Van 2 naar 1 slaapje hoe?

Wat kan ik het beste doen om van 2 naar 1 slaapje te gaan??
Meestal is mn zoontje wakker tussen half 8 - 8.00uur
en het is nog te lang om het wakker te houden tot na 12.00uur.
Maar smiddags slaapt hij niet zo lang meer meestal 50min.
Is het een idee om hem eerder wakker te maken van zn ochtend slaapje???
zodat hij de rest smiddags bijslaapt??? Geen idee hoor of dit werkt.
Kan het wel steeds een kwartier opschuiven aar dan zit ik weer met zn eten. Vind het niet fijn als hij om 14.00 uur nog eens brood moet eten
iemand tips???

Ik kan me al niet meer heugen wanneer Joël 2 slaapjes deed, hij was daar heel snel vanaf. Momenteel is hij meestal 8.00 uur wakker en geef ik hem 11.30 uur al brood, want hij valt om van de slaap. Om 12.00 uur ligt hij er weer in tot een uur of 14.00 als het meezit… 's Avonds ligt hij er weer om 19.00 uur in. De middagen zijn dus veel langer als de ochtenden, maar hier werkt het al een hele tijd goed. We hebben zelfs een hele tijd al om 11.00 uur brood gegeten en 11.30 uur naar bed, ook dat werkte toen. De rest van de tijden waren dan hetzelfde. Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle en Joël

hoi likie
is inderdaad een optie , eerder wakker maken smorgens
ik weet niet hoe oud hij is???
misschien is ie er nog niet aan toe
ik weet van mijn kinderen dat het in het begin wel even emmeren is
want dan moet je ze iets langer ophouden en dan 1 ruk laten slapen tussen de middag
en dat heeft tijd nodig, dat gaat niet in een keer
als het echt heel moeilijk is zijn ze er gewoon nog niet aan toe
als je m eerder wakker maakt zoals je schrijft en dan de rest smiddags bij laat slapen heeft ie er nog twee toch?? of begrijp ik je verkeerd

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hij wordt morgen (20 febr.) 1
en ja dan heeft ie ernog twee maar om het eerste slaapje een beetje af te bouwen bedoel ik. Heb hem toevallig een paar dagen geleden om 12.45 naar bed gedaan hij was namelijk laat uit bed 9.00 dus wakker gehouden en heeft toen geslapen van 12.45 tot bijna half vier.Maar ik zit inderdaad een beetje met zn middag eten want als hij moe is et ie niet. Kan wel smorgens brood geven en smiddags de pap voor een tijdje natuurlijk.

ja dat blijft altijd een beetje zoeken hoor
en zeker in het begin
heb je net een ritme, gooien ze het zo weer om
en de ene dag is ie makkelijk wakker te houden dan de andere
rustig aan naar toe werken dan komt het wel goed joh
hee een hele fijne dag morgen, echt een mijlpaal hoor 1 jaar
nou en morgen avond zal ie wel heeeeeeel moe zijn van alle aandacht en
hoop heeeeeel veeel kadoos

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Heel herkenbaar, ik heb met Emilie precies hetzelfde probleem. Op dit moment lukt het me om haar 's morgens wakker te houden (door wat te gaan doen met haar zoals bijvoorbeeld boodschappen doen ofzo) en dan 's middags na de lunch (rond half 1) naar bed te doen. Dan slaapt ze ongeveer 1 1/2 uur. Vind ik nog niet veel maar goed, het is niet anders. Maar je ziet wel dat ze eigenlijk nog te klein is voor 1 slaapje maar te groot is voor 2.

hoe oud waren jullie kindjes ongeveer toen ze van 2 naar 1 slaapje gingen?

hoihoi

Jony van mij die deed het met 9 mnd.
Ik moet wel zeggen ze moet echt tussen 11.0 en 11.30 aan haar broodje zitten anders is ze te moe om te eten en dan wordt het niks. Ze is nu 18mnd ze moet echt smorgens 1,5 uur ongeveer in de box anders trekt ze het echt niet.
Ze slaapt van ongeveer 12.0/12.30-15.00 zeker en gaat er rond 19uur weer in, krijgt smorgens rond 08 uur de papfles.
Het is ff vogelen maar ik moet zeggen eet ze geen brood dan slaapt ze ook. Savonds haalt ze de schade in want dan eet ze me arm bij wijze van spreken.

Het is ff vogelen maar op gegeven moment vindt je zoontje zijn ritme.

Groetjes Cora

Gewijzigd door - coramora op 26 May 2009 16:31:43

hoi hoi
mijn zoontje was 14 maanden. ging ook vaak nog even een boodschapje doen, anders trok hij t niet. nou is mijn zoontje wel een slapertje hoor. hij is s morgens meestal pas rond 9 uur wakker. het is echt even een gedoe van 2. dan naar 1 slaapje. gaf hem dan zijn boterham ook rond elf uur en dan rond half twaalf twaalf uur erin. hij slaapt meestal nu nog tot 3 uur half vier. s avonds gaat hij rond half zeven zeven uur erin. toen hij nog 14 maanden was lag hij er soms al om zes uur in en sliep tot acht uur. nu is hij 17 maanden en die tijd is helaas voorbij. nu is hij meestal om half acht wakker. komt ook omdat zijn zusje van 5 weekjes rond zeven uur komt.

groetjes jolanda

Met een jaar ging mijn zoontje ongeveer over naar 1 slaapje op een dag. Ik merkte dat hij eraan toe was omdat het lang duurde voor hij in slaap viel, en in de middag wilde hij vaak niet meer slapen…
Toen heb ik het zo gedaan dat hij om 12 uur een boterham at, en dan naar bed. Hij is nu 18 maanden en zo gaat het nog steeds.
Hij wordt rond half 8 wakker in de ochtend en slaapt tussen half 1 en half 3 of 3 uur. Dan om 8 uur in de avond weer naar bed.
Gaat prima zo!!
Soms ( zoals nu tijdens een sprong) is ie vroeger wakker en lijkt ie al sneller weer moe te zijn…

Groetjes van Christa