Valpartij, giga bult, vannacht wekken?


#1

Hallo allemaal,

Toch even weten wat jullie zouden doen…
Jasper is vanmorgen rond 10 uur op school achterover van een kar gevallen, met z’n achterhoofd keihard op de grond. Hij heeft wel meteen gehuild en kan het ook nog prima navertellen. Juf gaf aan dat hij daarna niet fit leek, stilletjes, moe. Ze konden niets zien, dus er is verder ook niets mee gedaan. Maar er bleek zowel op zijn achterhoofd als voorhoofd een giga buil paars/blauwe bult zichtbaar.

Toen hij naar buiten kwam, vond ik m er meteen bleekjes uitzien, zonder dat ik wist wat er gebeurd was. Dus al met al zat t me niet zo lekker. Ik heb thuis koude natte doeken om z’n hoofd gedaan en dit een paar keer herhaald. Rond 14 uur kreeg hij weer praatjes en is vanaf die tijd weer lekker gaan spelen. Hij geeft aan dat het nu ook minder pijn doet, dus eigenlijk lijkt het allemaal met een sisser te zijn afgelopen. Ik heb nu niet de indruk dat er nog wat ernstigs achterweg komt of dat ik alsnog met hem naar een dokter moet. Hij reageerd adequaat, heeft weer een lekker kleurtje, pupillen zijn beide even groot.

De enigste twijfel die ik nu heb, is of ik hem toch vannacht een paar keer wakker zal maken. Als hij tot vanavond half 8 gewoon zo actief is als nu dan is het waarschijnlijk niet nodig. Iemand een beetje hetzelfde meegemaakt? Wat zouden jullie doen?

Groet Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#2

Iets soortgelijks meegemaakt in de nabije omgeving. Ruggespraak gehad met de dokter en die gaf wel een wekadvies voor de zekerheid. Eerste 24 uur kan er na zo’n val toch nog weleens iets aan nasleep opduiken.

Ik zou voor de zekerheid dus even met de doktersassistente bellen met dit verhaal en dan vragen hoe nu verder.

Beterschap voor de kleine man.

Groetekes, Sje


#3

Dank Sje,

Ik ben idd toch maar gaan bellen en ook voor de zekerheid het wekadvies meegekregen.

Hoewel het juist beter met hem gaat en het dus niet heel waarschijnlijk is dat er toch nog iets ernstigs aan de hand is, maar het zekere voor het onzekere.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#4

Ah, goed dat je alsnog gebeld hebt. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort valpartijen. Er kan in die eerste 24 uur nog van alles gebeuren. Er hoeft maar een heel klein bloedinkje ergens te zitten wat ineens gek kan gaan doen en je bent verder van huis.

Laat je morgen nog even weten hoe het met je kleine man gaat?

Groetekes, Sje


#5

Het gaat weer helemaal goed met Jasper hoor!
Nog wel even nagepraat met de juf die het heeft zien gebeuren, en het is ongetwijfeld een beste klap geweest, jasper had geen mogelijkheden meer om zich met handen of voeten op te vangen dus die is echt vol op z’n achterhoofd gegaan. Ben dus blij dat ik toch het wekadvies gevolgd heb. Das trouwens nog best een dingetje, want voor je je kind echt goed wakker hebt…
Vind achteraf gezien wel dat school mij had moeten bellen, na de val was hij op school al heel stil, bleek, moe en wilde niet meer spelen, wat totaal niet bij mijn mannetje past (maar ja…nieuwe klas, nieuwe juf…) dus daar ben ik ook nog wel even op terug gekomen.

Ben blij dat het weer met een sisser is afgelopen, afgelopen tijd wel een kleine brokkenpiloot hoor, vlak voor de zomervakantie heeft hij op het schoolplein 3 vingers onder een zware metalen putdeksel gekregen, zag er niet uit en ook daar was ik niet over gebeld. Behalve dat hij nu nieuwe nagels krijgt was er gelukkig niets gebroken, maar wel de nodige mailtjes aan de directie gestuurd. Levensgevaarlijk, straks tuimelt er nog een kind voorover in de put…

Hopen maar dat het hier even bij blijft!

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#6

Fijn dat het weer helemaal goed is met de kleine man.
Maar wat vreemd dat school je niet belt voor dit soort dingen. Ik vind zoiets als zo’n stevige val en die vingers onder die putdeksel behoorlijk heftig inderdaad en ik vind dat school je minimaal moet bellen om te overleggen wat je zelf wilt.

Kijk, als jij dan zegt: “ik zie de paniek niet, ik kijk einde schooltijd wel hoe het dan met hem is”, ook goed, maar dan heb je in elk geval de keuze gehad. Jij moet de gelegenheid krijgen om op tijd te beslissen of je evt. met hem langs een dokter of een EHBO wilt.

Goed dat je school erop aangesproken hebt. Heeft school daar nog op gereageerd of niet?

Groetekes, Sje


#7

De putdeksels zijn in elk geval vastgezet, dus daar kunnen geen ongelukken meer mee gebeuren! En juf was het ook wel met me eens dat ze achteraf met de valpartij anders hadden moeten handelen, omdat zij eigenlijk de buil niet hadden gezien hebben ze niet gekoeld, wat natuurlijk wel had gemoeten en hebben ze geen goede inschatting van de situatie gemaakt. We hebben er wel prima over kunnen praten, ik snap best dat ze niet voor elk wissewasje bellen maar in dit geval had het wel gemoeten en dat was juf wel met me eens.

Was nog wel grappig, want gistermiddag kon jasper wegens een bezoek aan het ziekenhuis niet naar school, en bij de overblijf dachten de leidsters dat we vanwege de valpartij naar het ziekenhuis moesten, ik heb natuurlijk wel aangegeven dat dat met iets heel anders te maken had (liesbreuk), maar dit verhaal is toch een eigen leven gaan leiden, dus de juf die hem gecheckt had en de buil over het hoofd had gezien kwam vanmorgen al bezorgd naar me toe hoe het in het ziekenhuis was afgelopen… hihi.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#8

Geeft niet dat ze het ziekenhuisbezoek van gisteren verkeerd geïnterpreteerd hebben. Dat betekent dat ze wel degelijk nog extra alert zijn op de situatie die zich eerder deze week voorgedaan heeft.

Groetekes, Sje