Van 2 naar 1 slaapje

pfft … .soms … wordt ik er moedeloos van…

Ik krijg vaak commentaar dat mijn zoontje nog 2 x per dag slaapt … smorgen uurtje smiddags 2 uurtjes … en verder heeeel de nacht! dus heerlijk toch… hij heeft dat gewoon nodig … maar iedereen denkt het beter te weten en zegt kom je morgenochtend ff koffie drinken oid. Euh… tja mijn zoontje moet wel slapen van 10 tot 11… nou dan niet … oh?! Gister toevallig eerste keer gedaan … dacht als jullie het dan beter weten … ga ik hem wel wakker houden en ergens koffie drinken. Met gevolg hij was te moe om zijn brood te eten… ging dus zonder eten naar bed… en heeft tot 15 uur geslapen toen alsnog brood gegeten.

Jurian is voor mij belangrijkst!! Maar je moet je soms zo verdedigen… hij is hollands welvaren/krijgt pokon/wordt verwend … hij is een slaapkop/luilak… kan nog niet kruipen/zitten (komt door groot zwaar hoofd)… moet hem activeren… GRR… moest het effe kwijt…

HIJ IS VOOR MIJ DE LIEFSTE …!!

Niks van aantrekken MIni-boy! Hij zal het idd wel gewoon nodig hebben die slaapjes! Stomme mensen ook altijd!

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

hoi mini boy

onze dochtertje is net 10 mnd en slaapt ook smorgens 1 uur en smiddags 2uur
en de mensen zeggen ook altijd dan slaapt ze wel in de buggy hoor of leg je haar toch in een stoeltje
dus ook gedaan en wat gebeurt er , ook het hele ritme eruit smiddags niet willen slapen savonds niet willen slapen en krijsen
ook ik luister niet teveel meer naar die goedbedoelde adviezen
want uiteindelijk zitten we er zelf weer mee
het ene kind is de andere kind niet en maar goed ook haha
groetjes jessij

Minke slaapt 's morgens 1,5-2 uur en 's middags ook minstens een uur, soms zelfs 2. En van 1915-0630 uur. Op deze leeftijd is het volgens mij heel normaal dat ze twee slaaptjes nodig hebben hoor. Volgens mij zijn ze vaak ruim 1 jaar voor ze een tuk per dag doen ( van uur of 12 tot uur of 14/15) en dat kan ook later zijn. Als je kindje maar goed in zijn/haar vel zit is dat je beste graadmeter
groetjes
PS: ook ik krijg wel eens ongevraagd advies als "dan slaapt ze toch in de wagen"maar ik wil gewoon dat ze echt goed kan uitrusten in haar eigen bedje. Dus ik zorg dat ik 's morgens altijd thuis ben dat is haar langste slaapje. Laat iedereen maar kletsen, over een (paar)jaar zijn ze de hele dag wakker ( pff ) en dan kunnen wij, mama’s van kleine kindjes, weer wat vaker de hort op!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/gkk4p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Linette1 op 23 Apr 2009 11:37:00

Wat is er nou zo gek aan dat een kindje van 9 maanden nog 2 slaapjes doet. Doet hij juist toch hartstikke goed miniboy. Laat andere mensen maar lekker commentaar geven, ik denk dat je het zo erg goed aanpakt! Je kindje is tevreden, slaapt goed, eet goed. Zolang ze dat slaapje nog nodig hebben lekker aanhouden. Hij geeft zelf aan dat hij dit nog graag wil.

Kan me trouwens goed voorstellen dat je dat commentaar zat bent hoor, waar kunnen mensen zich toch mee bemoeien he…zal allemaal wel goed bedoeld zijn, maar ondertussen krijg je zelf dan toch een gevoel (ook al weet je dat je het goed doet) van …“moet ik het dan anders doen” NEE jij kent je kindje het beste…

tuurlijk kan je een keer, omdat jezelf gewoon even lekker weg wilt. Het ritme wat aanpassen. Maar dat bepaal je dan zelf en als je je er niet goed bijvoelt doe je het gewoon niet.

Een vriendin van mij heeft een dochtertje die eind juni 2 jaar wordt. Zij heeft tot een maand geleden ook nog 2 slaapjes gedaan. Ze had dat gewoon nodig. Prima toch!

Liefs!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan is best makkelijk, maar ook geen drie dagen achter elkaar. Dus als zij een drukke dag gehad heeft of max twee dan draait daarna alles om haar zeg maar. En als dat andere niet uitkomt dat is dat pech. Ten 1e in Morgan belangrijk en ten 2e ik zit met een huilerig en vervelend kind en zij kunnen naar huis.

Lekkah late lulle, doe ik ook hoor. En met je mannetje komt het vanzelf allemaal wel.

Groetjes,

Michèle

lief jullie reacties… ik weet weer wat ik moet doen niet luisteren maar eigen gevoel volgen!! thankx

hij is ook de liefste voor jou! lak aan wat hun zeggen meid, tis jou kind en jij ziet het beste wanneer hij wel of niet moet slapen. gewoon op je eigen gevoel afgaan en naar je mannetje kijken.
ik sliep met mn anderhalf jaar nog 2x! moet je nagaan haha

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou wat ben jij een luilak zeg…

Dat verschilt zo van kind tot kind als ze het niet meer nodig hebben geven ze dat zelf wel aan. De mensen passen ich maar aan mij aan en anders hebben ze pechhhhhhh

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Precies, zo zie ik het ook! Als mensen geen rekening kunnen ( of willen) houden met Minke dan heb ik dat te accepteren, maar dan trek ik dus mijn eigen plan . Uiteindelijk kennen anderen jouw kindje niet zoals jij dus volg zoals al gezegd werd je gevoel!
groetjes

[img]http://b1.lilypie.com/gkk4p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

[img]http://bd.lilypie.com/v6xSp2.png" alt=“Lilypie Expecting a baby Ticker” border=“0” />

Erik slaapt ook nog twee keer (en is zelfs ouder dan Jurian, oh jee…). Hij slaapt 's ochtends een uurtje en tussen de middag een paar uur tegenwoordig. Prima toch? 's Avonds ook vanaf 19.30 uur tot 's ochtends 6.30 uur ongeveer.

Lekker laten kletsen, die betweters. Mijn nichtje die zaterdag 3 jaar wordt slaapt ook nog een paar uur tussen de middag en dat zou ook allang niet meer nodig zijn volgens de boekjes. Tja, als ze moe is gaat ze gewoon slapen. En met Jurain geldt dat net zo.

Weltrusten Jurian!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik weet het niet hoor maar volgens mij is het heel normaal dat hij met zijn negen maanden nog twee keer per dag slaapt hoor. de geniddelde leeftijd hier in de familie en vriendenkring is twee jaar eer dat ze naar een slaapje gaan.
En wat een onzin dat ze er geen rekening mee willen houden.
Ik nam mijn dochter meestal mee en dan sliep ze daar ik moet wel zeggen ik nam het campingbedje mee.
Maar de meeste vinden dat een gedoe wat ik ook wel kan begrijpen hoor. Maar goed en anders sprak ik om bijvoorbeeld elf uur af ipv tien uur.
Ik vind het welbevinden van mijn kindje en daardoor het welbevinden van mij veel belangrijker dan een vriendin die het niet kan begrijpen dat mijn dochter nog slaapt.
Ik heb nu veel onbegrip weer te pakken van andere moeders op de psz onze dochter is bijna 4 en slaapt nog 3 tot 4 keer in de week s’middags een uurtje anderhalf soms. Dat vinden ze toch echt wel te oud hoor en hoe doe ik dat dan als ze naar school gaat. Tja dat zie ik dan wel hoor. Maar ze heeft het echt nodig soms om echt nog even te slapen.
Al moet ik nu wel zeggen dat we het nu natuurlijk makkelijker een keertje kunnen overslaan dan een jaar geleden maar liever niet hoor. ik plan er meestal omheen.

Groetjes

lon106

Net als wat de rest ook al zegt, lekker laten kletsen. Het is echt nog heel normaal dat Jurian 2 keer per dag slaapt. Tim slaapt ook s’ochtends nog van 10 tot 11 uur. Soms nog iets langer, maar meestal een uurtje. En dan s’middags 1,5 a 2 uur. Niks mis mee hoor, zolang Jurian tevreden is want dat is idd het allerbelangrijkste. Niet een kind onnodig moe laten zijn en gewoon zijn ritme volgen.

Ik probeer Tim zoveel mogelijk in zijn eigen bed te laten slapen. Maar hij slaapt ook wel eens in de wagen als ik bijv. ga winkelen ofzo. Als ik ergens op bezoek ga dan zorg ik dat ik er ben op het moment dat hij wil slapen zodat ik hem daar op bed kan leggen. Of ik ga er pas heen nadat hij thuis zijn slaapje gedaan heeft. Hij slaapt vaak op dezelfde tijden, dus dat is handig om rekening mee te houden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Zolang hij het nodig heeft gewoon in bed blijven leggen!
Trek je niks aan als anderen ’ het beter weten’ Jij bent zijn moeder en jij kent hem als beste, dus jij weet ook wel wat voor hem het beste is!

En als ik het me goed herinner, sliepen mijn kinderen met die leeftijd ook nog 2x per dag, zelfs toen ze 1 werden sliepen ze 2x per dag.
Pas toen ik in de gaten kreeg dat de slaapjes korter werden of dat ze helemaal niet meer wilde slapen, hield ik ze gewoon op, gingen ze de 2e keer iets eerder naar bed en voor ik het wist sliepen ze nog maar 1x.

Doe gewoon waar je je het beste bij voeld, en als mensen niet snappen dat Jurian overdag nog 2x moet slapen, moet je je eens afvragen of deze mensen wel jouw moeite waard zijn