen. Vervolgens ging hij dan om 14.00 weer naar bed tot 16.00 uur. En dan 's avonds om 20.00 tot 8.00

Dit schema heeft hij nu nog…
Ik moet hem bijna altijd wakker maken … zowel smorgens als smiddags … maar wil in loop van tijd van het uurtje smorgens af…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090718/CznU.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/sOYLp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 16 Aug 2009 01:12:00

Tim zit sinds ongeveer een maandje op 1 slaapje. Hij gaat rond 8 uur zijn bed uit (als hij naar de creche of opa en oma gaat eerder) en sliep eerst nog van 10.00 uur tot 11.00 uur. Dat slaapje is er nu af en hij gaat na zijn boterhammen, ongeveer kwart voor 1 naar bed en slaapt dan meestal 2,5 uur en soms 3 uur. Om 20.00 uur gaat hij naar bed, dit is altijd al zo geweest.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers