Van 2 naar 1 slaapje

Hoi

Nanik heeft tot nu toe nog 2x per dag geslapen, (2x 1,5 uur meestal soms iets langer)
Nu begint ze een beetje te rommelen met haar ritme. Als ik haar 's ochtends laat slapen wil ze 's middags niet meer. Maar ophouden tot de middag lukt ook niet.

Ik kan haar natuurlijk ook om 11 uur ofzo in bed leggen haar laten slapen tot een uur of 1 maar dan heb ik weer het probleem met mijn oudste die ik van school moet halen en brengen tussen de middag.

Hoe hebben jullie die aangepakt.

Groet
Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 15 Mar 2008 20:49:15

Hoi Bianca,

Elke sliep met 1 jaar van 12 tot half 3/3 uur.
Elke was onze eerste dus we hadden nog niet dat we al een ander kind
van school moesten halen/brengen.
Je wilt Nanik denk ik ook niet in bed leggen en dan Dewi van school halen/
brengen?
Anne (8mnd) slaapt vaak nog als Elke wordt opgehaald van de peuterspeel-
zaal.
De peuterspeelzaal is in een straat achter ons, dus dat is dichtbij en
ik ben met 5 min. weer thuis.
Sommige moeders willen hun kind niet alleen thuis laten (er kan wat
gebeuren onderweg).
Wij hebben er geen problemen mee en durven gerust even weg te gaan.
Gewoon kijken naar wat jou het beste lijkt en wanneer Nanik moe is
op bed doen.
Houd je me op de hoogte!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 8 mnd.

Als je bang bent dat er wat gebeurt onderweg dan kun je een briefje bij je rijbewijs stoppen of in je jaszak met daarop de mededeling dat er op maandag t/m vrijdag tussen … uur en … uur een kindje thuis ligt te slapen.

Je adres vermelden en telefoonnummers erbij vermelden van mensen die in een noodgeval bereikt kunnen worden.

Als er wat gebeurt zoeken ze vrijwel meteen naar je identiteitsbewijs en evt. medische info dus ze komen dat briefje vanzelf tegen. Je kindje ligt nooit lang alleen.

Je moet kiezen tussen 2 kwaden: een kindje thuis lekker laten slapen en zelf 10 minuten weg zijn of een kindje elke dag uit de slaap halen omdat het een ouder zusje of broertje mee van school moet halen. Met het risico dat die kleinste mop de rest van de dag vervelend is 5 dagen in de week.

Dan is het kiezen voor de minst kwade. Zorg in elk geval dat je geen apparaten aan hebt staan zoals wasmachine, droger, vaatwasser etc. Dat neemt al risico’s weg.

Groetekes, Sje

Ja ik ben dus zo’n moeder duie nooit haar kindje alleen thuis laat, zelfs niet voor eventjes. Maar goed, hier in Frankrijk gebeuren dan ook best wel vervelende dingen, bijvoorbeel heel veel inbraak, en vaak overdag als je net een half uurtje weg bent. Bij een vriendin is er ook ingebroken precies op het moment dat ze haar kindjes van school ging halen. Normaliter ligt er dan ook nog eentje te slapen maar gelukkig had ze dit keer de kleinste mee genomen en was er niemand thuis. Maar goed, ik heb dan ook nog geen 2de, dus geen idee hoe ik het dan zou aanpakken als ik de 1ste van school moet halen…

ik lees met je mee, kan ook wel wat tips gebruiken…

http://www.kindjeopkomstindicators.nl/leeftijd.php?Dag=9&Maand=3&Jaar=2007&Uur=10&Minuut=11&Naam=Puck&LargePic=eerstejaar_20&SmallPic=bloem_04&GetPic=true ALT=‘Leeftijd Banner’ BORDER=‘0’[/img][/url]