Valt niet mee om klein te zijn!

Ha meiden, hier weer even een berichtje vanuit Frankrijk. Deze week een pittige week want Emilie (nu 8 maanden) heeft de bovenste 4 tandjes die hebben besloten om tegelijkertijd door te komen. Gevolg, heel slecht slapen, (veel wakker worden en niet willen slapen, zelfs ochtend en/of middagdutjes over willen slaan). Ik lees ook het boek “oei ik groei” (erg leuk trouwens) en volgens hen zit mijn kleine meid precies in haar 6de sprongetje. (de sympomen kloppen (slecht slapen, niet aan het uitgekleed willen worden, niet verschoond willen worden, gewoon helemaal niet willen liggen op de commode, maar alleen maar willen zitten!) Ze is nu ook in een rap tempo van alles nieuw aan het leren en doen. Ze is enorm aan het kletsenbessen en wil heel graag kruipen (maar weet nog niet helemaal hoe het moet). Alles bij elkaar dus best wel even een hoop voor zo’n kleine smurfin, het valt niet mee opgroeien!!! Maar tijdens alle donderwolkjes is ze ook nog veel aan het lachen, gelukkig…
5 oktober gaan we saampjes voor 11 dagen naar nederland met het vliegtuig. Ben benieuwd hoe ze het vind (pappa kan niet mee want die moet werken). Hoe’st met jullie??

Anouschka en Émilie
Gewijzigd door - anouschkarosa op 21 Sep 2006 20:34:39

Gewijzigd door - anouschkarosa op 21 Sep 2006 20:35:03

Hoi,

Het boek oei ik groei, is inderdaad erg herkenbaar. Je kan het vaak zo naast de ontwikkeling van je eigen kind leggen.

Wel vervelend dat haar tandjes allemaal op hetzelfde moment doorkomen.
Heel veel sterkte ermee!! Tja, die meiden kunnen echt hun eigen karaktertje hebben en lekker alles op hun manier willen doen. Heerlijk…

Na de hele week al slecht slapen was het vannacht dus echt bal. Emilie werd rond 10 uur continu wakker en om half 12 was het echt bal. Alleen maar huilen en niet willen slapen. Elke keer toch weer terug gelegd waar ze probeerde haar slaap te vinden maar dan toch weer na een tijdje begon te huilen. Ben tot 3 uur vannacht met haar bezig geweest en uiteraard om half 7 vanmorgen kwam ze voor het eerst weer om haar speen en om half 8 voor de ochtendfles. Ik had haar vannacht ook een zetpilletje gegeven maar dat mocht ook niet baten. Echt vervelend hoor die tandenperdiode! Hopelijk is dit snel weer voorbij, anders houd mamma het niet lang vol…

Anouschka en Émilie

He, echt rot
Ik kan er gedeeltelijk over mee praten. Mijn zoon is ongeveer net zo oud als jullie Emilie en volgens mij krijgt hij ze ook allemaal tegelijk. Er is nog niets door maar de bobbels zijn enorm grOOt! Hij heeft al enorme koorts gehad, overdag niet willen spelen en ook snachts wakker. Ik heb alleen niet uren wakker gelegen om Stijn, zoals jij wel, maar 2 of 3 keer eruit voor troosten en al dat soort dingen. En de ene keer wil hij wel slapen en de andere keer weer niet (overdag) . Ook met eten, ene keer wel andere keer niet.
Tip: bij sommige kinderen helpt het om even heeeel flink te drukken, zodat het tandvlees wat breekt. Zijn ze er sneller door. Heb ik nog niet aan gedaan. Heel stom ik denk er nu pas aan.
Ik vind het ook zo zielig voor die kinderen, ze snappen er niet van natuurlijk.
Nou… beiden heel veel sterkte met de vele tanden
Groet Wietske

okidoki, ga ik proberen. Sinds vanmorgen heeft ze trouwens ook een loopneus, dus we is er ook verkouden bij… arm kind. Succes met Stijn.

Anouschka en Émilie

Dank je.

Laat me maar even weten wanneer de tanden er door zijn.
Volgens mij is de dikste pijn bij Stijn weer weg. Maar nog steeds niets hoor…

Groetjes Wietske

Ik heb van de huisarts afgelopen vrijdag ibuprofen erbij gekregen naast de paracetamol die ze al kreeg voor de pijn van de tandjes. Ze sliep gewoon echt niet meer door de pijn. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat ze erdoor zijn. Volgens de apotheek duurt het niet lang meer, je kan echt zien dat ze er bijna zijn. Kan je bij Stijn zien dat het tandvlees dikker is? Bij Emilie zie ik echt de tandjes onder het tandvlees zitten.

Anouschka en Émilie

quote:
Ze sliep gewoon echt niet meer door de pijn.

Slaapt ze nu dan wel weer?? Ik hoop het voor je.

Bij Stijn mag ik er niet aan komen. Hij zit zelf alsmaar met z’n vingertjes in z’n mondje. Ook goed
Boven is zijn tandvlees enorm dik en onder zie ik zijn rechtertandje heel goed zitten. Nog een dag denk ik…

quote:
Tip: bij sommige kinderen helpt het om even heeeel flink te drukken, zodat het tandvlees wat breekt.

Het is nog beter met de nagels een sneetje in maken. Wel heel gemeen hoor Maar de tanden moeten dan wel echt tegen de oppervlakte aan zitten of het tandvlees moet blauw worden (dat gebeurt meestal wanneer het heel lang duurt)

Stijn heeft van het weekend al zijn slaap weer ingehaald en gaat er nu vrolijk mee door. Ben ik zo blij om.

Wordt vervolgt…
Succes hé!!!

Groetjes Wietske

Vannacht was het weer bal, tot 11 uur wakker gebleven vanaf half 10 en daarna viel ze eindelijk weer in slaap maar werd tot vanmorgen 8 uur zo’n beetje elk uur wakker. Ondanks de pijnstillers. Oh meid, ik zou echt blij zijn als ze net als Stijn door de pijn heen is. Wordt vervolgd inderdaad, nog een paar daagjes denk ik. Hoop het maar want na een week van weinig slaap word het tijd dat we allemaal weer goed kunnen slapen…

Anouschka en Émilie

Kruip er nu zelf ook maar vast in Heb je die uurtjes ook alvast

Groetjes Wietske

Yes, Yes, Yes

Stijn zijn 1e tand is er door!!! Ik ben helemaal trots op hem

Groetjes Wietske

SUPER!!! Gefeliciteerd!!! Toppie!!

Anouschka en Émilie

Namens Stijn, bedankt.

Laat me weten wanner het met Emilie zover is hé!

Groetjes Wiets

Nog stees niets joh
Ze moeten dan nu wel op knappen staan.

Groetjes Wiets

phoeef, de 3de van de 4 boventandjes is bijna door en daarna nog 1 te gaan. Ze heeft nog wel veel last (slecht slapen) dus we gaan nog even door met paracetamol en ibuprofen zodra ze echt pijn heeft. Hopelijk is het nu snel voorbij!!! Volgende week ben ik in nederland met haar bij familie. Hopen dat ze er dan uit is!! Hoest met Stijn?

Anouschka en Émilie

Zooooo, al drie door. Dat gaat echt in een rap tempo ineens.

Stijn houd het nog steeds bij 1 tand. Ik kan ze er wel uitkijken. De vingers zitten nog steeds in de mond en de ene keer gaat eten en drinken makkelijker dan de andere keer. Hij is verder prima te spreken.

Hoest Emilie ook??? Stijn wel, en dat blijft doorgaan tot de 1e paar tanden er zo’n beetje doorzijn. Iedereen bij mij uit de familie hoeste tot dat het gebid aardig door was.

En euh… dit is voor ons weer positief: Hoe later de tanden hoe sterker ze zijn!!!

Groetjes Wiets

hoesten niet maar wel niezen. En een loopneus!! En heeeeeel slecht slapen 's avonds!! Komt vanzelf weer goed zeggen ze (grijnszz)

Anouschka en Émilie

Hij is er bijijijijijna.
Vanavond is ie er door denk ik.
Deze tand was minder vermoeiend. Gelukkig maar.
Hij ligt nu in bed: Da, da, da, da, da, da, da.

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 03 Oct 2006 14:58:05

Het was net niet eergisteravond maar de volgende ochtend. Jippie!!!

Groetjes Wiets