Vallen en even weg van de wereld

Wie herkent dit?
Onze dochter was gisteren gevallen ze is nu 1 jaar en een maand.
Het ging niet hard ze viel tegen stoel en verschoot er zo van dat ze heel hard begon te huilen.
Ze kon door het huilen geen adem vinden en haar ogen begonnen te tollen en liep blauw aan duurde ongeveer een halve minuut (voor mij leek het wel eeuwigheid).
Haar hoofd viel na achter en toel kwam ze eindelijk weer bij.
Wist niet wat ik moest doen op dat moment.
Ze heeft wel vaker dat ze kei hard huilt en even benauwd krijgt, maar niet zo als gisteren.
Ben vanacht heel veel wakker geweest hiervan en ben bang dat ze weer valt en weer zo iets gebeurt.
Nu heb ik via internet gelezen dat het vaker bij kinderen tussen 3 maanden en 4 jaar gebeurt heeft hier iemand ervaring mee en wat kan je dan het beste doen?

groetjes Cindy

Bedankt voor de snelle reactie,

1 minuut duurt zo lang als het gebeurt.
Nu was ik zelf ook in paniek ben daarom informatie aan het zoeken wat je op zo een moment het beste kan doen.
Ga zelf denk ik een EHBO-cursus doen voor kinderen je weet nooit waar het goed voor is.
Al doe ik het maar dat ik dan zelf volgende keer rustig blijf.
Ik hoop zo dat ik het nooit meer mee maak, maar fijn om te horen dat het niet schadelijk is voor de hersentjes.

liefs

ik heb dit een tijdje geleden meegemaakt met mijn zoontje van 2.5
doodeng was dat moment toen hij geen lucht kreeg en helemaal slap werd krijg nog de rillingen als ik er aan denk.
mijn man heeft hem , terwijl ik in schok aan de grond genageld was met koud water weer bij kennis gebracht.
hij was 5 minuten later gewoon weer heerlijk aan het spelen terwijl mama og dagen lang van slag was.
in iedergeval heb ik geen tips behalve rustig proberen te blijven en haar met koud water proberen een beetje te laten schrikken zodat ze haar ademhaling hervat en of bij kennis komt…

before you judge me, try hard to love me

Ik zou persoonlijk gisteren de dokter al gebeld hebben om hier ruggespraak over te hebben. Grote kans dat je bijv. een wek-advies had gekregen voor afgelopen nacht of dat de dokter je dochtertje voor de zekerheid even had willen checken.

Groetekes, Sje

Nou wij hebben om het uur snachts gekeken zo slim zijn we wel geweest.
Want daar heb je zoveel schrik van gekregen dat je snachts toch veel wakker ervan hebt gelegen.
Onze dochter speelde ook na 5 minuten gewoon weer en je ziet er verder ook niks aan.
Ben er zelf bang van geworden ze kan nog niet lopen, maar klimt overal tegen aan en dan op zo een moment wil ik haar nu het liefste helpen bang dat ze weer valt terwijl ik dat eerst nooit had.
Fijn dat jou man aanwezig was op dat moment en dat hij zo alert reageerde.
Heb nu zelf de volgende tips al te horen gekregen als het weer mag gebeuren:
op de zei leggen, in het gezichtje zacht blazen en zoals jij reageerde een koud washandje in de nek.
moet binnen enkele seconde tot een minuut weer bijkomen zo niet 112 bellen en reanimeren. (maar hier wil ik niet over nadenken)
Ga vrijdag na CB om meer informatie te vragen hierover.
Voor mij wel fijn om te horen dat het meer gebeurt hoe erg het ook is.
Nou bedankt voor reacties
groetjes

Ik wil je niet ongerust maken, maar elk uur kijken 's nachts is helaas niet de juiste manier. Het kan namelijk lijken of ze lekker ligt te slapen maar ze kan ook buiten bewustzijn liggen.

Vandaar dus dat artsen vaak een wekadvies geven als een kindje zo hard gevallen is en even afwezig is geweest. Dus echt wakker maken. Kijken of ze alert is en dan weer verder laten dutten.

Groetekes, Sje

@Cindy: ik herken het van mijn neefje!
Mijn neefje was anderhalf toen hij het voor de 1e keer kreeg en met 7 jaar heeft hij het de laatste keer gehad hij is er nu overheen gegroeid.
hij hoefde zichzelf niet eens pijn te doen maar door de schrik kon hij geen lucht meer krijgen, zijn ogen rolde en hij werd zo stijf als een plank.
De eerste x is mijn zus er meteen mee naar het ziekenhuis gereden (ik was erbij) en ze moesten hem snacht in de gaten houden.
Hij was altijd even 5 minuten rustig na zo’n uitval maar na 5 minuten speelde hij weer volop.
Het heet “holdingbreathsyndroom” ofzoeiets en ze groeien er na 6/7 jaar overheen en dit klopt want hij is nu 9 en heeft nergens meer last van!
Wat je moet doen: Bij M moesten we gewoon water in het gezicht gooien en hard tegen praten dan kwam hij binnen 30 -45 seconden weer bij…nooit langer.
Hij wist ook nooit wat er was gebeurd ook niet toen hij ouder werd.
Soms had hij het 3x per maand en dan weer 4 maanden niet…je wist het nooit.

Gr, Danielle