Van 2 naar 1 slaapje

In een eerder topic had ik aangegeven dat mijn dochtertje een echte slaapkop was. Van de één op de andere dag is dat veranderd !! Ze slaapt nu nog twee keer op een dag. Van 10.00 uur tot 11.30 en van 15.00 uur tot 17.00 uur en dan om 19.00 uur naar bed. Dit nieuwe ritme is er automatisch ingekropen. Om 10.00 is ze nog niet echt moe, maar als ik haar dan op bed leg gaat ze wel gelijk slapen.

Nu komt dus ook mijn volgende vraag: Ik leg haar zowiezo om 10.00 uur op bed, omdat ze niet van 3 slaapjes ineens over kan gaan op 1, lijkt me. Maar hoe weet ik wanneer ze genoeg heeft aan 1 slaapje ?? Hoe oud waren jullie kleintjes toen ??

Marleen (trotse mama van Fréderique)

hoi hoi

Julia is ook een vreselijke slaapkop (nog steeds trouwens) ze heeft denk ik zeker wel tot 17 mnd nog 2 slaapjes gehad en nu heeft ze er een tussen de middag. (ongeveer 2 tot 2,5 uur).

IK heb julia altijd zelf laten aangeven wanneer ze naar bed wilde gaan. Ik denk dat ik een van de weinige kinderen heb die er om vraagt om naar bed te mogen gaan Als ze moe is gaat ze voor het trap hekje staan en vraagt of ze mag slapen.

Toen ze nog niet kon praten legde ik julia altijd op bed als ik merkte dat ze moe was en eigenlijk nooit eerder.

Toem Puck 15 maanden was wou ze in enen niet meer haar 2e slaapje pakken. Na een week dit aan te hebben gekeken hebben we haar 1 slaapje laten doen. Ze gaf het dus eiegenlijk zelf aan.

Groetjes Loes

lieke deed een aantal weken geleden ook nog 1 slaapje en nu afgelopen 2 weken weer 2.
Sinds gisteren weer 1 slaapje. Zo wisseld dat hier.
Lieke geeft het heel goed zelf aan en zegt dan tutje-bedje.
Nu ligt ze er net in tot ongeveer half 4 4uur denk ik.
Ze geven echt wel zelf aan als ze moe zijn. Gewoon kijken wanneer je dochter moe is en lekker op bed leggen en je zult zien soms is 1x en soms 2x nou ja dan is dat zo denk ik dan.

groetjes GYtha

Hey hey

Jens is ook zo’n slaapkop, hij heeft ook tot ongeveer 18 maanden nog 2 slaapjes op een dag gehad. 's Ochtends even en 's middags ook. Zomaar ineens was 't er nog maar 1.
Maar nu is 't wel zo, ik heb altijd gevoed op verzoek, maar ook naar bed gebracht op verzoek.
Dus mocht 't het geval zijn dat hij tegen half 11 strontvervelend is (door te vroeg wakker 's ochtends), jengelerig, wrijvend in de oogjes (dus hartstikke moe!), dan leg ik 'm zo weer een half uurtje in bed hoor. Dan gaat ie 's middags maar een half uurtje of uurtje later.
Ook als hij z’n middagslaapje niet lang genoeg heeft gehad, dan kan hij aan 't eind van de middag weer enorm moe zijn. Ook dan gaat ie (vlak voor 't eten) nog even plat in bed. Al is 't maar voor een half uurtje. Daarna is hij een stuk vrolijker en papa en mama dus ook .
Gelukkig komen deze incidentele slaapjes niet vaak voor, maar moe is moe hoor, dus maar even naar bedje.

Gr. Marla