Valt in slaap tijdens laaste fles

Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje… mijn zoontje van 12 weken valt sinds een week iedere keer in slaap tijdens de laaste fles om 23.00 uur.
momenteel krijgt hij nog 5 voedingen per dag 180+6 scheppen…
kan ik de laaste fles laten vervallen of proberen te vervroegen?

dit is zijn ritme,

rond 7.30 fles
11.00 fles
15.00 fles
19.00 fles
23.00fles

overdag is hij ook veel wakker kan dit er mee te maken hebben?
wie kan mij helpen.??

Overdag veel wakker hoeft niks te maken te hebben met 's avonds tijdens de laatste fles in slaap vallen. Je hebt nou eenmaal wakkere en niet-wakkere baby’s overdag. Dat is per kindje verschillend.

Ik denk eerder dat hij er zo ongeveer aan toe is om de laatste voeding te laten vervallen. Dus je zou kunnen proberen alle flessen wat te rekken. Dus 11.00 wordt 11.30, 15.00 wordt 16.00, 19.00 wordt 20.30 uur. 23.00 uur vervalt en dan kijken hoe die kleine man de nacht doorkomt.

Groetekes, Sje

Hey,

Ik heb gister geprobeerd wat je tegen me zei en dat heeft goed gewerkt… dankje…
heb hem gister om 20.30 de laaste fles gegeven en vanochten om 7.45 uur weer de eerste hij heeft weer heerlijk doorgeslapen vanacht…

Groejes Danielle

Hoi!

Fijn dat het heeft gewerkt!!

Heb even een vraagje…moet de avond voeding ongeveer rond 20.30 zitten als je de laatste voeding wil proberen te laten vallen? De avondvoeding van mijn zoon is namelijk om 18.00. Vind het zo’n lange ruk tot 06.00 dan… hij is nu trouwens 4 maanden…
Bedankt

Groetjes Evelien

hey Evelien,

Mike heeft nu de laaste voeding om 20.30 uur. en slaapt dan door tot 08:00 uur.

dus nu dagelijks om
08:00
12:00
16:15 ongeveer
20:30 ongeveer

en dan slaapt meneer heerlijk door
Groejtes Danielle

hoi…
ik heb een vraagje aan jullie.
Doen jullie in die laatste fles dan Nutrix,dat het een papfles wordt?

Ik ben ook aan het proberen om de laatste fles te laten vervallen, hij is nu net 4 maanden geworden.
Hij heeft nu om half 7 de fles gehad…220 /7 met 2 schepjes Nutrix.
Kijken wat hij vannacht doet.

Groetjes…

Wat goed dat het gewerkt heeft Daniëlle!

Groetekes, Sje

hoi hoi

Ik heb milan (julia ook trouwens) altijd op verzoek gevoed met fv. Maken jullie de kids wakker voor een fles??? Deze vraag omdat ik veel lees dat baby’s al zo snel een heel erg vast ritme hebben, of doen die van mij er zo lang over om een vast ritme te krijgen?? (niet dat ik me daar zorgen om maak maar vroeg het me gewoon af)

Julia heeft tot 10 mnd nog om 22:00 een fles gehad omdat ze hier echt nog wakker voor werd en milan heeft al vanaf (ongeveer) 3 mnd nachten van 12 uur.

groetjes titsia

Vanaf wanneer mag je gaan proberen die laatste fles te laten vervallen. Op het CB hadden ze mij verteld pas met 4 maanden, maar nu lees ik dat Daantje haar zoontje 12 weken is (3 maanden). Ik probeer nu af en toe om Morgan haar laatste fles om 22.00 te geven maar dat is pas 3 keer voorgekomen, meestal is het nog gewoon 23.00 a 23.30. En dan slaapt ze tot of 5 a 6 uur of 7 a 8 uur 's morgens. Ligt aan de dag ervoor hoeveel geslapen en zo.

Groetjes,

Michèle