Van 2 naar 1 slaapje

Hallo

Milan is bijna 14 maanden…
Op welke leefdtijd zijn jullie naar 1 slaapje gegaan en hoe.
Milan slaapt van 10.00 tot 12.00 en van 3 tot 5…

ALvast bedankt

Gr Carola

Dani was net 1 jaar toen wij overgestapt zijn naar 1 slaapje. Ik merkte aan hem dat hij rond 10.00-10.30 eigenlijk niet meer moe genoeg was en daardoor ook korter sliep. Ook 's middags sliep hij korter.
Toen 1 slaapje geprobeerd en dit ging eigenlijk gelijk goed. Dus vanaf toen na zijn broodje naar bed. En als ik het idee had dat hij erg moe werd kreeg hij zijn broodje gewoon iets eerder.

Heb je het idee dat Milan er aan toe is? Op zich als hij nog steeds netjes 2 uur slaapt heeft hij het wellicht nog wel nodig. Maar je kan het gewoon eens proberen.

hallo, ja pippy doet al een tijdje, vanaf 11 maanden geen 2e slaappie meer, maar goed die slaapt tot 10.00 uur smorgens… dus da’s bij jouw dat slaappie van (10-12) ik geef haar om 07.00 uur de papfles en leg haar terug, dan knort ze tot een uur of half 10 begint ze wat te rommelen, en haal ik haar meestal rond 10e eruit,
om een uur of 12 half 1 net wanneer mevrouw in haar ogen begint te wrijven gaat ze er weer in … tot een uur of 2 of 3 , ligt eraan hoeveel zin ze heeft om te slapen …

maar ik zou me er niet te veel op vastpinnen, als hij wil slapen of moe is, dan is hij moe toch ! …gewoon lekker in bedje leggen dan, hij zal het wel nodig hebbe, ene kind is moeier geboren dan de andere !

Senne is 13 maanden en slaapt van 10.30 tot 12.30 ongeveer en van 16 tot 17.
dan haal ik haar er wel uit want anders wordt het 's avonds zo laat…
Soms slaapt ze niet om 16 uur maar ligt ze lekker te liggen op bed

Als ze zo blijft slapen hou ik het nog gewoon op 2 slaapjes…

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 06 Sep 2010 12:57:13

Morgan is pas rond 18-19 maanden naar 1 slaapje gegaan. Daarvoor sliep ze nog van 10-11. Maar dat kwam ook omdat ze om 6.00 op moest voor het kdv. Dus op dagen dat ze niet naar het kdv hoefde sliep ze maar 1 keer.

Groetjes,

Michèle

Het ene kind heeft meer slaap nodig dan de andere en dat ritme bepalen ze voor een deel zelf. Marijn had met een maand of 11 dat hij tegen half 5 5 uur moe werd en ik bracht hem dan op bed met het gevolg dat hij om 8 uur wakker werd en nog moets eten. Ik heb hem toen niet meer op bed gelegd maar zijn we tegen die tijd gaan eten en meneer was er weer. Ze kunnen soms ook moe/jengelig zijn omdat ze honger krijgen. Hij kon het toen makkelijk met 1 slaapje van 2 a 3 uur doen.
Dion heeft helemaal geen ritme. Hij slaapt soms 2 en soms 3 keer. De tijden lopen erg uiteen. Het voordeel is wel dat als ik een keer iets wil hij zich er makkelijk bij aanpast. Soms komt het even niet uit dat ze een slaapje hebben. Dit moet je natuurlijk niet te vaak doen.

Minke was al ruim anderhalf toen ze naar 1 slaapje ging. Dan redde ze het net tot 11.30-12.00 uur. Maar goed die is er ook altijd op tijd bij 's ochtends en dat scheelt natuurlijk ook.
groetjes

Het verschilt per kind. Bo is nu 21 maanden en hij slaapt de ene keer 1 keer per dag, de andere keer 2 keer. HIj zit dus nu net in die fase dat hij naar 1 slaapje wil, maar het net net altijd kan redden

liefs woezel

Bedankt voor jullie reacties…
Milan is er s’ochtend ook errug vroeg bij 6.00-6.30…En dan ook gelijk KLAAR wakker…
Ik heb wel het idee dat hij het echt nodug heeft.
Gistermiddag wilde hij dus niet slapen en was dus rond een uur of 17.00 bloedje chagerijnig echt gewoon niet om te genieten…Maar ga hem dan echt niet op bed leggen want dan zit ik er s’nachts mee…
Ik laat hem nog gewoon maar lekker 2x per dag slapen…En ga wel afwachten wanneer hij echt niet meer slaap en dan gewoon proberen om em na zijn boterham op bed te leggen…
Wat verschilt het dan per kind he!!
De 1 slaapt met een jaar nog maar 1x en de ander met 20mnd nog 2x…