Van 2 naar 1 slaapje

Senne slaapt nu nog 2 keer (lees slaapt 1 x en ligt 1 x te feesten!)

Dus ik wil de 2e x wil ik er nu af halen. Kan me niet voorstellen dat ze nog uitrust als ze een uur lang keihard ligt te zingen en kletsen.
Maar hoe moet ik de middag dan indelen zodat ze nog wakker is als we gaan eten?

Ze sliep net om even over half 12 en denk dat ze zo wakker is…

Heeft iemand tips of denken jullie dat het nog wel zin heeft om ze de 2e x in bed te leggen?

Groetjes van Sascha en Senne

wat is haar ritme nu? Ik bedoel, hoe laats is ze 's ochtends wakker en hoe laat zijn haar slaapjes op de dag??

Lfs

Luka heeft ook nog maar 1 slaapje en dat is meestal tegen 14.00 uur. En dan slaapt hij tot ongeveer 15.00 uur.

Hij is 's ochtends om 8.00 uur wakker en hij haalt het prima tot 14.00 uur.
Soms wil hij dan ook niet slapen, maar dan heeft hij in ieder geval even rustig gelegen.
Hij gaat 's avonds dan om 19.00 uur naar bed, dan is hij echt doodmoe.

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Afhankelijk van hoe laat ze al wakker is. Als ze elke dag om 1130 naar bed gaat, dan zou ik zeggen, zet haar om een uur of 1100 in de kinderwagen, en ga even een rondje wandelen, of even naar de winkel, tot je rond 12:00 thuis bent, en dan even een lekkere boterham, en naar bed. TEgen de tijd dta ze er dan in ligt, is het ongeveer 1230, en heb je het dus een uur gerekt. Grote kans dat ze dan tussen de middag bij dat slaapje, er ook wat tijd bij aan trekt. Ze maakt dat slaapje dan langer, misschien wel tot 1530/1600. Dan zal ze het daarna makkelijk moeten redden tot een uur of 1930.

liefs woezel

Hoi hoi,

Lisa is 's ochtend om half 8 wakker en gaat er om kwart voor 1 / 1 uur weer in. Ze slaapt dan tot 3 uur (moet ik haar wakker maken om Nikki uit school te halen) en 's avonds gaat ze er om 7 uur weer in…

Grtz Von

Vanmorgen was Senne om 5 uur al wakker! Dan redt ze het natuurlijk niet tot later dan 11.30 uur.
En een ritme van wakker worden in de ochtend heeft ze nu niet (zie mijn topic sprong van 15 mnd)

Ik heb ze er om 16.15 toch even in gelegd. En nu ligt ze zachtjes te spelen dus ik haal ze er zo uit.

Hoop alleen dat ze het dan tot 18.15 volhoudt… dan komt papa thuis

Iris is ook net over op 1 slaapje op een dag. Het wisselt bij haar nogal wanneer en hoelang ze slaapt.
Meestal slaapt ze rond 11.30 uur. Soms slaapt ze dan maar een uurtje maar soms ook drie uur… is geen touw aan vast te knopen…
Maar ze houdt het dan wel vol tot 19.00 uur, dan gaat ze naar bed.

's Ochtends plan ik meestal iets van boodschappen of zoiets. Iets wat ik MOET doen. Ook doe ik dan meestal het schoonmaken in huis, als ze tenminste niet te veel aan mijn benen hangt.
's Middags doe ik meestal iets wat zij leuk vindt. Naar de speeltuin, naar het voetbalveld en als ze heel vervelend is zoek ik een vriendin of familie op om om visite te gaan. Dat breekt de middag.

Trouwens, Iris zit volgens mij in hetzelfde sprongetje. 's Ochtends heel vroeg wakker…

Groetjes

[IMG][img]http://lb2f.lilypie.com/SQJhp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a[IMG]

Ik ga altijd na haar slaapje en het eten met de honden naar buiten. Daar rust ze dan ook nog wel in, miss dat ze daarom niet meer slaapt om 16 uur…

Dus Woezel, dat zou ik weleens kunnen proberen…om in de ochtend te gaan lopen. Maar niet met dit weer!

ik vond dat ook heel lastig van 2 naar 1 slaapje,
van 3 naar 2 ging soepeler.
Ons manneke is nu 20 maanden en slaapt 5 dagen van de 7 dagen 1 slaapje want soms is hij erg moe en gaat hij nog 2 slaapjes doen.
Ik merk het al als hij uit bed komt s’morgens (6.00-7.00) dan is hij wat hangerig en jengelig en gaat hij rond 9.00 nog even terug zijn bedje in en slaapt dan 1 1/2 uur en dan laat ik hem s’middags nog even slapen om 14.30-15.00 en dan maak ik hem na een uurtje weer wakker.
sávonds gaat hij tussen 19.00-en 20.00 naar bed afhankelijk van hoeveel hij overdag heeft geslapen.

Als jullie kleine meisje om 5 uur al wakker is kun je haar ook een flesje melk geven en een schone luier en het een beetje donker houden in haar kamer en haar dan nog weer even terug in bed leggen, wie weet valt ze dan nog even in slaap tot … ? en dan redt ze het wat makkelijker tot 12.30 ongeveer voor 1 middag tukkie en dan om 19.00 naar bedje.

Gewijzigd door - vlokje03 op 02 Nov 2010 21:14:30

Vanmorgen was ze om half 7 wakker. Ze heeft het tot 11 uur gered en heeft toen tot 13.15 geslapen. Om half 5 had ze zo’n spoor van vernieling achtergelaten dat ik het tijd vond om ze even tot rust te laten komen. Ze sliep gelijk tot half 6!

Nu is ze ook wel snotverkouden, dat vergt ook energie. En ze loopt sinds zondag achter haar karretje en ook daar wordt je moe van!

O,ja nu je het zegt, toen Dion net ging lopen sliep hij ook meer overdag.
En ook met het krijgen van kiesjes, kunnen ze trouens ook snotterig van worden.
Gewoon van dag tot dag leven en je kind opserveren wanneer het moe is en dan lekker in bedje leggen.

Ik vond dat wel altijd heel lastig met afspraken maken omdat je nooit weet of je aan huis gekluisterd zit omdat er een kleintje moet slapen.

Leuk hoor dat ze lekker gaat lopen.